Sivu 1/4
WJ Grand Cherokeen korotus
Lähetetty: 12.06.2012. 17:56
Kirjoittaja TombaliC
Tervehdys kaikille!
Ihan nopeesti mielipiteitä tai kokemuksia WJ:n korotuksesta. Tiedän että tästä on varmasti kyselty ja jauhettu aika paljon jo, mutta jos olisi uutta näkökulmaa asiaan tullut tai jotain uutta vaihtoehtoa.
Vaihtoehtoina on nyt tällä hetkellä:
1 Jousien alle laitettavat 2" korotuspalat ja mahdollisesti uudet "alkuperäiset" iskarit
2 Old Man Emu iskari ja jousiyhdistelmä +40mm
3 Rough Country iskari ja jousiyhdistelmä +50mm
Nyt lähinnä on tarkoitus saada pyörimistilaa renkaille mitkä jo alla ovat ja tahtovat kunnon pompuissa hieman raapaista lokasuojaan.
Onko teillä nyt neuvoa mikä kannattaisi nyt sitten ostaa? Tai lähinnä onko huonoja kokemuksia mistään noista vaihtoehdoista ja tiedossa että mitä ongelmia nuo korotuspalojen käyttö aiheuttaisi.
Olenko muuten ymmärtänyt oikein että jos laittaa nuo korotuspalat jousien päihin niin silloin ne rajoittavat sisäänjoustoa samalla? Sitähän tässä samalla tietenkin haetaan.
Kiitos jo etukäteen kaikille jotka viitsivät vastata, ei tyhmiin kysymyksiin vaaan tyhmälle kysyjälle.

Lähetetty: 16.06.2012. 18:26
Kirjoittaja Dethlock
Toi ykkösvaihtoehto ei oikein kuulosta hyvältä. Vakioiskarista saattaa loppua liikevara kesken ulosjoustossa ja se on sitten moro iskarin osalta.
Muutenhan nuo ovat ihan toteutettavissa. Tunkkaat vaan perää saman verran ylös niin eiköhän se siitä.
Sisäänjoustoa rajoittaisin ihan sitä omaa rajoitinkumia muokkaamalla, 2" korotuspala ei siihen hommaan oikein piisaa.
Lähetetty: 16.06.2012. 20:03
Kirjoittaja latex
melkosen metkasti saa nykästä jos ulos joustossa iskari hajoaa. kyl normi pamppu kestää roikottaa akselin / renkaan painon helposti.
toki kaikenha rikki saa

Lähetetty: 16.06.2012. 20:17
Kirjoittaja Dethlock
No tiedä häntä. Omasta ainakin poiki iskari rauhallisessa venytyksessä. Jos nyt sattuu kestämään vedon niin ainakin rajoittaa liikettä.
Lähetetty: 16.06.2012. 22:48
Kirjoittaja latex
joskus metsässä maasturilla käyneenä ei koskaa oo iskarit poikinu ulos joustossa. mikäs muu siel vakio alustassa ulos joustoa rajottaa?
eni vei en miekää tuota palikka vivitystä laittas jos mahollista. rough countryä vaa alle! pelkkiä hyviä kokemuksia omissa autoissa

Lähetetty: 16.06.2012. 23:18
Kirjoittaja Dethlock
Niin tossa nyt oli puhe combosta korotus+vakioiskari. Tuskin paras mahdollinen yhdistelmä.
Lähetetty: 17.06.2012. 18:09
Kirjoittaja Jansa
ja luultavasti joudut silti sipaisemaan siivun etupuskurista/kaaresta että mahtuu jokun 31t kumi pyörimään myös käännettäessä, täälläkin foorumilla oli linkkiä minkä verran pitää korotella ja kaaria modata jotta mahtuu kumi alle esteettömästi pyörimään.
Lähetetty: 17.06.2012. 23:51
Kirjoittaja TombaliC
Kiitos teille vastauksista.
On tuosta jo leikeltykkin noita lokareita jokin verran että suurimmassa osassa tilanteita lokarit ei rapise. Tarkoitus ei siis ole (vielä) rakentaa missään karmeassa kivikossa möyrimislaitetta. Kunhan täällä nyt edes näillä normaaleilla teillä pärjäisi..
Onko kellään kokemuksian noista OME:n korotussarjoista?
Miten tuo Rough Country? Onko se miten maantieellä käytännössä toimiva? Liian kova? Liian pehmeä? Vai ajettavan sopiva?
Ikävää puuhaa tämä kun budjetti on tiukilla aina jo oletuksena, mutta kun köyhän ei kannattaisi taas liian halpaa ostaa..
Lähetetty: 18.06.2012. 0:07
Kirjoittaja Dethlock
Itsellä Rough Countryn sarja ja olen tyytyväinen ajo-ominaisuuksiin. Omesta ei henkilökohtaisia kokemuksia ole.
Lähetetty: 18.06.2012. 7:47
Kirjoittaja sili
Minkä tahansa sarjan laittaakin niin kannattaa laittaa myös säädettävä track bar, saa etuakselin auton keskelle.
Itselläni parin tuuman budget boost eli nuo korotuslätkät. OMEN +2 iskarit. Toimii noinkin. Tarkoitus jossain kohtaa hankkia +4" sarja jousia ja iskareita, silloin pitää jakolootaa jo laskea ja/tai etukardaanin nivellys uusia, samoin tukivarret.
Itsellä etutukivarret säädettävät ja renkaat 265/70-17 mutikat menee alkuperäisillä vanteiila. Niillä rengas sijoittuu melko keskelle kääntöakselia ja mahtuu kääntymään, tosin sumuvalojen kohdalta hieman ottaa sisälokariin kiinni.
Jos on hiukankin levitystä niin silloin ei mahdu! Silloinkin voi vielä siirtää muutaman millin etupuskuria eteenpäin...
Lähetetty: 18.06.2012. 19:15
Kirjoittaja Dethlock
Onko muuten kokemuksia Rough Countryn track barista? Pitäisi laittaa tähän nykyiseen projektiin tuollainen.
Lähetetty: 06.07.2012. 21:03
Kirjoittaja Dethlock
Ja tuosta jakolaatikon laskemisesta. Jokainen Jeep tuntuu olevan yksilö. Joskus korotussarjat pelittää ihan sellaisenaan, joskus pitää tasapainottaa kardaaneja, joskus laskea jakista ja joskus pitää tehdä kaikki edellämainitut.
Kannattaa ensin asentaa sarja alle ja alkaa sitten hakea vikaa jos ongelmia tulee. Mutta mielestäni ei ole järkevää ensin korottaa autoa ja sitten heti laskea yksi herkimmistä palikoista alas.
Fiksumpaa olisi mahduttaa alle niin iso rengas kuin mahdollista ja sitten tunkata autoa ylös just sen verran kuin tarvitsee.
Lähetetty: 29.08.2012. 13:06
Kirjoittaja dire
Käytänpä hyväksi olemassa olevaa postausta.
Tässä on jonkun aikaa mielessä pyörinyt 4" korotus ja sen toteutus joskus(tm), mutta moiseen ei taida TÜV-hyväksyttyjä jousia löytyä. Leimaa ei taida näin ollen saada?
Offipalstalla tuosta olikin vähän
juttua, mutta jäi nyt vähän auki itselle...
Lähetetty: 01.09.2012. 17:55
Kirjoittaja TombaliC
Sen verran nyt pitää mainita että itse päädyin nyt niihin parin tuuman korotuspaloihin ja hyvin on tuntunut toimivan ainakin tähän saakka. Katsastuksen vaikeudesta en tiedä kun se ei ole vielä tullut eteen, mutta täältä olen lueskellut että se onnistuu noilla paloilla ihan ok, vaikka ei olekkaan TÜV merkintöjä. Jousista en osaa sanoa mitään.
Lähetetty: 05.09.2012. 17:11
Kirjoittaja dire
Tuli tästäkin kysyttyä tänään konttorilla, katsuri oli sitä mieltä että koska auto on tyyppihyväksytty niin TÜV-hyväksyntä pitää jousilla olla.
Kulahtaneet korotuspalat on jo alla joten ehkä jossain vaiheessa 4" kittiä 2" jousilla+(uusilla) paloilla.