pyöränlaakeri

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

pyöränlaakeri

Viesti Kirjoittaja Hunter » 29.03.2011. 23:23

Taitaa olla pyöränlaakeri selvä kuskin etupyörästä. Äntää ja jurina lisääntyy kun ajaa sata klasis ja pyöriä kääntää keskiviivaa kohti. Samoin ääni muuttuu kun ajaa jonkin isomman pitemmän töyssyn yli. Jamantilta kattelinkin laakeria mutta ei nopealla katsauksella löytynyt. Nyt kun alkaa olemaan 190tkmtkm mittaris taitaa osien päivitys alkaa. Jarrupalatkin on muuten orkkikset, joten kestävät palat on ollu vaikka en juuri jarrulla seisokkaan, eli senkin takia kestävät.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 30.03.2011. 9:13

Mikäs Jeeppi sulla olikaan, kyllä mulla pitäis olla melkeen kaikki etunavat hallussa (ei taida olla Patriottiin eikä Compassiin varastossa, kun ei ole kukaan niitä kysynyt, muut pitäis olla)...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

joo

Viesti Kirjoittaja Hunter » 30.03.2011. 10:30

Kulkine on Cherokee sport 2,5crd vm-02.

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

joo

Viesti Kirjoittaja Hunter » 30.03.2011. 10:35

No nyt löysin. Eli koko pyörännapa on siis vaihdettava 443,50e . Laakereita ei pysty vaihtaa. Ompas erikoinen rakenne.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 30.03.2011. 10:44

Joo, tommosia ne on ollu jo vuodesta -90 lähtien, -89:iin pystyy vaihtamaan laakerit ja stefat, uudempiin vaihdetaan koko napa!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

hinta

Viesti Kirjoittaja Hunter » 30.03.2011. 10:55

En tiedä montako valmistajaa jeepin navoilla on mutta pienen tutkailun ja soittokierroksen jälkeen abs anturilla oleva napa löytyi 200e.lla.

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

joo

Viesti Kirjoittaja Hunter » 30.03.2011. 11:52

Tuli asia tutkittua. Apukuskin puolelta menny laakeri ja kuskin puolella levyn ihan yläreunassa halkio lähes koko levyn ympäri.Apukuskin jarrulevykin oli aika eilisen näköinen. Eli apukuskin napa + molemmat levyt ja jarrupalat meni ostoslistalle.

Aapo
Viestit: 114
Liittynyt: 10.04.2010. 23:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Aapo » 30.03.2011. 13:14

Sopiiko kysyä mistä löyty?

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

USA

Viesti Kirjoittaja Hunter » 30.03.2011. 16:47

Piti poistaa tuo viesti minkä jo ehdin kirjoittaa. Eli katotaan nyt mitä posti tuo tullessaan jos tuo :shock:

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Do diin.

Viesti Kirjoittaja Hunter » 01.04.2011. 15:54

Pyörännapa levyt+jarrupalat tuli tänään. Usa-varosat Koskinen. Nopea toimitus/hyvä palvelu :D

Joni.
Viestit: 24
Liittynyt: 09.04.2012. 14:27
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Joni. » 12.12.2012. 21:00

kysytääs itteäni viisaammilta eli mulla alko vm 93 zj taka pyöränlaakeri ääntämään en vielä oo ehtiny tutkailee, loppuviikosta vasta mutta duunikaveri vaan sano ettei se välttämättä olis laakeri vaan luultavammin vetari. oudolta kuulostas mut voisko se muka mennä niin et vetari vetelee viimesiä ja vollottaa ku olis laakerivikanen?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 13.12.2012. 11:30

Joni. kirjoitti:kysytääs itteäni viisaammilta eli mulla alko vm 93 zj taka pyöränlaakeri ääntämään en vielä oo ehtiny tutkailee, loppuviikosta vasta mutta duunikaveri vaan sano ettei se välttämättä olis laakeri vaan luultavammin vetari. oudolta kuulostas mut voisko se muka mennä niin et vetari vetelee viimesiä ja vollottaa ku olis laakerivikanen?
Voi se, koska vetari itse toimii tuossa akselityypissä laakerin sisäkoolina ja se vaan menee rikki yleisemmin kuin että olis laakeri pashana!!

Ja tuossa on purkuohjetta: http://www.jamant.fi/vinkkeja-peraongel ... -i-16.html
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus