MK hinaussarja

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
partsi
Viestit: 12
Liittynyt: 08.08.2010. 12:52
Paikkakunta:

MK hinaussarja

Viesti Kirjoittaja partsi » 02.09.2010. 9:35

Moro, selailin jenkkifoorumin juttuja ja löysin jutun hinaussarjasta jolla pystyy nostamaan compass/patriot vetopainoja 1500kg:stä 2000kg. Ihmetytti vaan manuaalivaihteiseenkin tuleva öljynlauhdutin, että mitä öljyjä se oikein jäähdyttää? Onkohan tämä hyväksytty suomessakin. Tosin omalla tönkkö peruskouluenglannilla saatoin ymmärtää koko jutun väärinkin :roll:

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 02.09.2010. 10:11

Eikös tuo jäähdytä moottorin öljyjä..

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 03.09.2010. 22:44

Jenkeillä on tow prep package mikä sisältää moottoriöljyn lisäjäähdyttimen, täysikokoisen vararenkaan ja piuhoituksen peräkärryä varten. Eli tosiaan moottoriöljyä jäähdyttää se lisäjäähdytin.

Mutta mistä nuo vetopainot tulevat? Jenkkispeksien mukaan (tai ainakin jonkin jenkkien speksien mukaan, siis :) nämähän voivat varmaankin muuttua vähän fiilisten ja vuosimallin mukaan) 2.4l koneella varustetulla MK:lla saisi vetää 1000 paunaa ilman tow prep packagea ja 2000 paunaa sen kanssa. Yli 2000 paunan hyväksyttyjä vetopainoja en ole nähnyt missään jenkkilähteissä. Jossain muussa maassa sama auto voi tietenkin vetää suurempiakin määriä ilman ongelmia, mutta ei Yhdysvalloissa. :)
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

partsi
Viestit: 12
Liittynyt: 08.08.2010. 12:52
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja partsi » 04.09.2010. 17:38

olikos pauna noin 0,5kg,omituisen pienet nämä jenkkien vetopainot kun suomiversio on 1500kg. Täytyykö tässä nyt huolestua kun oma vaunu painaa 1200/1400 eli omapaino/kokonaispaino. :shock:

Toni S.
Viestit: 325
Liittynyt: 09.04.2008. 23:23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Toni S. » 06.09.2010. 9:36

Yksi pauna on vähän vajaa puoli kiloa eli nuo painot ovat noin 450kg ja 900kg SI-järjestelmän yksiköissä. Mutta eiköhän noissa USA-spekseissä ole jenkkien tuotevastuulainsäädännön mukaiset varmuuskertoimet mukana... Suomessa kannattanee ensisijaisesti katsoa mitä se oman auton ohjekirja ja rekisteriote sanoo asiasta. :)
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.

Kuva

Kirjoita vastaus