Sivu 1/1

Cherokeen sammuileminen

Lähetetty: 30.06.2008. 15:51
Kirjoittaja Jyrki
Olen yrittänyt selvittää seuraavaa vikaa tuloksetta (vikatila ei jätä mitään jälkeä mihinkään testeriin): etenkin kostealla kelillä sammuu (check engine-merkkivalo syttyy - kaikki muu katoaa) kun hellittää kaasua tai painaa kytkimen pohjaan. Ei auta kuin antaa nätisti sammua, kiertää avain perusasentoon ja hehkuttaa uudelleen ja tadaa - käynnistyy hyvin. Tosin sama vika voi toistua samana päivänä parikin kertaa tai sitten menee pitkä aika ettei oireile yhtään.
Olisiko mahdollista saada jotain vinkkiä asiaan? Kiitos etukäteen.

ja lisätietoa

Lähetetty: 30.06.2008. 15:52
Kirjoittaja Jyrki
2,5 TDi vuosimallia 1998

Lähetetty: 12.02.2009. 21:50
Kirjoittaja Hentsu
Joo. Mun cherokeessa on ihan sama vika. Vuosimalli on 97/98 .Ärsyttää vian satunnaisuus. Mutta onko vika selvinnyt?

Apua tarvittaisiin

Lähetetty: 02.04.2009. 21:34
Kirjoittaja Hentsu
Nyt tarvittisin apua! Nyt se cherokee sammuu kun hellittää kaasun nopeasti n 3000 kierroksista.Lähtee käymään kun käyttää virrat pois päältä. Ja lisäksi edelleen tuo epämääräinen ajossa sammahtelu. Mikä vika tai mistäpäin alkaisi edes tutkimaan? Vastailkaa!!!!!

jeepin sammuileminen

Lähetetty: 04.04.2009. 16:26
Kirjoittaja grand 99
käy ottamassa vikakoodi lista.vika vois olla kampiakselin asennon tunnistimessa.omassa xj:ssä oli samalaisia outoja sammuilemisia.

Eipä löydy syytä

Lähetetty: 23.04.2009. 9:11
Kirjoittaja Jyrki
Itse olen otattanut vikakoodit mutta ei selvinnyt - ei selvinnyt huollossakaan kun vika ei "jää päälle"...
Ehdottivat osan vaihtoa yksi kerrallaan - voipi olla lopputuloksena uusi chero...

Lähetetty: 24.04.2009. 21:59
Kirjoittaja Hentsu
Juu-u. Se vaan on dieselmittauksessa paska homma kun sammuu sen koneen huudatuksen jälkeen. Kaupasta sais varmaan halvemmalla ja helpommalla uuden auton ,mutta kun ei uusia xj:tä ole saatavilla.

Re: jeepin sammuileminen

Lähetetty: 25.04.2009. 11:25
Kirjoittaja jussi_r
grand 99 kirjoitti:käy ottamassa vikakoodi lista.vika vois olla kampiakselin asennon tunnistimessa.omassa xj:ssä oli samalaisia outoja sammuilemisia.
Kaverin diesel-Cherokeessa on sama vaiva, ja vaihdettiin tuo koneen ja vaihteiston välissä oleva tunnistin, mutta se ei muuttanut mitään.

Luulisi merkkiorganisaatiolla nyt olevan tietoa aiheesta. Vastaavia autoja tehty isoja määriä, ja varmaan monissa maissa painittu saman vaivan kanssa. Pitäisi varmaan alkaa penkomaan ulkomaisilta foorumeilta tietoa.

Lähetetty: 25.04.2009. 20:45
Kirjoittaja rane
Näkeekö mitenkään anturin reikään? Eräässä muunmerkkisessä autossa sakarapyörä, jota anturi lukee, on kiinni pienillä ruuveilla.
Aikojen saatossa ruuvit löystyvät, reiät väljenevät ja kierroksia löysätessä pyörä pysähtyy hetkeksi vaikka kampiakseli liikkuukin.
Tuo hetki riittää ilmoittamaan että ei löpöä kiitos, eikä ilmene vikana.
Eli jos sakarapyörässä on pyörimissuuntainen välys, tuollainen on mahdollista.

Lähetetty: 26.04.2009. 13:17
Kirjoittaja JAMANT
rane kirjoitti:Näkeekö mitenkään anturin reikään? Eräässä muunmerkkisessä autossa sakarapyörä, jota anturi lukee, on kiinni pienillä ruuveilla.
Aikojen saatossa ruuvit löystyvät, reiät väljenevät ja kierroksia löysätessä pyörä pysähtyy hetkeksi vaikka kampiakseli liikkuukin.
Tuo hetki riittää ilmoittamaan että ei löpöä kiitos, eikä ilmene vikana.
Eli jos sakarapyörässä on pyörimissuuntainen välys, tuollainen on mahdollista.
2.5TD:ssä on kiinteästi ne pykälät vauhtipyörässä!!

Lähetetty: 09.01.2010. 12:30
Kirjoittaja Hentsu
Selvisi sammuilemisesta jotain. DIESEL FORTE lisäaine auttoi niin, että parin tankillisen ajan ei sammahdellut vaikka kaasutteli kuinka. Mutta se kun on vaan niin kallista 25€ pullo joka riittää 100 litraan dieseliä. Yks korjaamonmies kehotti kokeileen sitä ja samalla kehui nykyiset polttoaineet maanrakoon...

Lähetetty: 09.01.2010. 12:40
Kirjoittaja sulopunkero
Ootakos käyttäneet öljyä polttoaineessa paikallinen diisseli asentaja on joskus suositellut polttoaineet on kuulemma niin kuivia :D

Lähetetty: 09.01.2010. 12:44
Kirjoittaja Hentsu
Kuivuudesta oli kyl puhetta. Meinasitko moottoriöljyä? Minkälaisestata annostuksesta on kyse?

Lähetetty: 09.01.2010. 12:50
Kirjoittaja sulopunkero
Noin desi tankatessa täyteen ja olen käyttänyt moottori öljyä

Lähetetty: 11.01.2010. 14:41
Kirjoittaja hentpe
Älkää käyttäkö moottoriöljyä vaan kaksitahtiöljyä. Menee paremmin sekaisin polttoaineen kanssa ja on tarkoitettu palamaan sen kanssa moottorissa. Ei sitten aiheuta katille mitään ongelmaa. Täyteen tankkiin 2-5dl riippuen tankin koosta.

Jos tuo aiemmin mainittu ongelma häviää forten kanssa, niin epäilisin pumpun sisäistä ennakon- tai määränsäädintä. Jumittuu hetkeksi ja tekee vian.

Tuota Forteakannattaa käyttää enneltaehkäisevänä aineena esim. suodattimen vaihdon yhteydessä. Uusi suodatin täyteen Fortea ja paikalleen. Näin pumppu saa heti alkuun paremman voitelun ja puhdistusainetta sisuksiinsa. Näin meillä on tehty jo vuosia ja kokemukset ovat hyviä.

Tänä talvena on täällä etelässä varsinkin ollut runsaasti polttoaineesta johtuvia jäätymisiä ja hyytymisiä. Useita tapauksia joissa suodatin mennyt tukkoon tai jäätynyt vain muutama tuhat kilsaa huollon jälkeen. Suodattimessa ollut runsaasti vettä tai ruskeaa hieojakoista höttöä. Autot olleet 2-4 vuotta vanhoja joissa muovitankki ja pitkälti muoviset pa-linjat