rane58 kirjoitti:Nyt on lämmöt jotain >120-astetta, aiemmin 100. Vaihdettu termari että sais kabiiniin lisää lämpöä.

-Oliko termarin vaihto virhe..

Ehkä... ehkä ei.
Pitäis jollakin mitata todellliset lämmöt, kun noi omat mittarit saattaa olla häiriöherkkiä.
Se ei siis kuitenkaan keitä?
Oma biili pitää lämmöt kesät talvet siinä 70C ?? viivan tuntumassa, paitsi Kulmakorvessa, missä lämmöt on pienen ryömimisen jälkeen 100C.
Ei kuitenkaan keitä, eikä lämppäri työnnä kovinkaan lämmintä.
&%#"! tarvita jyrkemmän termarin lämmön nostoon ja viskoflektin vaihdon toiseen sähköflektiin (sitten niitä on 2) lämmön pudottamista varten.
Pitänee myös tarkistaa meneekö lämmityslaitteessa "läpät kiinni" kun säätää lämmön täysille.
Ehdotankin, että porukat hankkii vaikka jonkun edullisen laserilla suunnattavan infrapunalämpömittarin ja mittaa vaikkapa:
- ylävesiletku juuri ennen syylaria.
- alavesiletku juuri ennen syylaria
- sylinterinkansi etu- ja takapäästä jostakin sytytystulppien välistä tms.
Nää on vaan ehdotuksia!
Näin saataisiin hiukan todenmukaisempaa lämpötietoa koneista. Eihän tuokaan mitään laboratoriotietoa ole, mutta kuitenkin.
Mitä enemmän tilastotietoa, sitä paremmin selviää missä yleensä mättää.
Mullakin jossakin on joku halpa tommonen koskettamatta mittaava laite, ei laadukas, mutta silläkin vois kokeilla.
Vuosi mittauksia eri olosuhteissa ja ollaan paljon viisaampia.
edit. Täällä on joku kiroilufiltteri pielessä.
S-a-a-t-a-n = &%#"!, kuten "minä s-a-a-t-a-n" tehdä. "s-a-a-t-a-n-p-a"
&%#"! ja &%#"! ja &%#"! vielä...