KJ:n suurin sallittu perävaunumassa

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Avatar
mikola
Viestit: 41
Liittynyt: 01.02.2011. 21:54
Paikkakunta: Turku

KJ:n suurin sallittu perävaunumassa

Viesti Kirjoittaja mikola » 14.02.2011. 17:30

Yhdistelin omaksi ketjuksi:
Liberty'05 CRD kirjoitti:Olen uusi Jeep omistaja ja nyt alla on Jeep Liberty 2005 CRD limited joka on tuotu USA:sta muuttoautona. [...]
Rekisteriotteeseen ei ole merkitty vetokoukun vetopainoja ollenkaan joten mitä noissa cherokee versioissa ne yleensä ovat?
Renegade kirjoitti:Netistä löytyy esite -05 mallille: http://www.jeep.fi/pdf/jeep_che.pdf
3360kg näyttäisi olevan kytkentämassa CRD:llä.
Liberty'05 CRD kirjoitti:Tuo 3360 kg vetopaino olisi kyllä ihan OK mutta en tiedä pitäisikö sitä yrittää saada myös rekisteri otteeseen?
Liberty'05 CRD kirjoitti:jostain netin syövereistä olin lukevinani että uudehkoihin autoihin ei enää merkitä vetopainoja rekisteriotteeseen. olisiko jopa 2000 jälkeen rekisteröidyt. mutta siis E hyväksytty vetokoukku pitää olla ja vetopainot määräytyvät koukun ja auton valmistajan määrityksiin.
Renegade kirjoitti:Kyllä mun 2004 mallisessa ainakin on rekisteriotteessa vetopainot merkitty. Mutta saattaa tosiaan olla ettei niitä siihen vaadita jos löytyvät jostain kohtaa autosta.
Multa löytyy kuskinpuolen takaoven karmista kilpi jossa on neljä lukua allekkain. Ensin auton kokonaispaino 2540kg ja sitten max kokonaispaino kärryn kanssa 5900kg. Noiden erotus on siis max kärryn paino 3360kg.
mikola kirjoitti:Paljonko sitä jarrullista painoa sulle on merkitty?
Samat lukemat mulla, mutta rekisteriotteessa puolestaan 2250 kg. :shock: Koukun virkaa tekee Monoflex II ja valmistajan mukaan sais hinata 3500 kg.
Renegade kirjoitti:2250kg on mullekin merkitty otteeseen. Ajattelin, että siinä on joku kämmäys kun esitteessä ja oven karmissa on isompi lukema.
Monoflex 3500kg on mullakin, tosin kiinteä malli.
28CRDKJ kirjoitti:Otteessa max jarrullinen 3360Kg ja yhdistelmän suurinsallittu kokonaismassa 5880Kg.
Omamassa 2031Kg
Cherokee 3.7 Renegade -04

Avatar
mikola
Viestit: 41
Liittynyt: 01.02.2011. 21:54
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mikola » 14.02.2011. 17:33

Tuosta Renegaden linkkaamasta esitteestä löytyy perävaunumassat vm. 2005 lähtien, mutta voiko tosiaan olla niin, että 3.7:n max. vetopaino on ennen mainittua vuotta vain 2250 kg :shock: :shock: :shock:

Sama autohan tuo 2004 on olennaisilta osiltaan kuin 2005. (Korjatkaa, jos olen väärässä.) Ja mikäli takaoven karmin kilpeen/tarraan on uskominen, niin valmistajan toimesta ainakin vm. 2004 3.7 on mitoitettu 5900 kg yhdistelmälle, eli 3360 kg kuormalle. Ettei vaan maahantuoja olisi sössinyt...

Millaisia vetopainoja muilta löytyy rekisteriotteesta? Entä takaoven karmista?

Löytyykö keneltäkään 2004 tai vanhemman esitettä tai vastaavaa vetopainoineen?
Cherokee 3.7 Renegade -04

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

KJ painoja.

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 14.02.2011. 17:56

Liberty -01 (malli-02)
3,7l V6 + automaatti

C-pilarin tarrassa painot 2540, 4700, 1-1179, 2-1429

Otteessa:
oma massa 1922
suurin kokonais massa 2540
yhdistelmän suurin massa 4700
jarullisen perävaunun suurin massa 2160

Näyttis olevan yksissä C- pilarin tarran kanssa.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Avatar
mikola
Viestit: 41
Liittynyt: 01.02.2011. 21:54
Paikkakunta: Turku

KJ:n jarullisen perävaunun suurimman massan korottaminen

Viesti Kirjoittaja mikola » 16.02.2011. 17:07

Ei näytä porukoilta lukemia rekisteriotteestaan löytyvän.

Ensi viikolla saanen luovarit ja sitten ihmettelemään konttorille näitä lukemia. Epäilen kyllä, että konttorilla eivät tätä asiaa ihmettele, vaan printtaavat vanhat lukemat otteelle pilarin tarroista riippumatta.

Jotain muuta faktaa kuin yksi tarra tarvittaneen, jotta muutoksen saisi aikaiseksi. Ehdotuksia?
Cherokee 3.7 Renegade -04

Avatar
Liberty'05 CRD
Viestit: 82
Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Liberty'05 CRD » 16.02.2011. 22:58

Olen ajatellut mennä tuossa aikaisemmin nähdyssä esitteessä olevien painorajojen mukaan. Rekisteriotteessa ei ole mitään merkittynä.

Täytyy vielä tutkia tuota c-pilaria koska siellä on kyllä lukuja listattuna en nyt vaan muista niitä ulkoa.

Auto on siis 2,8 CRD 2005 mallia joka on tuotu USA:sta muuttoautona eli kyljessä lukee liberty eikä cherokee. Lienee koukkukin USA:ssa asennettu.
Jeep Liberty 2005 CRD Limited "Trail Rated"

Avatar
mikola
Viestit: 41
Liittynyt: 01.02.2011. 21:54
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mikola » 26.02.2011. 18:05

Raision Autokeskuksessa eräs vanhempi myyjä ei osannut auttaa asiassa. Oli jopa yllättynyt kaapistaan löytämästään 10/05 (edellä linkitetty esite näyttää olevan 1/05) esitteeseen painetusta 3500 kg!!! vetopainosta. Tämä lukema siis 3.7:n sarakkeessa, CRD:n lukema oli samaisessa esitteessä 3360.

Maahantuojan tekniset kaverit saattavat kuulemma tietää asiasta enemmän. Voisi joskus mielenkiinnosta soittaa ja kysellä.
Cherokee 3.7 Renegade -04

Avatar
Liberty'05 CRD
Viestit: 82
Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Liberty'05 CRD » 01.03.2011. 18:28

Autosta ei C pilarista mitään lukemia löytynyt ainoastaan kuljettajan ovessa oli se tarra missä on mm. VIN numero.
Mutta vetohommia on jo tullut kekeiltua sen verran että huomasin venetrailerin tulevan kevyesti perässä, vaikka vene olikin aika raskaassa jää kuormassa

:?
Jeep Liberty 2005 CRD Limited "Trail Rated"

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 02.03.2011. 20:52

Jep. Mäkin hain syksyllä yhden hyvinturvonneen pirtuveneen keskisuomesta Turkuun. En tiedä tarkkaan paljonko oli painoa mutta vaikkaan, että telikärryn kanssa rekisteriin merkitty maksimi oli aika likellä. Hyvin jaksoi vetää silti. Tuli siina pari hitaampaa papparaista ohitettuakin. Oli ne haavi auki kun kieltolainaikainen puupaatti hyökkää sataakahtakymppiä ohi. Nelari päällä ja O/D OFF koko matkan niin keskikulutus oli 18L/100km.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

Avatar
Liberty'05 CRD
Viestit: 82
Liittynyt: 11.01.2011. 16:19
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja Liberty'05 CRD » 03.03.2011. 12:46

Itse en muistanut tuota O/D:tä eli over drive nappulaa käyttää mutta eikö ajatus siinä ole juuri se että vaihteisto ei kuumenisi liikaa kovalla kuormalla?
Eli siis O/D off asentoon jos paljon kuormaa, silloin se "varoitusvalo" palaa mittaristossa.
Jeep Liberty 2005 CRD Limited "Trail Rated"

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 03.03.2011. 17:46

Joo. Kannattaa käyttää O/D OFF nappulaa kun vetää jotain painavampaa. Muuten laatikko vatkaa sitä ylivaihdetta koko ajan päälle ja pois.
Käytän sitä aika paljon muutenkin. Esim kaupunkiajossa tai jos maantiellä lähden ohittamaan niin laitan valmiiksi ylivaihteen pois niin ei tule viivettä kun polkaisee kaasua.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

Kirjoita vastaus