Vannevinssi

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Vannevinssi

Viesti Kirjoittaja filler » 03.01.2013. 15:50

Onkos arvon kerholaisilla mahdollisesti kokemuksia tuollaisesta--> http://m.youtube.com/#/watch?v=XgDCZ4VNEqM

Pienessä päässäni joskus ihmetellyt itekseni, että voisi olla näppärä köyhän miehen vinssisysteemi ja nyt yllättäin törmäsin netissä ihan kaupalliseen sovellukseen aiheesta. Ei varmastikkaan mukava käyttää, jos auto muniaan myöten suossa tai mudassa, mutta monessa tapauksessa voisi olla ihan OK. Täysin mekaanisena sovelluksena ei tarvitsisi murehtia sähköistä, eikä vinssin kiinnityksistä autoon kiinteästi/irroitettavaksi.
Eihän tuo mikään HD ratkaisu ole, mutta tuollaisessa kevyessä safari käytössä lienee OK?


http://m.youtube.com/watch?feature=relm ... DKY1MwDCWE


http://m.youtube.com/#/watch?feature=re ... Y4cKc4FKSM



http://www.bushwinch.com.au/index.html
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
_TS_
Viestit: 21
Liittynyt: 23.12.2012. 22:28
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja _TS_ » 04.01.2013. 3:02

Näin aloittelevana maasturin omistajana veikkaisin ettei tuo ratkaisu toimi kunnolla, esim.jos/kun auto on keskellä mutakuoppaa renkaat upoksissa ja pitäis saada laitettua se kela kiinni vanteeseen..
Luulisin ja vaikuttaa siltä että se on suunniteltu tuonne kuiville maille, kun hiekka on helpompi heittää sivuun kelan kiinnitystä varten, mut se on vaan mun mielipide ja viisaammat voi kertoa miten asia on :D

Avatar
filler
Viestit: 323
Liittynyt: 25.12.2009. 16:33
Paikkakunta: Raisio

Viesti Kirjoittaja filler » 04.01.2013. 16:09

_TS_ kirjoitti:Näin aloittelevana maasturin omistajana veikkaisin ettei tuo ratkaisu toimi kunnolla, esim.jos/kun auto on keskellä mutakuoppaa renkaat upoksissa ja pitäis saada laitettua se kela kiinni vanteeseen..
Luulisin ja vaikuttaa siltä että se on suunniteltu tuonne kuiville maille, kun hiekka on helpompi heittää sivuun kelan kiinnitystä varten, mut se on vaan mun mielipide ja viisaammat voi kertoa miten asia on :D
Njoo, niin kuin tuossa edellä mainitsinkin, ei ole varmastikaan herkku käyttää mutarännissä... joskin mudassa nyt muutenkaan kiva tarpoa, jollei jotain fetissiä ole siihen suuntaan.
Onhan tuollaisessa muutakin ongelmaa: jos yhdellä kelalla haluaa kelata, pitää olla lukkoperä. Kivikossa saa olla tarkkana, jottei kela osu kiviin. Etupyrään jos kiinnittää, on varmuudella ratissa pitelemistä, jne...

Siltikin ihan nokkela juttu, ollakseen vuodelta miekka ja kilpi, mun mielestä 8)
Jeep Liberty 3.7 Limited -04
OME 3" + gen 4.5 JBA UCA, custom CV axle assembly, 31/10.5R15, 8.25 + Powertrax No-Slip + Crane

www.ifsjeepers.com
www.jeepkj.com
www.lostjeeps.com

if you break it, upgrade!

Avatar
_TS_
Viestit: 21
Liittynyt: 23.12.2012. 22:28
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja _TS_ » 04.01.2013. 17:27

Juu sinällään erittäin nerokas ratkaisu ja jos sen kiinnittää molempiin etupyöriin, niin voi olla jopa hyvinkin toimiva joissain paikoissa :)

Avatar
mace
Viestit: 284
Liittynyt: 14.05.2008. 21:25
Paikkakunta: KANNONKOSKI

Viesti Kirjoittaja mace » 05.01.2013. 14:05

Melkein kokemusta tuosta. Kerran jäin kallion keskelle suolle pohjaa myöten kiinni. Eikä ollut UGUssa vinssiä silloin. Kääräisin liinat ja köydet auki ja toiseen etupyörään kiinni. Autossa oli ARBit, niin siitä vaan vetoa. Köysien katkettua pari kertaa pamahti vetari ristikosta. Auto ei ollut liikkunut noilla yhtään... Piti nöyrästi alkaa soitella ympäriinsä löytääkseen hinurin, lopulta yksi turvesuotraktori kävi hakemessa meidät pois keskeltä pehmeintä metsää...
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla

Kirjoita vastaus