Jeep nykii puolikylmänä

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Maastopallo
Viestit: 4
Liittynyt: 11.10.2010. 16:38
Paikkakunta: Kainuu

Jeep nykii puolikylmänä

Viesti Kirjoittaja Maastopallo » 12.10.2010. 8:50

vm 89 2.5l Wrangler nykii puolikylmänä. Eli toimii hienosti kun käynnistää kylmänä, noin 3-4min ajon jälkeen alkaa pätkimään. Hyytyy vain totaalisesti, jos ei anna kaasua niin sammuu. Tätä jatkuu pari minuuttia ja sitten taas toimii normaalisti.

Sama ralli jatkuu, mutta yleensä pahempana jos käynnistää lämpimänä. Kesto aina vain muutama minuutti, mutta kaupungissa kovin perseestä oleva ilmiö.

Tulpat, johdot, virranjakajan kansi ja pyörijä vaihdettu. Samoin polttoainesuodatin. Eikä auta masinol...

Johtuuko tuo lambdasta? Miten sen voi testata? Pirssi on mennyt päästöjen puolesta katsastuksesta aina ok läpi, toki silloinhan auto on lämmin jo valmiiksi.

Anagonda67
Viestit: 56
Liittynyt: 27.08.2010. 10:12
Paikkakunta: KARKKILA

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 » 12.10.2010. 10:47

Koneen lämpöanturia lähtisin epäilemään. Toisissa on oma anturi mittarille ja tietokoneelle ja toisissa sama hoitaa molemmat. 2.5 koneen tuntevat neuvokoot tarkemmin :D

Maastopallo
Viestit: 4
Liittynyt: 11.10.2010. 16:38
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Maastopallo » 12.10.2010. 12:07

Se jäikin mainitsematta vaihdettujen listalta, mutta vaihdoin lämpötila-anturin uuteen. Eli sen mikä on koneen päällä aivan takaosassa lähellä tulipeltiä. Onko niitä useita?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.10.2010. 13:27

Maastopallo kirjoitti:Se jäikin mainitsematta vaihdettujen listalta, mutta vaihdoin lämpötila-anturin uuteen. Eli sen mikä on koneen päällä aivan takaosassa lähellä tulipeltiä. Onko niitä useita?
Toi anturi on mittarille, tietokoneelle on pakosarjan alla omansa, eli tuo: http://www.jamant.fi/anturi-xjmjyj-cro3 ... -2163.html
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Maastopallo
Viestit: 4
Liittynyt: 11.10.2010. 16:38
Paikkakunta: Kainuu

Nykiiiii

Viesti Kirjoittaja Maastopallo » 12.11.2010. 14:46

Ei auttanut anturi.

Olisi ollut looginen vaihtoehto, koska nyt kun ilmat ovat kylmenneet ja käyttää lohkolämmitintä, nykiminen ilmenee paljon aikaisemmin kuin kylmällä koneella startattaessa. Eli jotenkin tuntuu, että tietokone kuvittelee koneen olevan lämpöisempi kuin se oikeasti on, ja se aiheuttaa ongelman. Kesto edelleen noin minuutin tai kaksi..

Ei iso vika, mutta kun se on esillä joka kerran kun auton sammuttaa kaupan pihaan ja lähtee uudelleen liikkeelle, niin alkaa ottamaan ohimoon!

Anagonda67
Viestit: 56
Liittynyt: 27.08.2010. 10:12
Paikkakunta: KARKKILA

Viesti Kirjoittaja Anagonda67 » 13.11.2010. 14:44

Imuilman lämpöanturi??? Ja kaikki alipaineletkut oli ehjiä ja oikeilla paikoillaan? Tokihan se voi olla se lambdakin :D

Urkki
Viestit: 113
Liittynyt: 01.05.2008. 20:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Urkki » 25.11.2010. 22:26

Miten olis Lambda-anturi? Mulla oli vastaavaa vikaa ja se häipyin kun anturi vaihdettiin.

Urkki

Maastopallo
Viestit: 4
Liittynyt: 11.10.2010. 16:38
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja Maastopallo » 07.03.2011. 19:00

O2 sensorihan se oli, &%"½, eikä kestänyt kuin 3 vuotta korjata tuotakaan, lopulta 6 minuutin juttua.. Mutta toimii!

Kirjoita vastaus