diiselijeepistä
diiselijeepistä
alkanut houkuttaa noi uudemmat GC jeepit
jos vaikka vähän säästäis noissa ajokuluissa kun tuo vanha 4.0 bensa vetää sellasta 16.5l/100km
niin aloin miettimää noita 3.1siä grandei et mitä niissä on oikeasti kulutus?
huhuja kuulin et 15l menee seka-ajossa???
tossa naapurin 2.7l ajeltii reipasta reissumatkaani vähä alle 10 oli kulutus kun pyöri ympäri tallinaa ja motarisiirtymisiä..
2.7 olis joo kiva mut täl hetkel budjetti riitänee vain tuoho vanhempaan 3.1sel olevaan diiselijeeppiin, edellyttäen et se ny ei veis samaa diiselinä ku toi vanha bensa
jos vaikka vähän säästäis noissa ajokuluissa kun tuo vanha 4.0 bensa vetää sellasta 16.5l/100km
niin aloin miettimää noita 3.1siä grandei et mitä niissä on oikeasti kulutus?
huhuja kuulin et 15l menee seka-ajossa???
tossa naapurin 2.7l ajeltii reipasta reissumatkaani vähä alle 10 oli kulutus kun pyöri ympäri tallinaa ja motarisiirtymisiä..
2.7 olis joo kiva mut täl hetkel budjetti riitänee vain tuoho vanhempaan 3.1sel olevaan diiselijeeppiin, edellyttäen et se ny ei veis samaa diiselinä ku toi vanha bensa
Re: diiselijeepistä
Tässä vähän verokki tietoa.Jansa kirjoitti:alkanut houkuttaa noi uudemmat GC jeepit
jos vaikka vähän säästäis noissa ajokuluissa kun tuo vanha 4.0 bensa vetää sellasta 16.5l/100km
niin aloin miettimää noita 3.1siä grandei et mitä niissä on oikeasti kulutus?
huhuja kuulin et 15l menee seka-ajossa???
tossa naapurin 2.7l ajeltii reipasta reissumatkaani vähä alle 10 oli kulutus kun pyöri ympäri tallinaa ja motarisiirtymisiä..
2.7 olis joo kiva mut täl hetkel budjetti riitänee vain tuoho vanhempaan 3.1sel olevaan diiselijeeppiin, edellyttäen et se ny ei veis samaa diiselinä ku toi vanha bensa
FJDC:n 20v juhlilla meillä oli 2,2L CRD koneinen 2011 mallinen Compass koeajossa ja sillä näytti kulutus olevan kotiatullessa 7,5 L/100 km, motariajoa n 400 km ja koeajo kiihdyttelyjä tapahtumassa. Vääntöä oli hirveesti kun 60 vauhdista kaasuapainamalla pystyi helpposti vaihdetta vaihtamatta kiihdyttämään moottoritienopeuksiin ja maantiellä ohitukset sujui helposti kaasulla.
t. Ismo Ämmä
*EDITTIÄ: Jamant editoi vuosimallin oikeaksi, kun luki ensin 2001 -mallin Compass

Viimeksi muokannut 1 päivämäärä ImacInnes, muokattu yhteensä 22 kertaa
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Oma -02 mallin 2.7CRD Grandi vie noin 8.5l/100km sekalaisessa kehä-ajossa täällä pk-seudulla. Matka-ajossa kuluu noin 7.5l/100km 80km/h kantateillä ja jokainen 10km/h lisää vauhtia, tuo litran kulutusta ylöspäin. Alla alkuperäisen(235/65-17) kokoiset ATR kumekset. Kaikki kulutukset todellisten tankkausten mukaan. Ajotietokone tuntuu olevan 2-4dl/100km optimistinen.
-
DJ
-
DJ
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä docjones, muokattu yhteensä 29 kertaa
diiseli jeepistä
minun 2,7 CRD:LLÄ ei taho päässä alle 10l/100km. nytkin tietokone näytti kulutuksen 8,5l/100km, mutta laskettu kulutus oli yli 10l/100km. renkaat vakiokokoa. tuo tietokoneen näyttämän ja lasketun kulutuksen ero tuntuu kasvavan koko ajan vuosi sitten n.0,5l nyt min.1.0l/100km. voisiko vika olla ilmamassa mittarissa? auto tuntuu välillä hieman tehottomalta toisinaan tuntuu kiihtyvän paljon paremmin. jeep grand cherokee 2,7 crd-04. auttaisiko lastutus/ohjelmointi.
diiseli jeepista
hola!
Kavin viikolla ajelamassa GG3.1d:a ja kerrankin seurasin kulutusta tarkasti.
Ajoa tuli 603km. tie,moottoritieta ,nopeus maltillinen 120 vakionop saatimella.
Maasto vaihteli merenrannasta ,yli kilometriin,kaupunkiajoa siita n.60km,ilmastointi kokoajan paalla max lampo ulkona +38c(hyvat,pahat ja rumat-elokuvan kuvauspaikalla).Koneen lampo pysyi hyvin kurissa ,pitkissakinnousuissa.Kokoreissun kulutus oli 11.37l/100km,mika on mielestani kohtuullinen,koska "agressiivisella"kaupunki-nurkka-pikkupatkamotarilla -ajo on vienyt,niin paljon, etten ole viitsinyt edes laskea,ajatellut vain,etta huoltamothan sita lopoa myy lisaa,kun tankki on tyhja

Kavin viikolla ajelamassa GG3.1d:a ja kerrankin seurasin kulutusta tarkasti.
Ajoa tuli 603km. tie,moottoritieta ,nopeus maltillinen 120 vakionop saatimella.
Maasto vaihteli merenrannasta ,yli kilometriin,kaupunkiajoa siita n.60km,ilmastointi kokoajan paalla max lampo ulkona +38c(hyvat,pahat ja rumat-elokuvan kuvauspaikalla).Koneen lampo pysyi hyvin kurissa ,pitkissakinnousuissa.Kokoreissun kulutus oli 11.37l/100km,mika on mielestani kohtuullinen,koska "agressiivisella"kaupunki-nurkka-pikkupatkamotarilla -ajo on vienyt,niin paljon, etten ole viitsinyt edes laskea,ajatellut vain,etta huoltamothan sita lopoa myy lisaa,kun tankki on tyhja



Re: diiseli jeepistä
Voisit tarkistaa, onko termostaatti kulahtanu. Viallinen termari päästää nestettä jäähdytyskierrolle liian kylmänä ja pitää kulutuksen korkeana.arto kirjoitti:minun 2,7 CRD:LLÄ ei taho päässä alle 10l/100km. nytkin tietokone näytti kulutuksen 8,5l/100km, mutta laskettu kulutus oli yli 10l/100km. renkaat vakiokokoa. tuo tietokoneen näyttämän ja lasketun kulutuksen ero tuntuu kasvavan koko ajan vuosi sitten n.0,5l nyt min.1.0l/100km. voisiko vika olla ilmamassa mittarissa? auto tuntuu välillä hieman tehottomalta toisinaan tuntuu kiihtyvän paljon paremmin. jeep grand cherokee 2,7 crd-04. auttaisiko lastutus/ohjelmointi.
Omassa 2.7:ssa kulutus oli keskieuroopan turneella kokonaisuudessaan 8,6l/100km ajotietokoneen mukaan. Ennen germaanian motareita oli ajotietokoneen ja tankkauksen mukaan kulutus 7l/100km. renkaat on vakiot 235 65 17.
Mmm pikku muokkausta Eli ajo reissulla oli suht tasaista 80-90 vauhtia, josta olin itsekkin yllättynyt todella alhaisesta kulutuksesta. Täällä mulla menee se 9-10l/100 km tankilla nopeasti laskettuna ja siinä on kaupunkia 25% ja taajaman ulkopuolista loput. Kaupukiajossa menee varmaan 12-13l/100km.
diiseli jeepistä
kyllä lämpö mielestäni nousee melko nopeasti normaaliin 40 ja100 pulivälin paksuun viivaan, jopa tyhjäkäynnillä yli 20 asteen pakkasessa. talvella lämpö riittää hyvin viellä 30 pakkasella. onko tuohon millainen homma vaihtaa termostaatti ?kuinka tarkkaan muilla näyttää tietokone kulutuksen verratuna mitattuun ?
Re: diiseli jeepistä
Jep, eli termostaatti juurikin basana. Lämpöjen pitää tasan nousta +87C asteeseen kun termostaatti on ehjä, eikä +70C asteeseen niinkuin sinulla(40 ja 100 puoliväli).arto kirjoitti:kyllä lämpö mielestäni nousee melko nopeasti normaaliin 40 ja100 pulivälin paksuun viivaan, jopa tyhjäkäynnillä yli 20 asteen pakkasessa. talvella lämpö riittää hyvin viellä 30 pakkasella. onko tuohon millainen homma vaihtaa termostaatti ?kuinka tarkkaan muilla näyttää tietokone kulutuksen verratuna mitattuun ?
Omassa autossani kävin tuon ongelman läpi viime kevät talvella ja vaikutus kulutukseen oli noin 2l/100km. Vaihdon teki pk-seudulla rollen tähtihuolto ja veloittivat siitä 80 euro. Esson baarissa isot pojat kertoivat että sieltä voi kokematon hajottaa polttoaineletkujen kiinnityksiä, niin en viitsinyt itse ruveta värkkäämään.
-
DJ
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä docjones, muokattu yhteensä 29 kertaa
diiseli jeepistä
termari vaihdettu. aikaa meni 1,5 tuntia. lämpömittari nousee selvästi ylemmäs hieman ohi ennen sataa olevan ohuen viivan. nyt seurailemaan kulutusta. termari on 87 asteen joku saksalainen varaosaliikkeestä hieman yli 40euroa.
diiseli jeepistä
ei tunnu kulutus pienentyneen. noin kuukausi sitten lapinreissulla pikku solifer perässä 900km + 500km metsätie ajoa ilman vaunua laskettu kulutus 12,7 litraa. tietokone näytti 11 litraa/100km. nyt sievää maantie ajoa alle 100km/h mitattukulutus 11 litraa/100km tietokone näytti 8,8 litraa/100km.