Sivu 1/1
gran cherokee -02 & Vaihteiston opetus?
Lähetetty: 09.02.2012. 7:20
Kirjoittaja miinau
Huollettu "merkki" liikkeessä ja laskussa tuo eriteltynä, mutta en huomannut kysyä mitä tarkoittaa/pitää sisällään. Käsittääkseni jeepissä EI ole mukautuvaa laatikkoa kuten esim 300c:ssä.
Kiitos.
p.s olivat täyttäneet myös 3.5l liian vähän laatikko öljyä ja sen vuoksi käyn nyt läpi sitä että kuinka päteviä siellä ollaankaan.
Lähetetty: 09.02.2012. 9:13
Kirjoittaja JAMANT
No enpäs ole kuullutkaan, Chryslerin (Voyager) laatikot opetetaan joo, mutta Jeepin, never heard???
Lähetetty: 09.02.2012. 10:04
Kirjoittaja miinau
Eikä myöskään siis sopeuttaa?
Lähetetty: 09.02.2012. 10:45
Kirjoittaja miinau
no, nyt sanoivat, että "aivon" nollaus..jotain arvoja jne... sinne meni 28,50€
Silkkaa hulluutta sanon minä
JA kuulostaa oudolta että "3.5l kadonnut varmaan jäähdytin nesteen sekaan, kanattaa varmaan tarkkailla sitä, heh heh" No ei naurattanu, yhtään.
Lähetetty: 09.02.2012. 10:48
Kirjoittaja JAMANT
miinau kirjoitti:Eikä myöskään siis sopeuttaa?
Sopeuttaa, kiva sana, mitähän se on suomeksi

Lähetetty: 09.02.2012. 10:49
Kirjoittaja JAMANT
miinau kirjoitti:no, nyt sanoivat, että "aivon" nollaus..jotain arvoja jne... sinne meni 28,50€
Silkkaa hulluutta sanon minä
JA kuulostaa oudolta että "3.5l kadonnut varmaan jäähdytin nesteen sekaan, kanattaa varmaan tarkkailla sitä, heh heh" No ei naurattanu, yhtään.
Milläs tekniikalla toi on??
Lähetetty: 09.02.2012. 10:53
Kirjoittaja miinau
Viimeinen muokkaaja, miinau pvm 09.02.2012. 12:13, muokattu 1 kertaa
Lähetetty: 09.02.2012. 10:59
Kirjoittaja JAMANT
En mä tee linkillä mitään, kun en niitä avaa!! Kerro, mikä moottori!!??
Lähetetty: 09.02.2012. 11:02
Kirjoittaja miinau
olisit sanonut

4.7
Lähetetty: 09.02.2012. 11:30
Kirjoittaja JAMANT
miinau kirjoitti:olisit sanonut

4.7
No sitähän mä just kysyin tossa ylempänä
Joo, siis 545RFE -vaihteisto, tutkitaas.....
Lähetetty: 09.02.2012. 12:20
Kirjoittaja JAMANT
Noniin, tämmöistä löysin:
Ohjaus tarkkailee koko ajan solenoidien läpivirtausta ja kytkimien suhteellista täyttymisaikaa, jolloin vaihteiston kuluminen periaatteessa pidentää täyttymisaikaa (eli reagointia kytkimissä), ohjainlaite nopeuttaa virtausta ja kompensoi kulumaa sillä. Opettamista tarvitaan silloin kun ohjainlaite tai vaihteisto on vaihdettu (tai vaihteistoa on korjattu)! Ohjain opettelee siis koko ajan, mutta testerillä on mahdollista tehdä ns. "quick-learn opetus. Ja ohjainlaite testaa sellaisia solenoideja, jotka ei ole käytössä, noin 8 sekunnin välein ja jos ohajin havaitsee väärän toiminnan, tekee kaksi uutta testiä, ja jos nekin ovat vääriä, laukaisee vikakoodin!!
Eli on se oppiva, kokoajan opettelee ja kompensoi kulumista, nyt kun se sun ohjainlaite on nollattu, ja jos ei laatikolle ole mitään muuta tehty kuin öljynvaihtoo, niin mun käsittääkseni se lähtee puhtaalta pöydältä liikkeelle ja opettelee asioita uudestaan, jolloin laatikon käyttäytyminen voi olla ensimmäiset 10+ käyttökertaa outoja, tasoittuen ajan kanssa tai sitten pitää testerillä asettaa ne arvot kuluneemman laatikon mukaan, mutta mitäs hyötyä siitä nollauksesta sitten on, jos arvot nollauksen jälkeen laitetaan takaisin siihen missä ne oli???
Lähetetty: 09.02.2012. 15:05
Kirjoittaja miinau
aika hyvä kysymys... Taidan kuitenkin esittää sen suoraan heille. Välitän kuitenkin sitten tiedon tänne.