ZJ valojen korkeudensäätö puuttui katsastuksessa?!

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Iines
Viestit: 52
Liittynyt: 26.10.2010. 13:41
Paikkakunta:

ZJ valojen korkeudensäätö puuttui katsastuksessa?!

Viesti Kirjoittaja Iines » 20.06.2011. 16:11

Kävin katsastamassa auton. 1996 Grandissa PITÄÄ kuulemma olla valojen korkeudensäätö. Mulla on muoviset DOT umpiot eikä korkeudensäätöä.

Nyt ne pitää jostain saada pikaisesti. Hyviä neuvoja kaivataan.

Jos jostain kolariautosta löytyisi tarvittavat osat, niin se olisi helpoin tie.

Nyt selvittelen auton myyneen liikkeen kanssa, kuinka katsastetussa autossa on tällainen virhe ja annoin ymmärtää että heidän kuuluu asia hoitaa kuntoon, kun auton ostosta on vasta puoli vuotta ja nyt katsastuksessa tämä tuli ilmi.

Ai niin. Takasumuvalo puuttuu myös, mutta se on helppo nakki.

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 20.06.2011. 18:12

onko kyseessä muuttoautona maahan tuotu auto?
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

vepele
Viestit: 32
Liittynyt: 06.03.2010. 19:05
Paikkakunta: Ruokolahti

Viesti Kirjoittaja vepele » 20.06.2011. 18:16

Millon nuo tuli pakollisiksi,itellä vm:94 Grandiss eioo korkeus säätöö,eikä olt kyll takasumariikaan ja sen ne huomas katsastuksessa.
www.wuoksioffroad.com
Montenegro Offroad club #98

JeepTrainee
Viestit: 52
Liittynyt: 15.04.2010. 8:25
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja JeepTrainee » 20.06.2011. 18:50

vepele kirjoitti:Millon nuo tuli pakollisiksi,itellä vm:94 Grandiss eioo korkeus säätöö,eikä olt kyll takasumariikaan ja sen ne huomas katsastuksessa.
Muistaakseni juuri -96 lähtien on ajovalojen korkeudensäätö pakollinen varuste...
Näillä mennään:
- Jeep Cherokee XJ Limited -89 (4.0L6, AW-4, NP-242)
- Jeep Patriot Limited 2.0 CRD -07
- Skoda Felicia Combi 1.9D -97 (paku)
- MB 190E 2.3 -91
- VW Kupla 1600 "Offroad" projekti
- Jawa 350 + muutamia 70 luvun kaksipyöräisiä

Iines
Viestit: 52
Liittynyt: 26.10.2010. 13:41
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Iines » 20.06.2011. 19:43

Auto tullut saksasta vuonna 2004. Ei muuttoauto.
Ihmettelivät kovasti kuinka se on tähän asti mennyt katsastuksesta läpi.
on aika epätarkkoja katsastajia osunut kohdalle.
Ajattelinkin huomenna soittaa viimevuonna auton katsastaneelle konttorille.
Mulla on aika hyvä paperihistoria auton vaiheista.

Jokatapauksessa nyt on saatava nuo korkeudensäädöt jostain hankittua.

Vinkkejä ideoita voi myös antaa

p. 040-5534713

tpgarage@gmail.com

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 20.06.2011. 20:46

Korkeudensäätö pakollinen 14.6.1995 käyttöönotetuissa ja sen jälkeen!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Katsuritkin ovat vain ihmisiä.

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 20.06.2011. 22:38

Iines kirjoitti:Auto tullut saksasta vuonna 2004. Ei muuttoauto.
Ihmettelivät kovasti kuinka se on tähän asti mennyt katsastuksesta läpi.
on aika epätarkkoja katsastajia osunut kohdalle.
Ajattelinkin huomenna soittaa viimevuonna auton katsastaneelle konttorille.
Mulla on aika hyvä paperihistoria auton vaiheista.

Jokatapauksessa nyt on saatava nuo korkeudensäädöt jostain hankittua.

Vinkkejä ideoita voi myös antaa

p. 040-5534713

tpgarage@gmail.com
Oman -85 XJ:n valot kelpasivat 6 vuotta alkuperäisinä ja sitten piti alkuperäiset johdotukset muuttaa niin jotta parkki ei ole vlkun kanssa samassa ja näin keltainen.

Joo, immeisiä ne katsuritkin on ja näin välillä ovat tarkempia kuin toisinaan. Välistä voipi olla syystä tai toisesta huono päivä ja joskus erittäin hyvä päivä ja sekin vaikuttaa työn tekoon.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

Iines
Viestit: 52
Liittynyt: 26.10.2010. 13:41
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Iines » 21.06.2011. 8:38

Tilanne ohi. Ei tarvitse asentaa jälkeenpäin korkeudensäätöä ennen 1-1-98 käyttöönotettuihin US versioihin, mikäli niissä on edelleen DOT umpiot paikallaan.

Kävin äsken katsastusasemalla, ja asiallisen katsastusmiehen kanssa todettiin asian näin olevan.

Ainoastaan takasumuvalo pitää olla. Mutta se on kaiketi helppo juttu asentaa.

Ralusa2006
Viestit: 148
Liittynyt: 11.08.2009. 10:36
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Ralusa2006 » 21.06.2011. 14:45

Katso onko sulla takaumpiossa paikka ja tilaa sumarille (mun USA versiossa oli) ja kysy kelpuuttavatko katsastusmiehet sen. Saa vähän siistimmän kun ei tartte asentaa erillistä pahkaa puskuriin.

Aikanaan (1996) tuon valosäädän sai poikkeusluvalla (1000 mk) muuttoautoon mutta tainneet sittemmin muuttaa sääntöä.

siffo
Viestit: 170
Liittynyt: 14.09.2009. 11:03
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja siffo » 22.06.2011. 20:27

Iines kirjoitti:Auto tullut saksasta vuonna 2004.
Onkohan siinä vetokoukku?
Sumuvalon sähköt voi silloin mennä koukun pistokkeen kautta :shock:
Eli kun kärryn töpseli on kytkettynä niin sumuvalo ei pala. Saksa-autossa voi olla adapteri siinä pistokkeessa suomitöpselille ja adapterin irroitus saattaa palauttaa sumuvalon toiminnan. Mutta vaikka se adapteri olisi irtikin niin se kytkin voi olla jumittanut ja sumarin saa tällöin helposti toimimaan yhdistämällä kontista se alas koukulle menevä piuha koukulta tulevaan piuhaan, ts. ohittaa koko sen typerän kytkimen.
Näin tein itse aikoinaan Jamantin neuvosta kun katsastusmies toimimattomasta sumarista valitti, että kiitosta vaan siitäkin tiedosta! ;)

Kirjoita vastaus