Sivu 1/1

Vetokoukun alentaminen

Lähetetty: 22.04.2011. 13:16
Kirjoittaja JiiPee
Yritin tutkailla aikaisempia viestejä, mutta ei oikein löytynyt. Pitäs saada vetokoukkua laskettua, onko olemassa valmiita malleja vai pitääkö itse tehdä patentti? Kuulemma hevosvinkka on väärässä asennossa... :?

Re: Vetokoukun alentaminen

Lähetetty: 24.06.2011. 12:32
Kirjoittaja ImacInnes
JiiPee kirjoitti:Yritin tutkailla aikaisempia viestejä, mutta ei oikein löytynyt. Pitäs saada vetokoukkua laskettua, onko olemassa valmiita malleja vai pitääkö itse tehdä patentti? Kuulemma hevosvinkka on väärässä asennossa... :?
Aika vähissä on valmiit ratkaisut. Kyllä se tarvii toiteuttaa auto ja koukkukohtaisesti tuo lasku ja riittvän hevimetalilla jotta ei heppa häviä matkasta.

t. Ismo Ämmä

Lähetetty: 03.07.2011. 15:28
Kirjoittaja WinChester
Mulla on autoa korotettu 4,5" ja koukkuna Ruotsissa asennettu korkeudeltaan kolmeen eri korkeuteen säädettävä revolveripää (Suomi- ja Ruotsi-pallot, sekä "traktorivetopää") koukku. Koukku on korotuksien ja isojen renkaiden takia matalimmillaankin niin korkealla - n. 60cm maasta - että piti hommata korkealla vetopäällä oleva maastoperäkärry ettei vetokulmat ole ihan mahdottomia. Korottamattomalla autolla luulisi onnistua säätää kyseinen koukku kohdalleen normikorkuiseen heväskärryynkin ilman kikkailuja. Kaippa niitä jostain saa, Jamantilta?

Kärrejä kun ei saisi lähteä muuttelemaan ilman jotain hemmetin tyyppihyväksyntäongelmia ja koukkuahan ei korotetussa autossa saa oikein millään järkevällä tavalla niin matalaksi, etteikö otaisi kantoihin maastossa.

Jos ei muu auta, niin tee tommoinen vastaava jatkoaisa, jonka väsäsin maastokärryn vetämistä varten normaalin korkuisella autolla. Laiton se taitaa olla, mutta on senverran järeetä palkkia, että tuskin ketään kiinnostaa rutista pykälistä...
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... reid=83620[/img]

Lähetetty: 06.07.2011. 10:21
Kirjoittaja mace
Kun laittaa vetokoukun kiinnityksen jenkkien 2" kanttiputkella, niin poistuu se maastoon pallopäällä koukkiminen ja siihen saa erikorkuisia kuulapäitä. Ja maastoon sitten vain silmukka tai suora koukku hinauksia varten. Mulla silleen...

Lähetetty: 28.07.2011. 10:31
Kirjoittaja JiiPee
Nyt on koukku laskettu. Konepaja teki hevimetallista "alennussarjan". Eli alkuperäinen koukku kaikkineen osineen tippui alemmaksi. Maalata pitäisi vain vielä. Eihän se kyllä komista autoa mutta ompahan kärryt suorassa.