Wrangler TJ tukivarsi

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
paikkatakki
Viestit: 18
Liittynyt: 29.05.2011. 10:14
Paikkakunta:

Wrangler TJ tukivarsi

Viesti Kirjoittaja paikkatakki » 09.07.2011. 10:37

Aika tuoreena Jeepin omistajana joutuu nyt pähkäileen vähän ihmeellisten asioitten kanssa, kun ei näistä oo vielä oikein kokemusta...

Tukivarren puslat on aika pehmeässä kunnossa, ja niitä pitäis kai rueta vaihtelemaan, mutta mistäpä siihen passelit... Onhan noita varaosia myyviä liikkeitä vaikka kuinka, mutta auton alla könytessä heräsi epäilys, että tässä ei taida ihan vakiokamppeet ollakaan paikallaan, tai sitten on, mutta en vaan ymmärrä.

Alla olevassa linkissä kuva mun Wranglerin taka-alatukivarren etupäästä:
http://mvaisanen.kuvat.fi/kuvat/jeepin+ ... G_6076.JPG

Puslalle on rasvanippa (luin tältä foorumilta, että rasvattavia paikkoihin tuo ei ainakaan vakiona kuulu), ja tukivarsi näyttää erilaiselta, kuin esimerkiksi tämä rokcauton kuvaston kuva: http://www.rockauto.com/catalog/moreinfo.php?pk=2153222
Autossa olevat alatukivarret on siis tuollaiset täysin umpinaiset, suorat palkit, kun nuo varaosakuvastojen tukivarret näyttää avonaisemmilta ja muotoilluilta.

Tässä kansiossa vielä muutama lisäkuva:
http://mvaisanen.kuvat.fi/kuvat/jeepin%20osia/

Onko nuo siis vakiot, vai jotkin muut? Jos jotkin muut, niin onko mitään käsitystä mitkä, ja onko tällöin ainoa irrottaminen ja mittaaminen ainoa keino selvittää mitkä puslat tuohon passaa?

Avatar
ImacInnes
Moderaattori
Viestit: 2614
Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi

Puslat alatukivarsiin.

Viesti Kirjoittaja ImacInnes » 09.07.2011. 11:38

Ihan vakioilta nuo näyttää, sanoit että rasvanippa löytyisi? No rasvapräsillä rasvaat ne. Autohuolto Jamantin kautta ainakin löytynee tietoa ja varaosia tuohonkin kohtaan, vaan taitaa juuri ruveta kesälomaa viettämään.

www.jamant.fi

Aluperäisissä ei ole tiettävästi rasvanippoja vaan on saatavana nipallisia versioita jotka lienee juurikin autossasi.

Puslathan on kumia ja niiden pitääkin joustaa jonkin verran vaan metalli ei saa ottaa metalliin eikä vulkanointi saa olla irronnut. Sen yleensä näkee silmällä kun tarkasti kattelee onko puslat entiset.

t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi

paikkatakki
Viestit: 18
Liittynyt: 29.05.2011. 10:14
Paikkakunta:

Re: Puslat alatukivarsiin.

Viesti Kirjoittaja paikkatakki » 12.07.2011. 11:07

ImacInnes kirjoitti:Ihan vakioilta nuo näyttää
Ok. Ittelläni kun ei oikein oo verrokkeja, kuin nuo netistä löytyvät kuvat, ja niissä, jopa tu Jamantin sivulla oleva kuva tuosta tukivarresta näyttää erilaiselta ainakin mun silmään.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.07.2011. 19:28

No ei kyllä ole vakiot, on jonkun sarjan tukivarret, alkuperäiset on peltiset, U-profiilia!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

paikkatakki
Viestit: 18
Liittynyt: 29.05.2011. 10:14
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja paikkatakki » 12.07.2011. 22:51

Käytin tuon tukivarren pään auki, ja syyllinen väljyyteen taisi sittenkin olla löysällä ollut pultti!!!

Tässäpä vielä kuvat tuosta irrotetusta tukivarren päästä ja puslasta:
http://mvaisanen.kuvat.fi/kuvat/jeepin+ ... varsi1.jpg
http://mvaisanen.kuvat.fi/kuvat/jeepin+ ... varsi2.jpg
http://mvaisanen.kuvat.fi/kuvat/jeepin+osia/pusla.jpg

Arvatkaapa varsin muistinko sitten ottaa puslasta mitat, kun se oli irtaallaan. :oops: Tarkoitus kyllä oli, mutta...

Nyt on sitten kaikki nipatkin käyty läpi rasvaprässin kanssa.

paikkatakki
Viestit: 18
Liittynyt: 29.05.2011. 10:14
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja paikkatakki » 13.09.2011. 13:33

paikkatakki kirjoitti:Käytin tuon tukivarren pään auki, ja syyllinen väljyyteen taisi sittenkin olla löysällä ollut pultti!!!
Eipä ollut pelkkä pultti syyllinen. Rasvaaminen auttoi hetkeksi ja vain hieman, mutta kyllä se vaan oli otettava pusla auki, ja mitattava. Aika kuluneet olivat.

Sen verran tutkimustyö on tuottanut tulosta, että taitaa olla Ranchon korotus tuossa mun autossa. Alla olevan linkin kuvassa tukivarret ovat jopa keltapassivoidut, kuten mun autossakin massan alla näyttää olevan.

http://www.rockymountainsusp.com/images/RS6503.jpg

Nyt vaan pitää vielä selvittää että saako noita puslia erikseen, tai löytyykö jostain sopivat.

Kirjoita vastaus