keskuslukitus ja ajonesto?
keskuslukitus ja ajonesto?
Hei, Ostin Jeep Grand Cherokeen -93 ja olen törmännyt pariin ongelmaan. Miten auton saa käyntiin jos ovet avaa avaimella eikä kaukosäätimellä? Ovesta avaimella avatessa punainen led (ajonestoko?) ja vasemmat vilkut jää vilkkumaan, eikä auto käynnisty. Kaukosäätimellä avatessa ongelmaa ei ole ennenkuin paristo loppuu... Toinen murhe on kun nopeusmittari ei toimi (matkamittari kylläkin) ja se pitäisi irroittaa, eli kuinka paljon täytyy purkaa?
Tiedoista kiitollinen!
Tiedoista kiitollinen!
Onnittelut hankinnasta. En noihin ongelmiin osaa sanoa suoraan mitään, mutta minulta löytyy sähköisessä muodossa ko. autolle tehtaan huolto-/korjausmanuaali. Jos kiinnostaa, niin laita vaikka yksityisviestiä.
Veikkaisin että tuon mittariston irroittaminen ei kuitenkaan ole kovin paha rasti. Muistaakseni tuolla korjausmanuaalissa oli siihenkin hyvät ohjeet.
Veikkaisin että tuon mittariston irroittaminen ei kuitenkaan ole kovin paha rasti. Muistaakseni tuolla korjausmanuaalissa oli siihenkin hyvät ohjeet.
Jeep Grand Cherokee Limited -93, 5.2l V8
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
Dodge Ramcharger -76, 360cid V8+NP445+NP203, D44/Chrysler 9.25"
Chevrolet Trans Sport -98, 3.4L V6 (Myytävänä: http://www.nettiauto.com/chevrolet/trans-sport/5217414 )
-
Re: keskuslukitus ja ajonesto?
Kojetaulun päälliosa ensin ylöspäin käsin lyömällä irti. Suosittelen irrotusta lämpimässä, ettei kiinnityksen muoviosat hajoa. Sitten mittaristo lähteekin lyhyellä ristipääruuvarilla nätisti irti; nostaa / pujottaa vain ylös kojetaulusta.martta65 kirjoitti:Toinen murhe on kun nopeusmittari ei toimi (matkamittari kylläkin) ja se pitäisi irroittaa, eli kuinka paljon täytyy purkaa?
Tiedoista kiitollinen!
Koko mittaristo on yksi iso elektroniikkaosa, josta lähtee ulos monipinninen liitin, eli ei mitään vaijereita tai yksittäisiä johtoja esim. lämpömittarille. Ihan heti lähtisi sitä aukomaan yhden mittarin viallisuuden vuoksi, tuskin edes onnistuu. Koko höskä vain kerralla vaihtoon, jos sellaisen nyt jostain vain saa ehjänä.
Raha ja romut rauhottaa.
Jostakin olin muka lukevinani, että piirilevyn tinaukset ovat saattaneet irtoilla ajansaatossa ja se johtaisi mittarin toimimattomuuteen. Edellinen omistaja oli käyttänytkin mittaria tinattavana ja pelasi sen jälkeen jonkinaikaa...
Kiitoksia irroitusvinkeistä! Täytynee kuitenkin odotella lämpimämpiä kelejä...
Kiitoksia irroitusvinkeistä! Täytynee kuitenkin odotella lämpimämpiä kelejä...
-
Hapettumat kieltämättä eivät ainakaan helpota tilannetta. Täytyypä pitää mielessä kun oma lämpömittari osoittaa hieman liian pieniä lukemia, vaikka koneen lämmöt onkin kunnossa. Jos kopan saa kerran auki ja tinauksia korjailtua, niin kaippa se onnistuu muillekin kuin nopeusmittarille.
Pakkasessa tosiaan en uskaltaisi aukoa mitään muovinastoilla kiinnitettyä. Muistaakseni syksyllä irrotin takakontin ovipahvin jossain +10°C lämmöissä ilman ongelmia. Tallissa tai sisätilanlämmpärillä tommonen varmaan onnistuu viileämmässäkin.
Pakkasessa tosiaan en uskaltaisi aukoa mitään muovinastoilla kiinnitettyä. Muistaakseni syksyllä irrotin takakontin ovipahvin jossain +10°C lämmöissä ilman ongelmia. Tallissa tai sisätilanlämmpärillä tommonen varmaan onnistuu viileämmässäkin.

Raha ja romut rauhottaa.
Mulla samat ongelma ovien kanssa kun hukkasin kaukosäätimen , pitää aina avata takaluuku ja sitte vasta etuovi muuten mene sekuritas päälle ja valot vilkkuu, vikaa etsiessä löysin ohjaja puoleisen lukon pohjassa irronneen kytkimen (pieni muovinen pala) kun avainta kääntää sekuritas lähtee pois (jos on kunnossa) koitin liimailla mutta pysy vain pari päivää ja taas irtos, sen jälkeen oon käyttänyt tota takaluuku kikkaa.
Varmaa lukkopesän rungon sais uusittua.
Varmaa lukkopesän rungon sais uusittua.
mulla myös 93 zj enkä omista kaukosäädintä niin lukkopesästä kun avaa oven niin kääntää avaimesta oven ensin lukkoon ja sitten auki niin ei lyö hälytysjärjestelmää päälle, mutta jos avaa oven suoraan ''lukitsematta'' jo lukossa olevaa ovea niin hälytin alkaa huutamaan. en sitten tiedä onko näissä eroja tai mulla joku jälkiasennus hälyversio.