Wj jeepi
Wj jeepi
Eli kertokaapa kokeneemmat että mitä mun pitäs tähä 2001vm wj:hin tehä ett saan jotkut 31" tai isommat kunnon mutiaset alle ja tietenki sillee että kääntyy vielä eikä osu joustoissa lokareihin.
Sii paljo tarvii korotusta? Mikä ois hyvä ja halpa korotus sarja 4"?
Entä vanne 16" tuumanen pitää olla ku ei mahu pyörii pienempi (osuu jarrusatulaan)
Entä pitäskö laittaa Spacerit?
Ja levikeetkin varmaan joutuu laittamaan.
Semmonen setti pitäs olla että kuitenkin saa vielä katasettua niille renkaille ja kororutkselle.
Voiko tämä olla edes mahdollista? Vai kasvaako hinta niin korkeeksi?
Sii paljo tarvii korotusta? Mikä ois hyvä ja halpa korotus sarja 4"?
Entä vanne 16" tuumanen pitää olla ku ei mahu pyörii pienempi (osuu jarrusatulaan)
Entä pitäskö laittaa Spacerit?
Ja levikeetkin varmaan joutuu laittamaan.
Semmonen setti pitäs olla että kuitenkin saa vielä katasettua niille renkaille ja kororutkselle.
Voiko tämä olla edes mahdollista? Vai kasvaako hinta niin korkeeksi?
Jeep Grand Cherokee -01 QD
Re: Wj jeepi
31" luulisi menevän suoraan, ainakin ZJ:hin menee, eikä nuo WJ:n kaaret ainakaan yhtään pienemmiltä näytä (ja orkkis rengaskokokin taitaa olla himpun verran suurempi). Sisäänjoustoa varmaan joutuu vähän rajoittamaan -> ei se pelkkä korotus auta kun sisäänjoustossa rengas menee käytännössä yhtä ylös kuin ennenkin jos ei sitä rajoita.Jeepp kirjoitti:Eli kertokaapa kokeneemmat että mitä mun pitäs tähä 2001vm wj:hin tehä ett saan jotkut 31" tai isommat kunnon mutiaset alle ja tietenki sillee että kääntyy vielä eikä osu joustoissa lokareihin.
Sii paljo tarvii korotusta? Mikä ois hyvä ja halpa korotus sarja 4"?
WJ:n alkuperäiset tukivarret on siitä hyvät, että ovat pyöreät muodoltaan ja niissä on se mutka -> mahtuu isompikin rengas kääntymään paremmin.
Onko hyvää ja halpaa korotussarjaa? Jos minulta kysytään niin ei muuta kuin ~50mm:n uretaanikorotukset, eikä nekään erityisen hyviä ole. Kokonaan uusilla jousilla kandeisi aina korottaa minun mielestä. 4" menee jo yli sallitun alustakorotuksen, WJ:stä ei tietääkseni enää ole ollut 1" up- country alustalla olevaa tehdasmallia.
***edit*** taisi sittenkin ainakin Pohjois-Amerikan markkinoilla olla Up-country versio 1" korotuksella ja suurin tehdaskoko on ollut 245/70R16 (?). Tällöin 4" korotus pitäisi onnistua. Jos en ihan väärin STRO:n läpysköitä tulkinnut, niin suurin WJ:n tehdasrengas on ollut halkaisijaltaan 750mm. Suurin leimattava rengas siis 750mm + 51mm = 801mm. Se sattuu olemaan täsmälleen 32" x 11.50" x 15" renkaan halkaisija, eli pystyy leimaamaan jos vain mahtuvat sopivilla 8" leveillä vanteilla pyörimään alla eikä raideleveys kasva liikaa.
Lähes mikä vain 15" halkaisijan jälkimarkkinavanne 4" backspacingillä (7" leveässä vanteessa siis 0ET, 8" leveässä -12ET) mallia Cragar Black D, American Racing 787, jne. jne.. niin pitäisi hyvin mahtua pyörimään. 15" vanteilla rengasvalikoima kasvaa huimasti ja hinnatkin fiksumpia kuin 16" vanteille olevissa maastokumeissa. Jos ei mahdu ihan pyörimään noillakaan vanteilla, niin etusatulasta hieman pois rälläkällä ja jo mahtuu.Entä vanne 16" tuumanen pitää olla ku ei mahu pyörii pienempi (osuu jarrusatulaan)
Entä pitäskö laittaa Spacerit?
Ittelle on tulossa ZJ:n etuakselille WJ:n jarrut, ja 15" x 8" peltivanteet. Kokeiltu jo on että pitäisi pyöriä hyvin.
Riippuu paljon rengas-vanneyhdistelmästä, mutta mahdollisesti kyllä.Ja levikeetkin varmaan joutuu laittamaan.
Katso mikä on ollut WJ:n suurin rengaskoko tehtaalla, tarkista STRO kirjasta Norm. kohdasta kyseisen renkaan halkaisija, lisää siihen halkaisijaan 51mm, niin näet mitkä renkaat saat leimattua. Katso aina norm.- kohdasta. Jos on esim. 52 tai 53mm isompi kuin suurin orkkisrengas, niin ei tule leimaa.Semmonen setti pitäs olla että kuitenkin saa vielä katasettua niille renkaille ja kororutkselle.
Voiko tämä olla edes mahdollista? Vai kasvaako hinta niin korkeeksi?
Ei WJ:n korotuksen pitäisi järin kallista olla kun pysyt tyyliin 50-75mm alueella. Kun on jäykät akselit edessä ja takana niin pidemmät vieterit ja iskarit vain alle. Isommissa korotuksissa sitten äkkiä jo tarttee säädettäviä tukivarsia, -panhardia, yms. yms...
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Ei korotussarjat tarvitse e-hyväksyntää, riittää kun on ko. autoon tarkoitettu (eli asennusohjeessa sanotaan, että kuuluu ko. autoon)!!! Madallussarjat tarvitsee e-hyväksynnän!! Asetus ei tunne korotussarjoja, vain madallussarjoja!! Olen useamman WJ:n muutoskatsastanut tuon sarjan osilla: http://www.jamant.fi/korotussarja-oasjwj20-p-2354.html ilman mitään ongelmia!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Kiitti tiedosta!JAMANT kirjoitti:Ei korotussarjat tarvitse e-hyväksyntää, riittää kun on ko. autoon tarkoitettu (eli asennusohjeessa sanotaan, että kuuluu ko. autoon)!!! Madallussarjat tarvitsee e-hyväksynnän!! Asetus ei tunne korotussarjoja, vain madallussarjoja!! Olen useamman WJ:n muutoskatsastanut tuon sarjan osilla: http://www.jamant.fi/korotussarja-oasjwj20-p-2354.html ilman mitään ongelmia!!
Jos mää tuomosen sarjan isken alle niin riittääkö vakio iskarit?
Jeep Grand Cherokee -01 QD
Riittää hyvin, ei vaadi mitään muita muutoksia!!Jeepp kirjoitti:Kiitti tiedosta!JAMANT kirjoitti:Ei korotussarjat tarvitse e-hyväksyntää, riittää kun on ko. autoon tarkoitettu (eli asennusohjeessa sanotaan, että kuuluu ko. autoon)!!! Madallussarjat tarvitsee e-hyväksynnän!! Asetus ei tunne korotussarjoja, vain madallussarjoja!! Olen useamman WJ:n muutoskatsastanut tuon sarjan osilla: http://www.jamant.fi/korotussarja-oasjwj20-p-2354.html ilman mitään ongelmia!!
Jos mää tuomosen sarjan isken alle niin riittääkö vakio iskarit?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Eikös ne sisälokasuojat ole tehty sitä varten että niistä leikataan turhat pois?
Jos on tarvetta ja halua pitää sisälokareita, niin ostat sopivat soirot parin millin muovia, taivuttelet kuumailmapuhaltimella sopivaksi ja täräytät itseporautuvilla tms. muilla soveltuvilla kiinnitystarvikkeilla kiinni.
Kellähän mä nyt sitten näinkään FJDC:n safarilla WJ:n alla (~3" korotusta) 265/75 R16 Kumho KL71:t, ja ne mahtui hyvin joustoissa pyörimään kun oli leikannut etupuskurin etureunasta pienet viisteet pois. Eli tästä voisi päätellä 245/75 R16 renkaan menevän hyvinkin alle samalla operaatiolla vaikka korotusta olisi vähemmänkin. Toki riippuu myös käytetystä vanteesta (leveys & ET).

Kellähän mä nyt sitten näinkään FJDC:n safarilla WJ:n alla (~3" korotusta) 265/75 R16 Kumho KL71:t, ja ne mahtui hyvin joustoissa pyörimään kun oli leikannut etupuskurin etureunasta pienet viisteet pois. Eli tästä voisi päätellä 245/75 R16 renkaan menevän hyvinkin alle samalla operaatiolla vaikka korotusta olisi vähemmänkin. Toki riippuu myös käytetystä vanteesta (leveys & ET).
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä