Sivu 1/1

lämpö ongelmia

Lähetetty: 20.12.2011. 16:39
Kirjoittaja Vilho
ostin tuossa kuukausi aikaa itselleni ensinmäisen jeepin grand cherokeen vm 97 4litran kutosella olen tuossa ihmetellyt tuota moottorin käyntilämpötillaa onko normaalia että lämpömittarin viisari hipoo melkein 100

Lähetetty: 20.12.2011. 19:24
Kirjoittaja apupoika
moro!
itselläni samanlainen kulkine ja kyllä tuo mittari minullakin satasta näyttää ja aina näyttänytkin,,, tiedä sit pitääkö viisari kutinsa kuin tarkasti :D :D

Lähetetty: 20.12.2011. 20:07
Kirjoittaja Vilho
sitten luultavasti kunnossa on

Lähetetty: 20.12.2011. 21:43
Kirjoittaja vsmo
Kyllä pitäisi olla ok, ainakin allekirjoittanutta on näin ohjeistettu, ja mukavan lämmin kulkine talvi-aikaan :)

Lähetetty: 29.12.2011. 11:22
Kirjoittaja TeHo
No pirskatti,mulla ei lämmöt juuri nouse yli 80,vaihdatin termarinkin mut ei muutosta.Tyhjäkäynnillä tulee vaan haaleeta,kierroksilla sit lämpimämpää mutta luulin kyllä grandia lämpimämmäksi.Kone on 5,2.

Lähetetty: 31.01.2012. 1:53
Kirjoittaja rane58
Nyt on lämmöt jotain >120-astetta, aiemmin 100. Vaihdettu termari että sais kabiiniin lisää lämpöä. :idea: -Oliko termarin vaihto virhe.. :?:

Lähetetty: 31.01.2012. 20:55
Kirjoittaja La-To
Ittellä -92 XJ 4.0HO ja lämmöt aina siinä alta sata ja kyl hytis tarkenee viel näil -15 pakkasil vaik joka paikka suhiseekin :)

Lähetetty: 02.02.2012. 18:45
Kirjoittaja Nyki
rane58 kirjoitti:Nyt on lämmöt jotain >120-astetta, aiemmin 100. Vaihdettu termari että sais kabiiniin lisää lämpöä. :idea: -Oliko termarin vaihto virhe.. :?:
Ehkä... ehkä ei.
Pitäis jollakin mitata todellliset lämmöt, kun noi omat mittarit saattaa olla häiriöherkkiä.
Se ei siis kuitenkaan keitä?

Oma biili pitää lämmöt kesät talvet siinä 70C ?? viivan tuntumassa, paitsi Kulmakorvessa, missä lämmöt on pienen ryömimisen jälkeen 100C.
Ei kuitenkaan keitä, eikä lämppäri työnnä kovinkaan lämmintä.

&%#"! tarvita jyrkemmän termarin lämmön nostoon ja viskoflektin vaihdon toiseen sähköflektiin (sitten niitä on 2) lämmön pudottamista varten.
Pitänee myös tarkistaa meneekö lämmityslaitteessa "läpät kiinni" kun säätää lämmön täysille.

Ehdotankin, että porukat hankkii vaikka jonkun edullisen laserilla suunnattavan infrapunalämpömittarin ja mittaa vaikkapa:

- ylävesiletku juuri ennen syylaria.
- alavesiletku juuri ennen syylaria
- sylinterinkansi etu- ja takapäästä jostakin sytytystulppien välistä tms.
Nää on vaan ehdotuksia!

Näin saataisiin hiukan todenmukaisempaa lämpötietoa koneista. Eihän tuokaan mitään laboratoriotietoa ole, mutta kuitenkin.
Mitä enemmän tilastotietoa, sitä paremmin selviää missä yleensä mättää.

Mullakin jossakin on joku halpa tommonen koskettamatta mittaava laite, ei laadukas, mutta silläkin vois kokeilla.
Vuosi mittauksia eri olosuhteissa ja ollaan paljon viisaampia.


edit. Täällä on joku kiroilufiltteri pielessä.
S-a-a-t-a-n = &%#"!, kuten "minä s-a-a-t-a-n" tehdä. "s-a-a-t-a-n-p-a"
&%#"! ja &%#"! ja &%#"! vielä...

Lähetetty: 03.02.2012. 3:00
Kirjoittaja rane58
Tossa kuva mittaristosta, lämpömittari nousi vähän "ylemmäksi" termarin vaihdolla, eikä kone ole keittänyt. :shock: -Mitäs mieltä olette..?

Kuva

Lämmöt alkaa 100->

Lähetetty: 03.02.2012. 7:16
Kirjoittaja kippari
Mailimittari.. 155 fahrenheit ois noin 68 celciusta??

Lähetetty: 03.02.2012. 17:25
Kirjoittaja rane58
No perkule! :shock: -Käykö kone liian "kylmänä"? Kyllähän se lämmintä puhkuu kabiiniin, saisko termaria vielä vaihtamalla lisää lämpöä sisälle?
-Kellä tietoa, kokemuksia? :wink: