Sivu 1/1

CRD KJ:n termostaattiasiaa

Lähetetty: 24.03.2012. 16:18
Kirjoittaja TEPE
Tuossa kj:ssa on tuo ns integroitu termari, niin mitä se on kansa mieltä siitä jos laittaa siihen ylävesiletkuun inline termarin? Saisi helpommin säädeltyä lämmöt kohilleen tuolla. Se vaan mietityttää kun alkuperäisessä termarissa on takaisinkierrätysjärjestelmä ja jos alkuperäinen termari on aina auki niin ottaako kone tai vesipumppu itseensä jos menolinjassa olisikin vastassa toinen termari ja takaisinkierrätys ei olisi toiminnassa. Kandassa ja usa:ssa tuommosta on tehty paljon ja tulokset on hyviä. Ei vaan ole selvinnyt tuon takaisin kierrätyksen kohtalo vielä.

Lähetetty: 24.03.2012. 17:45
Kirjoittaja kozel
Mikäs alkuperäisessä termarissa vialla? Omassa on ainakin pelannut niinkuin pitääkin ja jos ei lämmöt nouse niin vaihtaa sen toimivaan?

Lähetetty: 24.03.2012. 20:34
Kirjoittaja TEPE
Ajatus oli vaan siinä, että talveksi voisi helposti vaihtaa kuumemman termarin jos kotelo on tuossa näkösällä. Sen verran kylmää täällä poronhoitoalueella, että saattaa tulla ongelmia vakiotermarilla. Eberi kyllä korjaisi tuonkin asian, mutta halvempi ratkaisi ois tuo homma.

Lähetetty: 25.03.2012. 20:32
Kirjoittaja Aapo
Diisseli KJ on kyllä toimivalla termarilla niin lämmin vehje, että ennen diisseli jäätyy, kuin hytissä kylmä tulee. Ja aina on moottorin lämmöt saavuttaneet oikean lämmön viimeistään parinkymmenen kilsan ajon jälkeen. Maskissa oon käyttänyt varmuuden estämiseksi umpisolukumipaloja (telttapatjan tapaista). Ovat helppoja tukkia niihin seitsemään maskin aukkoon.

Lähetetty: 25.03.2012. 21:11
Kirjoittaja TEPE
Onko Aapolla autossa eberiä tai webastoa?

Lähetetty: 26.03.2012. 9:03
Kirjoittaja kozel
ei ole kyllä kj:ssa tarvinnu palella. eberi on omassa mutta ei sitä ole tarvinnu kuin esilämmitykseen. kuulemma ei kannata lämpöjä yrittää näissä 90 nostaa. 82on mulla normilämmöt. kovemmilla lämmöillä voi "kuulemma" tulla kansiongelmia.

Lähetetty: 26.03.2012. 11:16
Kirjoittaja Aapo
Ei oo webastoa tms.

Lähetetty: 28.03.2012. 10:29
Kirjoittaja kozel
Joo nyt antautu ilmeisesti tuossa omassakin tuo termari. Testerin mukaan maksimissaan 64c lämmöt ja mittari nousee sen neljänneksen.

Lähetetty: 29.03.2012. 21:29
Kirjoittaja kozel
Uudella termarilla lämmöt huomattavasti korkeammalla.
Joo ja kuva on kallellaan mutta ketä haittaa niin ei pakko katsoa.

http://server.dynawatt.fi/pamittari.jpg

Ennen korjausta lämmöt nousi vain hiukan yli tuon ensimmäisen paksumman viivan yli.

Lähetetty: 31.03.2012. 19:08
Kirjoittaja TEPE
Joo saman homman tein ja nyt on lämmöt hyvin tapissa. Kulutus laski 11.6L/100km 9.2L/100km kun tuo kotimatkan tie on niin mäkinen. Tasaisella mennään jo alle 9 litran. Nyt alkaa kuullostaa jo järkeville lukemille.

Lähetetty: 31.03.2012. 19:14
Kirjoittaja TEPE
BTW`menikö vanha termarikotelo roskiin? Jos ei mutta suunitelet semmosta, niin elä heitä roskiin vaan minulle ;)

Lähetetty: 31.03.2012. 23:21
Kirjoittaja kozel
Meni roskiin se koko jämä mitä yli jäi. Myöhästyit.. :(
Mut ihan mielenkiinnosta.. mitä meinasit moisel tehdä?

Lähetetty: 01.04.2012. 8:46
Kirjoittaja TEPE
Toki jos se autosi on bensa koneella niin en olisi tehnyt termarikotelolla mitään, mutta jos se olisi ollut dieselin niin silloin se termostaattikotelo olisi auenut ja mahdollisuuksien mukaan se ois saanut uuden elämän ;)