Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
-
Aapo
- Viestit: 114
- Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Aapo » 08.09.2010. 23:09
Nyt kun on tuo korotus alla, niin renkaiden suuntaus kiinnitti huomiota. Camber ja Casterkulmathan säädetään muuttamalla alatukivarren kiinnityspisteitä. Jos muistan oikein, niin alatukivarren etu ja takakiinnikkeet olivat ennen korotusta noin keskikohdissaan. Nyt ne on Pärnäsen korjaamolla säädetty siten, että etukiinnitys on kiristetty täysin ulos ja takakiinnitys täysin sisään.
Onko oikein? Oma pähkäilyni sanoisi, että pitäisi olla juuri päinvastoin.

-
Renegade
- Viestit: 269
- Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Renegade » 09.09.2010. 11:19
No väärinhän ne on laitettu. Takimmaista pulttia kun säätää ulospäin Caster kulma kasvaa. Ja kun molempia säätää ulospäin niin Camber kasvaa. Onkohan siinä nyt Casteria ollenkaan? Palauttaako ratti kurvin jälkeen?
Mullakin oli kaikki kulmat laitettu korjaamolla ihan päin metsiä. Sääsin itse kaikki uudestaan. Ei se mitään hiukkastiedettä ole, eikä tosiaankaan tarvitse mitään laaseri-tietokone-hilavitkuttimia.
Jos säädät itse, niin muista säätää auraus aina viimeksi. Koska se muuttuu kun noihin tukivarren kiinnityksiin koskee.
-
Aapo
- Viestit: 114
- Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Aapo » 09.09.2010. 12:34
No just.
Onko sulla etu ja taka kiinnitys nyt täysin ulkona vai miten? Sais vähä osviittaa...
-
Renegade
- Viestit: 269
- Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Renegade » 09.09.2010. 14:12
Etukiinnitys on melko keskellä. Takakiinnitys on hieman keskikohdasta ulospäin. Ajattelin kyllä vielä käydä jossain toisella korjaamolla ottamassa lukemat ylös, mutta en anna koskea mihinkään pultteihin. Hienosäädän sitten itse jos on tarvis.
-
KJ
- Viestit: 44
- Liittynyt: 27.03.2008. 1:32
- Paikkakunta:
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja KJ » 11.09.2010. 8:21
mihinkäs arvoihin pitää säätää jos korotukset laittaa ei armaankaan tehtaan säätöihin ?

niin on ne laaserit helpommat kun luotilagat ja astemitat
KJ 3.7 -03 mikkihiiri valoilla
-
ImacInnes
- Moderaattori
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
- Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi
Viesti
Kirjoittaja ImacInnes » 11.09.2010. 10:51
Kyllä alan osaavan yrityksen pitäisi kulmat helposti saada säädettyä oikein mittalaitteila?
t.Ismo Ämmä
-
Aapo
- Viestit: 114
- Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Aapo » 11.09.2010. 16:37
ImacInnes kirjoitti:Kyllä alan osaavan yrityksen pitäisi kulmat helposti saada säädettyä oikein mittalaitteila?
t.Ismo Ämmä
Niinhän sitä luulis...

Huoh!
-
Renegade
- Viestit: 269
- Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Renegade » 13.09.2010. 9:37
KJ kirjoitti:mihinkäs arvoihin pitää säätää jos korotukset laittaa ei armaankaan tehtaan säätöihin ?

niin on ne laaserit helpommat kun luotilagat ja astemitat
Kyllä ne tehtaan säädöt on ihan hyvä lähtökohta vielä tuollaisella 2" korotuksella. Isommalla nostolla kannattaa ehkä jättää molemmat kamper ja kaster vähän pienemmiksi.
Ongelma noitten laasereitten kanssa on, ettei asentajat viitsi enää ajatella. Luottavat vain sokeasti siihen tietokoneeseen, ja silloin niitä virheitä syntyy. Vanhoilla meneteilmillä joutuu sentään vähän miettimään mitä tekee.