KJ:n vänkärin puolen matto ihan märkä
KJ:n vänkärin puolen matto ihan märkä
Ilmeisesti ilmastoinnin kondenssivesiputki vuotaa, mutta missäkähän tuo mokoma putki mahtaa olla. Onko jollain muulla ollu samanlaista ongelmaa?
2004 -mallissa, kun avaa konepellin ja katsoo alas kuivaimen ja paisuntasäiliön välistä, törröttää semmoinen kuminen pi***li tulipellistä, veikkaisin että siinä se on...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Tukossako?
Omassa XJ:ssäni oli aikoinaan poistoputki liimaantunut kiinni ja kylmät vedet säikytti kun jaloille kurvassa roiskui.
t. Ismo Ämmä
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Empä usko että on ilmastoinnista. Tsekkappaas oveen menevien johtonippujen tiivisteet (korin puolelta). Siellä jos on pienikin rako, niin imee vettä vänkärin jalkatilaan kuin sieni. Vesi jää myös lillimään säärenkorkeudella olevaan koteloon ja on tosi vaikea saada pois.
Maton kun revit auki niin lattiapellissä kulkee semmoinen muovisuikaleella peitetty kanaali johtonippua varten. Siellä johtojen alla on pari solumuovitarralla tukittua reikää. Tarrat pois (Ovat ulkopuolelta liimattu), niin saat ainakin enimmät vedet valuteltua ulos. Sitten lattiamattoa kuivattelemaan. Ja tarkista takapenkin jalkatila kans. Ja tiivistä ne läpiviennit kunnolla jollain liimamassalla tms.
Ite muotoilin liimamassasta sinne saranapuolelle semmoiset rännit, että vesi ei valu läpivientien päältä
Maton kun revit auki niin lattiapellissä kulkee semmoinen muovisuikaleella peitetty kanaali johtonippua varten. Siellä johtojen alla on pari solumuovitarralla tukittua reikää. Tarrat pois (Ovat ulkopuolelta liimattu), niin saat ainakin enimmät vedet valuteltua ulos. Sitten lattiamattoa kuivattelemaan. Ja tarkista takapenkin jalkatila kans. Ja tiivistä ne läpiviennit kunnolla jollain liimamassalla tms.
Ite muotoilin liimamassasta sinne saranapuolelle semmoiset rännit, että vesi ei valu läpivientien päältä

Re: KJ:n vänkärin puolen matto ihan märkä
XJ:ssä samaa vikaa nyt. Vänkärin puolelta matto märkänä sulakkeiden takaa. Pelkkää puhdasta vettä, ei hajua, väriä tai makua. Ihan oikeasta reunasta eli oven puolelta. Kuskin puolella ei mitään. Kupera kohta muovissa sulakekannesta muutama sentti taaksepäin pisarakouruna. Ei edessä mitään kosteutta tai valumia, ei takana mitään eikä vasemmassa reunassa. Paperit levittelin niin yön aikaan kostunut juuri tuosta samasta kohtaa. Vaihdoin uuden paperin ja letkuttelin niin suuri samaan kohtaan alkoi pisaroita tulla. Pisaravana nousi sulakkeiden takana olevaa muovia ylös johdoille ja semmoiselle missä oli pari lappua ja toisessa teksti: REV. F. Siltä tiputtaa pisaran silloin tällöin.
Tuo johto katoaa muovien sisään lähellä tuulilasin alareunaa, tuntui vähän kostealta. Siellä oleva toiselta puolelta kuminen pehmuste/ääniseriste ei niinkään. Tuulilasi vaihdettu pari kuukautta sitten, kunhan ei se olisi? Melko korkealta vaikuttaisi vuoto tulevan. Vai minne tuo johto menee ja voisiko olla sen läpivienti?
Tuo johto katoaa muovien sisään lähellä tuulilasin alareunaa, tuntui vähän kostealta. Siellä oleva toiselta puolelta kuminen pehmuste/ääniseriste ei niinkään. Tuulilasi vaihdettu pari kuukautta sitten, kunhan ei se olisi? Melko korkealta vaikuttaisi vuoto tulevan. Vai minne tuo johto menee ja voisiko olla sen läpivienti?
-03 KJ 2.8CRD A
Re: KJ:n vänkärin puolen matto ihan märkä
Terve.
Jos ennen tuulilasin vaihtoa ei ollut kosteus ongelmaa niin eikun lasin vaihtaneeseen yritykseen takasin ja kerrot vaivan.
On niitä enenkin tullut vastaan juuri liimattu lasi josta osa liimauksesta irti.
Jos haluat itse tutkia niin saippuavettä tuulilasin ja korin saumaan ulkopuolelle ja ilmapistoolilla puhaltelee sisäpuolelta niin tekee kuplaa kummasti jos lasin liimaus vuotaa.
t. Ismo Ämmä
Jos ennen tuulilasin vaihtoa ei ollut kosteus ongelmaa niin eikun lasin vaihtaneeseen yritykseen takasin ja kerrot vaivan.
On niitä enenkin tullut vastaan juuri liimattu lasi josta osa liimauksesta irti.
Jos haluat itse tutkia niin saippuavettä tuulilasin ja korin saumaan ulkopuolelle ja ilmapistoolilla puhaltelee sisäpuolelta niin tekee kuplaa kummasti jos lasin liimaus vuotaa.
t. Ismo Ämmä
petkele kirjoitti:XJ:ssä samaa vikaa nyt. Vänkärin puolelta matto märkänä sulakkeiden takaa. Pelkkää puhdasta vettä, ei hajua, väriä tai makua. Ihan oikeasta reunasta eli oven puolelta. Kuskin puolella ei mitään. Kupera kohta muovissa sulakekannesta muutama sentti taaksepäin pisarakouruna. Ei edessä mitään kosteutta tai valumia, ei takana mitään eikä vasemmassa reunassa. Paperit levittelin niin yön aikaan kostunut juuri tuosta samasta kohtaa. Vaihdoin uuden paperin ja letkuttelin niin suuri samaan kohtaan alkoi pisaroita tulla. Pisaravana nousi sulakkeiden takana olevaa muovia ylös johdoille ja semmoiselle missä oli pari lappua ja toisessa teksti: REV. F. Siltä tiputtaa pisaran silloin tällöin.
Tuo johto katoaa muovien sisään lähellä tuulilasin alareunaa, tuntui vähän kostealta. Siellä oleva toiselta puolelta kuminen pehmuste/ääniseriste ei niinkään. Tuulilasi vaihdettu pari kuukautta sitten, kunhan ei se olisi? Melko korkealta vaikuttaisi vuoto tulevan. Vai minne tuo johto menee ja voisiko olla sen läpivienti?
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: KJ:n vänkärin puolen matto ihan märkä
Komppaan Ismoa, meillä oli rouvan Citikka Veholla kolarikorjattavana ja ensimmäinen uusi tuulilasi vuoti ylänurkastaan, vaihtoivat sitten uuden takuuna.... Oli puuttunut kolmisen senttiä liimamassaa nurkasta
, luulis sen näkyvän, jos liimamassaa puuttuu...

Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: KJ:n vänkärin puolen matto ihan märkä
-Jos lasissa on tummennus, näkyykö läpi...?JAMANT kirjoitti:Komppaan Ismoa, meillä oli rouvan Citikka Veholla kolarikorjattavana ja ensimmäinen uusi tuulilasi vuoti ylänurkastaan, vaihtoivat sitten uuden takuuna.... Oli puuttunut kolmisen senttiä liimamassaa nurkasta, luulis sen näkyvän, jos liimamassaa puuttuu...

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Re: KJ:n vänkärin puolen matto ihan märkä
Terve.
Ei se ennän siinä vaiheessa näy kun lasi on jo nostettu paikalleen kun lasin reunat on rasteroitu mustiksi.
Siinä vaiheessa liimaajan pitäisi huomata kun on liimapalon levittänyt lasiin tai lasin kehykseen.
Vaan kun ihminen tekee niin virheitä sattuu.
t. Ismo Ämmä
Ei se ennän siinä vaiheessa näy kun lasi on jo nostettu paikalleen kun lasin reunat on rasteroitu mustiksi.
Siinä vaiheessa liimaajan pitäisi huomata kun on liimapalon levittänyt lasiin tai lasin kehykseen.
Vaan kun ihminen tekee niin virheitä sattuu.
t. Ismo Ämmä
rane58 kirjoitti:-Jos lasissa on tummennus, näkyykö läpi...?JAMANT kirjoitti:Komppaan Ismoa, meillä oli rouvan Citikka Veholla kolarikorjattavana ja ensimmäinen uusi tuulilasi vuoti ylänurkastaan, vaihtoivat sitten uuden takuuna.... Oli puuttunut kolmisen senttiä liimamassaa nurkasta, luulis sen näkyvän, jos liimamassaa puuttuu...
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
Re: KJ:n vänkärin puolen matto ihan märkä
Ei näy, kun on ne reunat liimalasissa mustat just liiman kohdalta!!rane58 kirjoitti:-Jos lasissa on tummennus, näkyykö läpi...?JAMANT kirjoitti:Komppaan Ismoa, meillä oli rouvan Citikka Veholla kolarikorjattavana ja ensimmäinen uusi tuulilasi vuoti ylänurkastaan, vaihtoivat sitten uuden takuuna.... Oli puuttunut kolmisen senttiä liimamassaa nurkasta, luulis sen näkyvän, jos liimamassaa puuttuu...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: KJ:n vänkärin puolen matto ihan märkä
Tuulilasihan se oli. Pisteet asiakaspalvelusta, heti tarkistamaan ja sen teki kaksi miestä huolella. Vettä, paineilmaa ja molemmilta puolin lamppujen kanssa käymään reunoja läpi. Alareunassa pieni kohta mistä tihkuttaa, ja huomaa juuri ja juuri kun jaksaa tutkia riittävän pitkään ja antaa sitä ilmaa kunnolla. Useimmilta ois jäänyt huomaamatta. Poutapäivänä tulossa korjaustoimet.
Kuulemma vähän pieni lasi, mahtuisi isompikin ja jää aika tarkalle reunat. Pääsi helpotuksen huokaus ainakin hetkeksi. Nopea, helppo ja ilmainen korjaus edessä.
Kuulemma vähän pieni lasi, mahtuisi isompikin ja jää aika tarkalle reunat. Pääsi helpotuksen huokaus ainakin hetkeksi. Nopea, helppo ja ilmainen korjaus edessä.
-03 KJ 2.8CRD A
Re: KJ:n vänkärin puolen matto ihan märkä
Hyvä että ottivat asian heti omakseen ja saivat vian selville ja jopa laittavat kuntoon.
Itse olen pari vuoto lasia onnistuneesti korjannut ja yksi piti ottaa kokonaan irti kun ei vuoto loppunut millään?
Irti otettua näki heti että melkein puolet lasin pituudesta oli alhaalata osittain irti.
Liimat leikattiin tasaiseksi, putsattiin pinnat ja liimaus. Johan piti.
t. Ismo Ämmä
Itse olen pari vuoto lasia onnistuneesti korjannut ja yksi piti ottaa kokonaan irti kun ei vuoto loppunut millään?
Irti otettua näki heti että melkein puolet lasin pituudesta oli alhaalata osittain irti.
Liimat leikattiin tasaiseksi, putsattiin pinnat ja liimaus. Johan piti.
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi