COC/CO2 todistus?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Ralusa2006
Viestit: 148
Liittynyt: 11.08.2009. 10:36
Paikkakunta:

COC/CO2 todistus?

Viesti Kirjoittaja Ralusa2006 » 21.01.2013. 14:02

Moro,

Mitäs kautta saa USA tuonti WJ jeepille parhaiten COC tahi CO2 todistuksen halvimmin?

Nyt ajoneuvovero menee painon mukaan ja taitaisi CO2 päästöjen mukainen tulla edullisemmaksi.

Ralu

dire
Viestit: 26
Liittynyt: 02.05.2012. 17:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dire » 21.01.2013. 14:37

Päästöt on ainakin V8:lla sen verta korkeat että painolla parempi nuo verot. Jotakuinkin tuplahinta päästöilla taitaisi olla jos nyt oikein muistan.
'99 WJ V8 pienillä muutoksilla

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 21.01.2013. 15:21

Jostaan lunttasin että V8 päästöt olisivat n.400gr/km, taulukot ei noin ylös riitä, joten onko jollakin tietoa paljonko ajoneuvovero olisi?
Mitä muutoksia näihin on tullut vuodesta 2001 -> 2003?

dire
Viestit: 26
Liittynyt: 02.05.2012. 17:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dire » 21.01.2013. 15:33

Ei noissa tietääkseni ole päästöihin vaikuttavia muutoksia tullut, paitsi 4.7 HO malli lisätty jota ei edes saa painopohjaisena verotukseen.

Pyöristeltynä, Trafin laskurilla n. 220e vuodessa painolla (2000kg), n. 600e vuodessa päästöillä (400g/km).
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... rolaskurit

Edit: 2001 ja eteenpäin vain päästöjen mukaan tosiaan.
'99 WJ V8 pienillä muutoksilla

Jolli
Viestit: 94
Liittynyt: 13.01.2013. 20:01
Paikkakunta: Raisio / Virolahti

Viesti Kirjoittaja Jolli » 21.01.2013. 18:16

dire kirjoitti:Ei noissa tietääkseni ole päästöihin vaikuttavia muutoksia tullut, paitsi 4.7 HO malli lisätty jota ei edes saa painopohjaisena verotukseen.

Pyöristeltynä, Trafin laskurilla n. 220e vuodessa painolla (2000kg), n. 600e vuodessa päästöillä (400g/km).
http://www.trafi.fi/tieliikenne/verotus ... rolaskurit

Edit: 2001 ja eteenpäin vain päästöjen mukaan tosiaan.
Eli hintaero ei imo ihan järjetön ole. 99-00 vuosimalleissa ymmärtääkseni jotakin heikkoutta quadra drivessä, joka uudempiin on korjattu?

dire
Viestit: 26
Liittynyt: 02.05.2012. 17:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dire » 21.01.2013. 19:42

En ole ainakaan törmännyt missään mainintaan että QD:ssa olisi muutoksia, en tosin ole etsinytkään kun QT2 itsellä.
Ketjun aloittajalle ei tosin taida olla vaikutusta jos auto on ostettu ja rahdattu jo.
'99 WJ V8 pienillä muutoksilla

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.01.2013. 19:43

Ainoa korjaus jonka olen löytänyt/havainnut, on lautaspyörän pulttien paksuus (takaperässä)!! Muuta eroa en ole löytänyt!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 21.01.2013. 22:54

Edit: 2001 ja eteenpäin vain päästöjen mukaan tosiaan.
Niin tuo raja menee porrastaen vähän.

Kokonaispaino alle 2500kg niin muuttuu CO2 perusteiseksi 1.1.2001 ja eteenpäin

Jos kokonaismassa yli 2500kg niin muuttuu CO2 perusteiseksi 1.1.2002 ja eteenpäin.
kozel@ircnet

Ralusa2006
Viestit: 148
Liittynyt: 11.08.2009. 10:36
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Ralusa2006 » 21.03.2013. 12:23

Tässä on pieni porsaanreikä liittyen muuttoautoihin; niiltä ei ole tiettyyn maailmanaikaan (ja liekö nytkään) vaadittu vaatimuksenmukaisuustodistusta jolloin CO" menee painon mukaan vaikka muutoin olisi on noiden CO2 vuosilukujen ja rajojen sisällä.

Trafin kirjeessä on aikaisempina vuosina ollut koko CO2 maksutaulukko jolloin siitä on nähnyt myös maksimiarvot ja verot. Tänä vuonna siinä ei ollut kuin osa jolloin hätäseen tekee johtopäätöksen että taulukko/maksimivero olisi pienentynyt mutta ei; finlexiä kun kaivaa niin löytyy koko taulukko ja sen on entisenmoinen.

Mielenkiintoista asiassa on se että asia pitää kaivaa Finlexistä asti, trafin sivuillakaan ei koko taulukkoa ole, liekkö syynä sitten se että valtaosa autoista mahtuu siihen referoituun taulukkoon vai olisiko se taulukko sitten liika punainen jolloin ekoautoilu imago saisi lievän kolauksen.

eniway, lienee niinkin että jeepistille ei tarpeeksi punaista sävyä löydykään päästöjä kuvaamaan.

Ralu

Kirjoita vastaus