Sivu 1/1
fs jeepin korotus
Lähetetty: 24.06.2008. 13:00
Kirjoittaja latex
eli oisko jollain kuvia/ käytännön tietoa soa:n tekemisestä vanha koppaseen jeeppiin. (cherokee 1983) kävin jo valmistelemaan kyseistä hommaa ja törmäsin heti pariin pikku onkelmaan. eli jos nyt laitan etu akselin lehti pakkojen alle ni se ohjausvarren paskiainenha tulee just jousien linjaan..? eli pitääks siihen tehä joku koroke palikka pallonivelten alle vai miten??
Lähetetty: 24.06.2008. 14:51
Kirjoittaja hentpe
Eipä ole mulla ratkaisua asiaan, mutta jos kellä on, niin laittakoon kuvatuksia. Aihe kiinnostaa minuakin suuresti.
Re: fs jeepin korotus
Lähetetty: 24.06.2008. 21:28
Kirjoittaja JERKKU
latex kirjoitti:eli oisko jollain kuvia/ käytännön tietoa soa:n tekemisestä vanha koppaseen jeeppiin. (cherokee 1983) kävin jo valmistelemaan kyseistä hommaa ja törmäsin heti pariin pikku onkelmaan. eli jos nyt laitan etu akselin lehti pakkojen alle ni se ohjausvarren paskiainenha tulee just jousien linjaan..? eli pitääks siihen tehä joku koroke palikka pallonivelten alle vai miten??
Mulla on ollu muutama tommonen FSJ soalla.
Kyllä se ohjaus just ja just mahtuu kun tekee tarpeeksi korkean jousi "pedin"
Jotta kardaanikulma jäisi hyväksi niin caster kulma menee aivan poskelleen, joten ohjaus heikkene radikaalisti.
Tän voi korjata siten että ajaa ne c-malliset olat irti siitä saumastaan ja kääntää parempaan asentoon.
http://picasaweb.google.fi/johtajahalme/Wagoneer
Tuolla on kuvia omista aartreistani
Lähetetty: 25.06.2008. 12:30
Kirjoittaja latex
kiitoksia paljon! sain jotai tolkkua tähä rakenteluun

jos saan vielä tähän taka akseli pulmaan neuvoja ni tarjoan vaikka 1 kaljan kesä treffeillä

sain eilen purettua keulan melkei kokonaan eli ei oo ku akseli enää kiinni.
mutta mites taka akseli? olin suunnitellu sellasta että> tiputan lehtien etu kiinnikkeitä ~5cm ja flippaan taka riipukkeet "oikeinpäin" mahtaako riittää et tulee suht samaan korkoon keulan kanssa?
Lähetetty: 25.06.2008. 15:34
Kirjoittaja Jeep-Antti
latex kirjoitti:kiitoksia paljon! sain jotai tolkkua tähä rakenteluun

jos saan vielä tähän taka akseli pulmaan neuvoja ni tarjoan vaikka 1 kaljan kesä treffeillä

sain eilen purettua keulan melkei kokonaan eli ei oo ku akseli enää kiinni.
mutta mites taka akseli? olin suunnitellu sellasta että> tiputan lehtien etu kiinnikkeitä ~5cm ja flippaan taka riipukkeet "oikeinpäin" mahtaako riittää et tulee suht samaan korkoon keulan kanssa?
Todennäköisesti ei vakio takajousilla ihan riitä, jollet etupäähän tee jotain "crossover steering" sydeemiä ..joka olis tietysti hyvä ja korottais vähän snadimmin keulaa. Mulla takariipukkeiden flippaaminen ja edestä 5cm tiputus nosti perää n. 4". Joutuisit laittamaan lisäksi 3"korotusblokit tai korotusjouset.
Suosittelen tekemään kiinnikkeet niin, että jousi tulee mahdollisimman lähelle runkoa, jotta mahtuu leveämpi vanne/rengas paremmin. Etummainen kiinnityspiste kokonaan uusi ja tukevampi. Itse modasin runkoa kuskinpuolelta vielä niin, että jousen pulttiin/mutteriin pääsee käsiksi kunnolla alakautta ilman tankin panssarin irroitusta.
