Grand Cherokee 2.7 CRD

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Grandimies
Viestit: 24
Liittynyt: 13.03.2010. 18:29
Paikkakunta: Satakunta

Grand Cherokee 2.7 CRD

Viesti Kirjoittaja Grandimies » 17.04.2012. 21:06

Juu eli tarttis taas maasturi saada ja mielellään diesel. Ollaan kateltu noita 2.7 CRD Grandeja niin mitä kokemuksia porukalla on noista? Kannattaako ostaa yli 200tkm ajettu? Eikö noissa oo ollu suutin vuotoja kun eikös tossa oo mersun moottori? Meillä oli jonkun aikaa pari vuotta sit Grandi 4.7 V8, mutta se piti vaihtaa pois kun alkoi tulla paljon kilometrejä ja bensaa paloi liikaa. Jeepistä jäi kuitenkin hyvä maku, mutta tekeekö noilla dieseleillä mitään? Jos joku voisi vastailla ja kertoa omia kokemuksia.

Mitä mieltä esim. tästä http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/4719346

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 18.04.2012. 13:17

Pakko sanoo, toi on komee korimalli... 8)
-Muuten en mitään mistään tiedä... :oops:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jansa
Viestit: 166
Liittynyt: 04.11.2008. 20:32
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja Jansa » 18.04.2012. 18:20

naapurilla moinen peli, tehoa on et ei jalkoihin jää motarillakaan.
kulutus on 9-12l haarukassa mitä on ajotietokonetta silmäilty.
miinuksena talvella ei taho tosin kabiini pysyä lämpösenä ilman eberiä, ei taho lämmöt nousta tossa diiselissä, eikä ole kyseessä vääränkokonen termari, on kuulemma ominaisuus tossa koneessa kun mersun omissakin autoissa missä toi kiulu on ni ovat kylmiä sisältä talvioloissa. tietysti jos joku tietää tähän jonkun avun ni tieto on tervetullutta.
Suuttimet saa vaihettua ainaki lahdessa ilman että tarvii alkaa konetta pudottelee/irrottelee sen takimmaisen takia...vink vink. eli kyl ne jossain vaiheessa vuotelee.
Osien kans on vähä persiistä kun ei taho noista jenkkiauto liikkeistä saaha vaan sit saa vierailla koneen ja voimansiirron osalta ainakin mersuliikkees/maahantuojalla. ja ABS systeemin johtokaavio on erilainen kun 4.0 tai 4.7 koneisten sama, on eri pinnimäärä liittimis kun koitettiin selvitellä abs vikaa. anturinvaiholla selvittiin siitäkin tosin.

sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sili » 18.04.2012. 22:18

Jansa kirjoitti: eikä ole kyseessä vääränkokonen termari,
taitaa sittenkin olla, yhden talven ajelin kylmällä autolla ja toisen lämpimällä. Alunperin autossa ollut termari oli joku "lämpimiin maihin" tarkoitettu ja oikean vaihdettuani alkoi lämmin riittämään.
Suutinvuodosta itse maksoin pitkähkön pennin mutta jälkeenpäin on tullut tietoa enempi, pitää kaivaa jostain linkki (sakemannien?) sivuille jossa oli ohje miten tulipelliin tehtiin aukko jota kautta homma luonaa mukavasti.
Lämmityslaitteen läpät rikkoutuvat helposti mutta ebaystä tilasin korjaussarjan joka ratkaisi pulman näppärästi.
Ärsyttävin vika mitä on ollut on "death wobble" joka ei oikein tahdo ratketa, tätä ei ole esiintynyt läheskään kaikissa yksilöissä.
Hemmetin hienoa kyytiä, tehoa mukavasti ja kulutus kohtuullinen.
Tuo nettiauton vekotin vaikuttaa kyllä rahan arvoiselta...

KJ
Viestit: 44
Liittynyt: 27.03.2008. 1:32
Paikkakunta:
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja KJ » 18.04.2012. 22:22

sanoisin ihan pa....a
ei vaiteskaan itse kans kattellu samoja
tällä hetkellä kakkos! autossa MB on sama kone 612... mylly 450000 ajettu eikä mitään häikkää ollu , mitä ny kuluvia osia , vesipumppu yms pohjatiivisteitä. loodasta senverran ihan hyvä, ja helppo purkaa.osat ny voi maksaa maltaita mutta niiinhän ne muihinkin merkkeihin.
niin ne lämmöt talvipakkasilla ainakin MB merkkisissä joko eberi päällä tai henkilövaunuissa erillinen lisälämmitin lohkossa tai paisunta säiliossä.
KJ 3.7 -03 mikkihiiri valoilla

Messier
Viestit: 110
Liittynyt: 03.10.2009. 7:45
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Messier » 19.04.2012. 0:13

Olen itse ollut tyytyväinen tähän menopeliin, ja olen yrittänyt täällä foorumilla kertoa kaikista ongelmista, joita olen kohdannut.

Lämpöongelma kabiinissa on ratkennut termarin vaihdolla (92c), laskee myös kulutuksen talvinopeuksilla 7- 8l/100km ja motarilla 135km/h 9,5l/100km
ilmastoinnin läppiin on olemassa korjausarja, joka on aikas simppelisti hoidettavissa.

voimalinjan toiminta kannattaa tarkistaa ajamalla kärryn lämpöiseksi ja sitten kaheksikkoa ajamaan. Jos pauketta tai rutinaa, niin sitten pohdintaan.

Moottorin pa-pumpun vuoto kylmänä--> jos nafta hasee startin jälkeen, niin usein korkeapainepumppu vuotaa.
Varaosia saa kotiin tuotuna ebay:sta kotiin tuotuna ihan opel hinnolla, eli ei kannata siitäkään huolta pitää.

sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sili » 19.04.2012. 8:03

Koneesta ja lootasta totesi mersukorjaamon päällikkö että kyllä miljoona menee jos huoltaa. Laatikko on koeteltua tekniikkaa ja nykymittapuun mukaan "wanhaa hyvää tekniikkaa", ts. paljon valmistettu ja lastentaudit korjattu aikoja sitten.
Tuo suutin korjaus pitäisi olla kertaluonteinen, alkuperäinen ongelma on suutinrungon varren vääränlainen tai puutteellinen voitelu eli vuoto alkaa koska runko ei pääse elämään reijässään ja kun vuotojämät pahentavat ongelmaa on soppa valmis. Korjaus on siis suutin irti, venttiiliistukan tiivistepinnan jyrsiminen suoraksi, uusi tiivisteprikka ja rasva ja kasaan. Ongelmana viimeinen (kaksi viimeistä) jotka eivät mahdu nousemaan pois kannesta normaalitilanteessa :arrow: koneen lasku TAI fiksummin, "luukun" teko tulipelliin, helppo kun tietää mitä tekee...

Grandimies
Viestit: 24
Liittynyt: 13.03.2010. 18:29
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja Grandimies » 19.04.2012. 9:10

Okei, kiitoksia vastauksista. Eli 2.7 CRD on ihan jees auto kaikin puolin. Täytyy katsoa jos menis joku päivä kattomaan tota mistä laitoin linkin.

arto
Viestit: 17
Liittynyt: 24.01.2011. 8:23
Paikkakunta:

jeep grand cherokee 2,7 crd

Viesti Kirjoittaja arto » 22.04.2012. 20:12

ainoa mihin pettynyt mielestäni hieman korkea kulutus vaikea päässä alle 10l/100km . lämpenee nopeasti ja tarkenee hyvin yli 30 asteen pakkasilla. yllättävän hyvä etenemään maastossa ihan vakiona (guadra drive itellä) edellinen maasturi oli toyota land cruiser hj 61 rakennettu off road käyttöön. tosi mukava ajaa varsinki metsäteillä. Hieman pehmähkö alusta maantiellä. hinta laatusuhde kiitettävä.

Grandimies
Viestit: 24
Liittynyt: 13.03.2010. 18:29
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja Grandimies » 26.04.2012. 21:28

Ei oo vieläkään löytyny sopivaa Grandia niin aloin kattelemaan Cherokee dieseleitä. Eikös noissa oo italialaisten tekemä diesel kone? Onko ne kuinka kestäviä? Onko tossa CRD Cherokeessa jotain tyyppivikoja tai muuten vaan jotain mitä pitäis osata kattoa kun menee ostamaan?

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 27.04.2012. 2:43

Osta kestävä Bensakone, lämpiää ilman webastoja, eikä ole diiseli veroja...Kuva
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

sili
Viestit: 147
Liittynyt: 01.09.2009. 15:57
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja sili » 27.04.2012. 7:15

bensakoneiset lisäksi "puolet halvempia" hankintahinnaltaan. Saa polttaa pitkään bensaa....

DSOTM
Viestit: 11
Liittynyt: 09.02.2010. 23:24
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja DSOTM » 30.04.2012. 9:20

sili kirjoitti:bensakoneiset lisäksi "puolet halvempia" hankintahinnaltaan. Saa polttaa pitkään bensaa....
ja puolet tehokkaampia kun ottaa V8:n

Kirjoita vastaus