jäähdytinnestettä katoilee...
Lähetetty: 25.10.2011. 13:11
Hei.
Grand Cherokeeni V8 vm. -96 on alkanut kadottamaan jäähdytysnestettä. Ei jatkuvasti, mutta silloin tällöin...
Olisiko konkariharrastajilla valistuneita arvauksia mistä kannattaisi vikaa etsiä.
Päivä 1: täytin nestevarannot, ajoin n. 6 km - parkkasin auton ja kun lähdin jatkamaan tuli virheilmoitus nesteen vähäisyydestä. Seuraavalla pysäkillä lisää nestettä.
Päivä 2: nesteet kohdallaan, ajoin n. 10 km ja parkkasin auton alamäkeen (nokka alaspäin) - kun palasin autolle oli tullut ainakin litran verran vajaassa tunnissa nestettä ulos. Ei tiputtanut "tiptip" vaan pikemminkin nestettä tuli "ropiropi" -tahdilla.
Ajoin kotiin, laitoin nestettä tankkiin ja tein saman 10 km ajon mutta jätin auton tasaselle maalle. Nestettä ei tippunut. Ajoin vielä 10 km, nestettä ei tippunut. Pidin moottoria käynnissä ja katselin alle, ei tiputtanut, eikä tiputtanut kun sammutin koneen.
Päivä 4: eli auto seissyt tasasella pari päivää - nesteet siinä tasossa kuin viimeksi täyttäessäni.
Jos vesipumppu olisi menossa niin käyttäytyykö silloin tällä tavoin?
Vai olisiko kyse jostakin liitoskohdasta tms. Auton alla ehdin vähän käymään ja vihreitä roiskepisaroita oli siellä täällä (ei paljoa). Ainakaan itse syylari ei näyttäisi vuotavan (alareuna oli kuiva), mutta muutoin pisaroita oli vähän joka puolella.
Ihmettelen.... ja ehdotuksia otetaan vastaan... Ilmeisesti korjaamoilla on joku paineeseen perustuva menetelmä tarkistaa järjestelmän kunto? Sen verran englanninkielisiltä foorumeilta sain tolkkua. Ei vain ole tuo tekniikan sanasto vahvinta osaamistani.
Grand Cherokeeni V8 vm. -96 on alkanut kadottamaan jäähdytysnestettä. Ei jatkuvasti, mutta silloin tällöin...
Olisiko konkariharrastajilla valistuneita arvauksia mistä kannattaisi vikaa etsiä.
Päivä 1: täytin nestevarannot, ajoin n. 6 km - parkkasin auton ja kun lähdin jatkamaan tuli virheilmoitus nesteen vähäisyydestä. Seuraavalla pysäkillä lisää nestettä.
Päivä 2: nesteet kohdallaan, ajoin n. 10 km ja parkkasin auton alamäkeen (nokka alaspäin) - kun palasin autolle oli tullut ainakin litran verran vajaassa tunnissa nestettä ulos. Ei tiputtanut "tiptip" vaan pikemminkin nestettä tuli "ropiropi" -tahdilla.

Ajoin kotiin, laitoin nestettä tankkiin ja tein saman 10 km ajon mutta jätin auton tasaselle maalle. Nestettä ei tippunut. Ajoin vielä 10 km, nestettä ei tippunut. Pidin moottoria käynnissä ja katselin alle, ei tiputtanut, eikä tiputtanut kun sammutin koneen.
Päivä 4: eli auto seissyt tasasella pari päivää - nesteet siinä tasossa kuin viimeksi täyttäessäni.
Jos vesipumppu olisi menossa niin käyttäytyykö silloin tällä tavoin?
Vai olisiko kyse jostakin liitoskohdasta tms. Auton alla ehdin vähän käymään ja vihreitä roiskepisaroita oli siellä täällä (ei paljoa). Ainakaan itse syylari ei näyttäisi vuotavan (alareuna oli kuiva), mutta muutoin pisaroita oli vähän joka puolella.
Ihmettelen.... ja ehdotuksia otetaan vastaan... Ilmeisesti korjaamoilla on joku paineeseen perustuva menetelmä tarkistaa järjestelmän kunto? Sen verran englanninkielisiltä foorumeilta sain tolkkua. Ei vain ole tuo tekniikan sanasto vahvinta osaamistani.