kuinka monta ajakilometriä on todella paljon jeepeissä ??
kuinka monta ajakilometriä on todella paljon jeepeissä ??
Muutama kuukausi on kulunut siitä kun viimeksi luin kaikki jutut näiltä sivuilta, kiitettävästi on mielenkiintoista uutta lukemista, kiitos kaikille.
Omakin jeeppi vanhenee joka viikko ja ajokilometerjä tulee tasaiseen tahtiin aina vaan lisää. Kaikissa auto-ohjelmissa televisiossa, uutisissa, joka hemmetin yhteydessä kymmenen vuotta vanha auton esitetään olevan valmis paalattavaksi, ainakin melkein. Käytettyjen autojen mittarilukeman ollessa yli satatuhatta, niin jotenkin ainakin minulla on sellainen käsitys, että kaikkien mielestä se on jo vallan h..el.vetin paljon.
Erityisesti minua kiinnostaa jeeppi.
Siis paljonko näiden sivuja lukevien Jeeppi jengin autojen mittareissa numeroita on ??
Tietenkin yhteen yksilöön saa vaikka viisi miljoonaa, kun tarpeeksi korjaa ja vaihtaa uusia osia aina tarvittaessa. Tarkoitan silleen edes jotenkin järkevästi.
Siis missä vaiheessa kannattaa jokapäiväisessä tavallisessa maantieajossakin käytettävän jeepin kohdalla antaa periksi ja siirtää se sunnuntai autoksi ja siihen todelliseen harrastukseen kuuluvaksi.
Joo joo on eri ajotapoja, joku huoltaa ja puunaa pakoputkenkin, onko Jeeppi lämpöisessä tallissa jne jne muuttujia on loputtomiin jossain siinä keskellä... oletan olevani. joten paljonko on paljon niin vuosissa kuin kilometreissä????
Omakin jeeppi vanhenee joka viikko ja ajokilometerjä tulee tasaiseen tahtiin aina vaan lisää. Kaikissa auto-ohjelmissa televisiossa, uutisissa, joka hemmetin yhteydessä kymmenen vuotta vanha auton esitetään olevan valmis paalattavaksi, ainakin melkein. Käytettyjen autojen mittarilukeman ollessa yli satatuhatta, niin jotenkin ainakin minulla on sellainen käsitys, että kaikkien mielestä se on jo vallan h..el.vetin paljon.
Erityisesti minua kiinnostaa jeeppi.
Siis paljonko näiden sivuja lukevien Jeeppi jengin autojen mittareissa numeroita on ??
Tietenkin yhteen yksilöön saa vaikka viisi miljoonaa, kun tarpeeksi korjaa ja vaihtaa uusia osia aina tarvittaessa. Tarkoitan silleen edes jotenkin järkevästi.
Siis missä vaiheessa kannattaa jokapäiväisessä tavallisessa maantieajossakin käytettävän jeepin kohdalla antaa periksi ja siirtää se sunnuntai autoksi ja siihen todelliseen harrastukseen kuuluvaksi.
Joo joo on eri ajotapoja, joku huoltaa ja puunaa pakoputkenkin, onko Jeeppi lämpöisessä tallissa jne jne muuttujia on loputtomiin jossain siinä keskellä... oletan olevani. joten paljonko on paljon niin vuosissa kuin kilometreissä????
PÄSSI
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09
Jeep Wrangler Sport Unlimited 2,8 diesel,
uusi toukokuussa 09
Ei ole kokemusta paljon ajetuista Jeepeistä, mutta mun -04 Cherokeessa on nyt 80tkm mittarissa ja kaikki toimii edelleen aivan tip top niin kuin uudessa.
Huollot on tehty huotokirjan mukaan. Jarrupalat kerran vaihdettu ja joku alapallo takaisinkutsussa.
Olen auton toinen omistaja. Ekat 60tkm se palveli jotain Helsinkiläistä mainostoimistoa. Eli tuskin on käsitelty ihan silkkihansikkain.
Huollot on tehty huotokirjan mukaan. Jarrupalat kerran vaihdettu ja joku alapallo takaisinkutsussa.
Olen auton toinen omistaja. Ekat 60tkm se palveli jotain Helsinkiläistä mainostoimistoa. Eli tuskin on käsitelty ihan silkkihansikkain.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
-02 2.5 Cherokee 226tkm mittarissa
200tkm nykypäivään
-Suuttimet uusittu joihin osasyynä ilmavuoto suodattimen jalassa
-Hehkut
-Alapallot kun kamppanjasta sai ilmaseks uudet ja vanhoissa oli suojakumit loppu
-Jakolaatikon takakardaanin tukilaakeri ja stefa NP231. Uusi jakoloota odottamassa ja tämä aiheuttaa luultavasti värinää voimasiirrossa 80-90km/h vauhdissa.
-Vaihteisto NV3500 (3. 5. vaihteet huutaa ja joihin syynä edellisen vaihtamat väärät öljyt) Uusi vaihteisto odottamassa
-Etu ja takaperän kardaanin stefat (Pientä vuotoa ei aiheuta toimenpiteitä)
-Öljynsuodattimen jalka vaihdetaan nyt lootaremontin yhteydessä 2.8 dieselin parempaan jalkaan missä ei ole mitää letkuja yms.
HUOM. 2.8 koneessa nuo letkut on kuulemma tyyppivika jotka on pettäny kesken ajon ja 2.8 dieseliin on vaihtokampanja jossa vaihtavat noita letkumallin suodattimia siihen kiinteään...
-Kuskin oven stoppari
Ennen 200tkm tiedossa olevat remontit mitä nyt muistan huoltokirjasta lukeneeni
-Vesipumppu (jakopäässä oleva) 144tkm
-Kansipahvi vaihdettu ja kansi täysin koneistettu 190tkm (Kansi vuoti glygolit pihalle 3-syl kohdalta pakosarjan puolelle
-Kansiremontin yhteydessä uusi turbo 190tkm
-Etupyörän laakerit 190tkm kohdalla
200tkm nykypäivään
-Suuttimet uusittu joihin osasyynä ilmavuoto suodattimen jalassa
-Hehkut
-Alapallot kun kamppanjasta sai ilmaseks uudet ja vanhoissa oli suojakumit loppu
-Jakolaatikon takakardaanin tukilaakeri ja stefa NP231. Uusi jakoloota odottamassa ja tämä aiheuttaa luultavasti värinää voimasiirrossa 80-90km/h vauhdissa.
-Vaihteisto NV3500 (3. 5. vaihteet huutaa ja joihin syynä edellisen vaihtamat väärät öljyt) Uusi vaihteisto odottamassa
-Etu ja takaperän kardaanin stefat (Pientä vuotoa ei aiheuta toimenpiteitä)
-Öljynsuodattimen jalka vaihdetaan nyt lootaremontin yhteydessä 2.8 dieselin parempaan jalkaan missä ei ole mitää letkuja yms.
HUOM. 2.8 koneessa nuo letkut on kuulemma tyyppivika jotka on pettäny kesken ajon ja 2.8 dieseliin on vaihtokampanja jossa vaihtavat noita letkumallin suodattimia siihen kiinteään...
-Kuskin oven stoppari
Ennen 200tkm tiedossa olevat remontit mitä nyt muistan huoltokirjasta lukeneeni
-Vesipumppu (jakopäässä oleva) 144tkm
-Kansipahvi vaihdettu ja kansi täysin koneistettu 190tkm (Kansi vuoti glygolit pihalle 3-syl kohdalta pakosarjan puolelle
-Kansiremontin yhteydessä uusi turbo 190tkm
-Etupyörän laakerit 190tkm kohdalla
Re: kuinka monta ajakilometriä on todella paljon jeepeissä ?
Seuraa sekalaisia ajatuksia hieman aihetta sivuten mekaaniselta idiootilta (enkä siis tarkoittanut tuota quotea...) Varoitan että itse kysymykseen "kuinka paljon arkiajoa Jeepit kestävät" minulla ei ole minkäänlaista vastausta. Kunhan höpisen lämpimikseni.
) propagandaa, osittain ainakin suomessa autojen maahantuojien etujärjestö myöskin asialla. Ja loput talouskuplaa ja ihmisten omituisuutta. Jostain syystä ihmisten mielestä on hienompaa ajaa sillä suoraan autokaupasta rullatulla uudelta haisevalta autolta, kuin siltä omanlaiseksi muokatulta ja varustellulta? (Itse asiassa isänikin kyseli minulta viime viikonloppuna että eikös tuo sinunkin autosi ole jo kolme vuotta vanha, ajattelitko vaihtaa jo uudempaan? Jäin katsomaan suu auki että täh... Vastahan se alkaa olla sisäänajettu ja käyttökuntoiseksi paranneltu. Vielä olisi paranneltavaakin, tosin.
)
En sitten tiedä onko se vain minulle jäänyt harhakäsitys vai mikä, mutta jotenkin minulle jäänyt sellainen kutina jenkkiautoista ylipäätänsä että ne suurimmat ongelmakohdat olisivat export-markkinoita varten luodut mallit mihin moottori tai vaihteisto usein jotain ihan muuta alkuperää. (Ranskalainen dieselkone, kuulostaako tuo muka jotenkin luotettavalta?
) Lieneekö syynä sitten osien alkuperämaa vai vain se että jenkkiautot kuitenkin ensisijaisesti suunniteltaneen toimimaan jenkkikokoonpanolla? Niin tai näin, minulle jäänyt mielikuva että jenkkimarkkinoiden kokoonpanot olisivat yleisesti ottaen hieman paremmin loppuun asti mietittyjä.
Kilometrit lienevät sikäli kehno mittari auton kulutusta mittaamaan, että kaupunkiajo kuluttaa autoa enemmän kuin maantieajo. Tuo Pässin mainitsema 100 000km, paljon maantiellä ajavahan rullaa tuon lukeman kahdessa vuodessa mittariin. Ovatko ihmiset oikeasti sitä mieltä että tässä vaiheessa auto on loppuun käytetty? Ei &%¤%&(... Kyllä kansalla ainakin rahaa riittää siinä tapauksessa! Kymmentä vuotta minäkin olen pitänyt eräänlaisena merkkipaaluna - mutta niin päin että kymmenen vuotta auton kuin auton pitäisi pystyä palvelemaan aika huolettomasti, ja sen jälkeen onkin autosta kertynyt kymmenen vuoden käyttökokemus mikä auttanee arvioimaan miten hyvin kyseinen yksilö kykenee palvelemaan ykkösautona jatkossa.
(Okei, onhan niitä täysiä pommeja jotka eivät tuota kymmentä vuotta tule kestämään, mutta minä puhunkin yleisellä tasolla. Ja myönnettäköön, itsekin vaihdoin viimeksi vain seitsemän vuotta vanhan auton pois, mutta itse autossahan ei ollut mitään vikaa, se ei vain ollut enää oikeanlainen minun tarpeisiini. Jos rahat olisivat riittäneet niin kivahan se olisi ollut pitää itsellänsä...)

Tässä lienee osittain ekofasistien (ympäristöä tuhoavaa... go figurePÄSSI kirjoitti:Kaikissa auto-ohjelmissa televisiossa, uutisissa, joka hemmetin yhteydessä kymmenen vuotta vanha auton esitetään olevan valmis paalattavaksi, ainakin melkein.


En sitten tiedä onko se vain minulle jäänyt harhakäsitys vai mikä, mutta jotenkin minulle jäänyt sellainen kutina jenkkiautoista ylipäätänsä että ne suurimmat ongelmakohdat olisivat export-markkinoita varten luodut mallit mihin moottori tai vaihteisto usein jotain ihan muuta alkuperää. (Ranskalainen dieselkone, kuulostaako tuo muka jotenkin luotettavalta?

Kilometrit lienevät sikäli kehno mittari auton kulutusta mittaamaan, että kaupunkiajo kuluttaa autoa enemmän kuin maantieajo. Tuo Pässin mainitsema 100 000km, paljon maantiellä ajavahan rullaa tuon lukeman kahdessa vuodessa mittariin. Ovatko ihmiset oikeasti sitä mieltä että tässä vaiheessa auto on loppuun käytetty? Ei &%¤%&(... Kyllä kansalla ainakin rahaa riittää siinä tapauksessa! Kymmentä vuotta minäkin olen pitänyt eräänlaisena merkkipaaluna - mutta niin päin että kymmenen vuotta auton kuin auton pitäisi pystyä palvelemaan aika huolettomasti, ja sen jälkeen onkin autosta kertynyt kymmenen vuoden käyttökokemus mikä auttanee arvioimaan miten hyvin kyseinen yksilö kykenee palvelemaan ykkösautona jatkossa.

Niinpä... oma -93 GC ja mittarissa 256tuhatta mailia.
käyntiin lähtee ja perille on päästy...
eihän noissa uusissa autoissa osaa enää mitää tehä niille kun konehuoneessa ei ole kun 3 mustaa laatikkoa ja usb liitin.
noille vanhemmille sentään kykenee jotain tekemään ja etsimään vikaa ihan omatoimisestikin.
tietysti tulee niitä heikkoja hetkiä kun taas pitee ostella joku vetari tms.
et jos se sittenki se tojotan aygo olis sellane helpon elämän avain....
mutta kun istuu alas ja odottaa että kohtaus menee ohi niin menee ihan tyytyväisenä käynnistämään jeepin ja hymyssä suin lähtee ajamaan.
käyntiin lähtee ja perille on päästy...
eihän noissa uusissa autoissa osaa enää mitää tehä niille kun konehuoneessa ei ole kun 3 mustaa laatikkoa ja usb liitin.
noille vanhemmille sentään kykenee jotain tekemään ja etsimään vikaa ihan omatoimisestikin.
tietysti tulee niitä heikkoja hetkiä kun taas pitee ostella joku vetari tms.
et jos se sittenki se tojotan aygo olis sellane helpon elämän avain....
mutta kun istuu alas ja odottaa että kohtaus menee ohi niin menee ihan tyytyväisenä käynnistämään jeepin ja hymyssä suin lähtee ajamaan.
Suomiauto '90 Cherokee Limited 4.0L, ajettu 270tkm - teknisesti täys kymppi. Vaimon huoleton käyttöauto, n.14l/100km kulutuksella. En vaihtais mihinkään.
Normaalit huollot ja moottorin anturit vaihdettu viime vuosina, muutoin tekniikka täysin alkuperäinen. Öljynvaihdot kahdesti vuodessa, kylmässä tallissa säilytys, lohkolämppärin aktiivikäyttö ehkä auttaneet asiaa.
Saksa-auto Wrangler saanut tekniikaltaan kenkää huomattavasti enemmän autobahnoilla sekä viritetyn koneen säilyminen on aina huonompaa. Kilometrejä n.130tkm, öljypumppu varmaan menee vaihtoon ennen kesää - muutoin täydessä iskussa.
Normaalit huollot ja moottorin anturit vaihdettu viime vuosina, muutoin tekniikka täysin alkuperäinen. Öljynvaihdot kahdesti vuodessa, kylmässä tallissa säilytys, lohkolämppärin aktiivikäyttö ehkä auttaneet asiaa.
Saksa-auto Wrangler saanut tekniikaltaan kenkää huomattavasti enemmän autobahnoilla sekä viritetyn koneen säilyminen on aina huonompaa. Kilometrejä n.130tkm, öljypumppu varmaan menee vaihtoon ennen kesää - muutoin täydessä iskussa.
2007 Grand Cherokee Overland CRD, 1970 AMC Hornet SST 2D 343cid, 1969 Rebel SST 2D Hardtop 360cid
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 27.08.2010. 10:12
- Paikkakunta: KARKKILA
Paljosta en tiedä, mutta omassa -89 4.0 Cherokeessa n.340tkm mittarissa ja huonolla huollolla/ työkäytössä ollut (M-rent, Nurminen Heavy), huohottelee ja kuumalla matalat öljynpaineet
Mutta siitä huolimatta toimii jokapäivä ja vie isäntänsä töihin ja kotiin kelillä kuin kelillä
Lisäys: Ja kesällä pääsee maantiellä jopa 11/100km lukemiin mutiaisilla kunhan ajelee "rekkanopeuksia" ja kaupungissa saa hyvinkin vielä "piikin" liikennevaloista eli puhtiakin on tallella

Mutta siitä huolimatta toimii jokapäivä ja vie isäntänsä töihin ja kotiin kelillä kuin kelillä

Lisäys: Ja kesällä pääsee maantiellä jopa 11/100km lukemiin mutiaisilla kunhan ajelee "rekkanopeuksia" ja kaupungissa saa hyvinkin vielä "piikin" liikennevaloista eli puhtiakin on tallella

Omassa -02 WJ V8 H.O: ssa tuli just 175tkm mittariin. Autoa on huollettu edellisten omistajien toimesta säännöllisesti ja ainakin toistaiseksi kaikki tuntuis toimivan erittäin hyvin, katsastuskin meni tässä kuussa ilman moitteita 
Allparin mukaan tuolla V8: lla pitäis olla vielä huolettomia kilometrejä edessään: "The engine is designed to operate 150,000 miles (240,000 km) under normal conditions without part replacement other than normal maintenance items."
http://www.allpar.com/mopar/47.html

Allparin mukaan tuolla V8: lla pitäis olla vielä huolettomia kilometrejä edessään: "The engine is designed to operate 150,000 miles (240,000 km) under normal conditions without part replacement other than normal maintenance items."
http://www.allpar.com/mopar/47.html
There can be only one
Asiakkaan Grand Cherokee -93 4.0L6 ja mittarissa 588735 km!! Ja koneelle ei tietääkseni ole tehty normaalin huollon lisäksi mitään!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
vm:94 Grand Cherokee. 5,2 V8
Mittarissa 350 000,jakiksen visco vaihdettu ja laatikkorempattu.
Auto kierrelly Jenkeistä joskus Italiaan,sieltä Suomeen ja sit ajeltu väliä Suomi-Espanja,ainaskii huoltokirjan ja Aro-Yhtymän mukaan.
Nyt takaperä ääntää hiukka(peltorit tartteis)
Mittarissa 350 000,jakiksen visco vaihdettu ja laatikkorempattu.
Auto kierrelly Jenkeistä joskus Italiaan,sieltä Suomeen ja sit ajeltu väliä Suomi-Espanja,ainaskii huoltokirjan ja Aro-Yhtymän mukaan.
Nyt takaperä ääntää hiukka(peltorit tartteis)
www.wuoksioffroad.com
Montenegro Offroad club #98
Montenegro Offroad club #98
-
- Viestit: 56
- Liittynyt: 27.08.2010. 10:12
- Paikkakunta: KARKKILA
Täällä on justiinsa 170tkm mittarissa joista itse ajanut peräti 8tkm. Olen vaihtanut vasta syylarin yläputken, ja paininut sähkölelujen pikkuongelmien kanssa. Eräs viikonloppu ajelin hieman hankirallia ja pari päivää sen jälkeen alkoi kampiakselin (tai nokka-akselin) asentoantura kitisemään, vaihtelen niitä varmaan seuraavaksi. Huoltamallahan näissä ne kalliit osat kunnossa pysyy.
Grand Cherokee Limited 4.7 -00