Sivu 1/1
Grand Cherokee 1996 ilmastointi
Lähetetty: 10.07.2011. 20:12
Kirjoittaja Merri
Ilmastointi ei toimi normaalisti, kun kompura tekee kylmää, niin putket ovat kylmät moottoritilan puolella, mutta sisälle asti ei kylmää tule, mutta hieman viileä tulee... Autossa siis automaatti ilmastointi.
Lämmityslaite antaa kaksi vikakoodia 08 ja 40 ja molemmat viittaavat seuraavaan "feedback is too high, Blower/Fan feedback Circuit"
Vikakoodit katsoin täältä: (sivu 8 )
http://www.scribd.com/doc/4791298/93ZJS ... nditioning
Mistä pitäisi vikaa etsiä?
Lähetetty: 11.07.2011. 20:13
Kirjoittaja Merri
Hjälp!
Ilmastointi.
Lähetetty: 11.07.2011. 20:43
Kirjoittaja ImacInnes
Taitaa porukat olla jo kesälaitumella.
Jos sitä kylmää vaan tuleepi hieman niin se viitaisi jotta aineet ei kierrä kunnolla tai ainetta on liian vähän.
Toisen putken pitäisi olla kylmä ja toisen kuuma.
Lähteekö ilmastoinin kompura päällle?
Alan liikeeseen vaan niin siellä osaavat auttaa ja aineita lisätä.
Omassa Libertyssä tehtaan sähköflektin sähköliittimet sulivat viimekesänä Virossa kesätreffeillä ja silloin rupesi ikkuna huurtumaan sisäpuolelta ja moottorin lämmöt nousivat punaselle.
t. Ismo Ämmä
Vuotaahan se
Lähetetty: 15.07.2011. 16:32
Kirjoittaja Merri
Nonni vuotihan se ilmastointi jostain, kun oli 680 g hävinnyt ainetta kuukaudessa.
Vuotoa ei vaan löytynyt mistään, vaikka neljä ukkoa korjaamolla sitä ihmetteli, kun edellisellä kerralla laitettiin varmuuden vuoksi väriaine ja tehtiin vielä typpitestauskin nyt, mutta eipä kuplinut mistään... Eli uudet aineet sisään ja ootellaan, jos reikä kasvaisi. Epäilisin kyllä ilmastoinnin kennoa, mutta toimii se ilmastointi nyt ainakin kuukauden, jos reikä ei kasva...
Lähetetty: 15.07.2011. 17:32
Kirjoittaja JAMANT
Ei taida vuotava höyrystinkenno näkyä ulos niin paljoa, että pääsis näkemään, jos sieltä vuotaa... Ja jos ei kerran muualta vuoda, niin sieltähän se sitten...
Lähetetty: 15.07.2011. 18:30
Kirjoittaja kozel
höyrystinkenno jos vuotaa niin se väriaine näkyy lauhdevedessä. Ainakin kouluttaja näin sanoi.. itse en ole vielä moista todennu kun ei sellaista vikaa tullut vastaan vielä.
Lähetetty: 15.07.2011. 18:33
Kirjoittaja JAMANT
kozel kirjoitti:höyrystinkenno jos vuotaa niin se väriaine näkyy lauhdevedessä. Ainakin kouluttaja näin sanoi.. itse en ole vielä moista todennu kun ei sellaista vikaa tullut vastaan vielä.
Vois olla joo, paitsi jos ei missään näy ja ei aineet pysy sisällä!! Sitten ei näy

Lauhdevedet
Lähetetty: 18.07.2011. 16:16
Kirjoittaja Merri
Tulipa katsottua ne lauhdevedet ja eipä sieläkään näkynyt värijäämiä...
Lähetetty: 18.07.2011. 18:54
Kirjoittaja kozel
Niin.. Kai katsoit ne sillä UV-lampulla lasien kanssa? Se väriaine näkyy kyllä ilmankin mutta HUOMATTAVASTI paremmin noiden keltaisten lasien ja lampun kanssa.
Lähetetty: 20.09.2011. 22:58
Kirjoittaja Merri
No löytyhän se vuoto, kun aikaa kulu... eli kennno vuotaa sisällä.
Onkohan millainen työ vaihtaa ja mistä sisäkenno ja kuivain?
Ymmärtääkseni koko koelauta pitää ottaa pois, jotta saa ilmastoinnin/lämmityslaitteen kotelon pois?
Olikohan aiheesta jossain jotain ohjetta? Kun nyt voisi talven miettiä purkamista ja haalia osat, niin voisi sitten keväällä ottaa työn alle, kun taas aurinko lämmittää:)
Ihmisen tekemähän se on tuokin.
Lähetetty: 20.09.2011. 23:22
Kirjoittaja ImacInnes
Joo. Korjaamo käsikirjasta vois olla tietty apua, sieltä näkis varmaan ehkä kuinka purat ja kokoat ilmastoinnin kennon, vaan purkaantuu se valon, työkalujen ja ajan kanssa ilmankin. En ole Grandistä ikinä moista purkanut. Jamant on ainakin yhden Grandin purkanut, hän voisi tietää.
t. Ismo Ämmä
Merri kirjoitti:No löytyhän se vuoto, kun aikaa kulu... eli kennno vuotaa sisällä.
Onkohan millainen työ vaihtaa ja mistä sisäkenno ja kuivain?
Ymmärtääkseni koko koelauta pitää ottaa pois, jotta saa ilmastoinnin/lämmityslaitteen kotelon pois?
Olikohan aiheesta jossain jotain ohjetta? Kun nyt voisi talven miettiä purkamista ja haalia osat, niin voisi sitten keväällä ottaa työn alle, kun taas aurinko lämmittää:)
Lähetetty: 21.09.2011. 11:46
Kirjoittaja Ralusa2006
Juu tuubista vois löytää ihan videotakin aiheesta. WJ:lle löysin jonkinnäköisen pätkän sieltä ja ainakin siinä mallissa tarttee koko kojelauta purkaa jos haluaa kennoon käsisksi.
Omassa WJ:ssä ihmetyttää kun kondenssiveden poistoputkesta tulee nestettä siihen malliin kuin AC olisi koko ajan päällä kuumilla keleillä ja tähän vuodenaikaa ei voi olla siitä kyse. Välillä lämppäri korisee, käynnistäessä pukkaa hieman lasit höyryyn ja ei ois pahitteeks jos hieman lämpimämpääkin pukkais. Hieman siis viittaisi kenno ongelmaan mutta onko ehdotuksia mistä tuo hillitön vesimäärä johtuu?
Ei viittis kojetaulua purkaa ja varsinkaan varaosia etukäteen hamstrata mikäli ei oo suunnilleekaan hajulla mistä kyse.
Ralu
Lähetetty: 24.09.2011. 13:17
Kirjoittaja JAMANT
Kun on puhallus tuulilasille, on myös ilmastointi päällä, kennoon jäätyy ilmankosteus (= kosteuden poisto)!!
Lähetetty: 19.06.2012. 20:48
Kirjoittaja Merri
Nonni sisäkenno vaihdettu ja ilmastointi pelaa hienosti, mutta ennen koetaulun irroittamista jo kerran piti ottaa sisävalojen sulake pois, kun sisävalot ei sammunu millään. Pari päivää, kun oli ilman sulaketta, niin sisävalot toimi normaalisti, mutta koetaulun irroittamisen jälkeen sisävalot palaa ja palaa, niin moottorin käynnissä kuin sammuksissa, jos sulake kiinni. Kaikki ovien anturit tarkastettu ja tietokone, kyllä saa viestin onko ovi kiinni vai auki. Myös oviin menevät johdot tarkistettu, että eivät ainakaan kokonaan ole poikki ja musta johto mitattu, että ei ole poikki, kun USA saiteilla aina sanottiin, että se on poikki, jos sisävalot ei sammu. Oliskohan kellään kokemusta, mistä vikaa voisi seuraavaksi etsiä?
Jamantille iso kiitos vinkeistä, kun kampiakselin anturi oli rikki. Nyt toimii hienosti taas eli ei sammuile pitkin kyliä!!!