ZJ sammuilee

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
GC9612
Viestit: 21
Liittynyt: 27.07.2009. 13:58
Paikkakunta:

ZJ sammuilee

Viesti Kirjoittaja GC9612 » 29.01.2013. 14:48

1996 GC rupes lämmittyään sammumaan ja eipä viimeksi halunnut käynnistyäkään millään (yleensä tehnyt sen kiltisti pakkasellakin), moottorin kylki on märkä (öljyä lie).

Mikähän moisen aiheuttaa?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 29.01.2013. 15:53

Monta vaihtoehtoa: lämpöanturi, MAP-sensori, polttoainepumppu, puola, kampuran asennontunnistin, PCM, joku muu... Aika vaikea noilla tiedoilla kertoa, mikä siinä autossa on rikki!! Mitä se tekee kun sammuu, jääkö Check Engine -valo palamaan??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

GC9612
Viestit: 21
Liittynyt: 27.07.2009. 13:58
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja GC9612 » 31.01.2013. 12:33

JAMANT kirjoitti:Monta vaihtoehtoa: lämpöanturi, MAP-sensori, polttoainepumppu, puola, kampuran asennontunnistin, PCM, joku muu... Aika vaikea noilla tiedoilla kertoa, mikä siinä autossa on rikki!! Mitä se tekee kun sammuu, jääkö Check Engine -valo palamaan??
Ei. Kun Jeeppi sammui ajossa (samassa kurvissa x2 noin 2km:n ajon jälkeen) "check gages" paloi.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 31.01.2013. 13:10

Mikä mittari silloin näytti alhaista lukemaa?? Oliskos öljynpainemittari?? Silloin nimittäin öljynpainevahti sammuttaa koneen, eli joko koneessa liian vähän öljyä, kun kerran mutkassa sammuu (öljypumppu haukkaa tyhjää, kun liian vähäinen öljymäärä karkaa imusihdiltä) tai öljynpaineanturi on viallinen!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Sikli
Viestit: 183
Liittynyt: 17.01.2013. 20:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Sikli » 31.01.2013. 13:50

Voi olla hyvinkin tuo öljynpaineanturi. Omassa kulkineessa oli samaa oiretta (Jamantilta sain neuvoja puhelimessa) ja samat ilmoituksetkin tuli. Tosin oma sammui kun hellitti jalkaa kaasulta, mikäs sen mukavampaa kuin olla tien tukkona neljän ruuhkassa.

Oireet väheni kun vaihdoin virtalukon pohjan (oli aika rempula) ja öljynpaineanturin. Lopullisesti oireet katosi kun hitsasin autoa pari päivää (?). Tuskin se tuo hitsaaminen korjasi.. mutta tulipahan irroteltua ja tarkisteltua aika monta johtonippua..
ZJ 4.0 -96

GC9612
Viestit: 21
Liittynyt: 27.07.2009. 13:58
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja GC9612 » 04.02.2013. 16:28

Kiitosksia vastauksista.

Tuli tuossa asiaa vaihteeksi tutkittua, kun tällä viikolla ois saatava Jeeppi kulkuun...

Näkyi suihkuavan jäähdytinnestettä pakkaspropusta (ilmeisesti syöpynyt).

Nyt tarvis tietää propun halkaisija, (kun oli senverran hankalassa paikassa lumihangessa mitata)?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 04.02.2013. 17:38

GC9612 kirjoitti:Kiitosksia vastauksista.

Tuli tuossa asiaa vaihteeksi tutkittua, kun tällä viikolla ois saatava Jeeppi kulkuun...

Näkyi suihkuavan jäähdytinnestettä pakkaspropusta (ilmeisesti syöpynyt).

Nyt tarvis tietää propun halkaisija, (kun oli senverran hankalassa paikassa lumihangessa mitata)?
Halkaisijan selvitys olis helpompaa, kun tietäis, millä koneella tuo on??
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

GC9612
Viestit: 21
Liittynyt: 27.07.2009. 13:58
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja GC9612 » 04.02.2013. 17:44

JAMANT kirjoitti:
GC9612 kirjoitti:Kiitosksia vastauksista.

Tuli tuossa asiaa vaihteeksi tutkittua, kun tällä viikolla ois saatava Jeeppi kulkuun...

Näkyi suihkuavan jäähdytinnestettä pakkaspropusta (ilmeisesti syöpynyt).

Nyt tarvis tietää propun halkaisija, (kun oli senverran hankalassa paikassa lumihangessa mitata)?
Halkaisijan selvitys olis helpompaa, kun tietäis, millä koneella tuo on??
4.0 kuutonenhan se.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 04.02.2013. 17:46

GC9612 kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
GC9612 kirjoitti:Kiitosksia vastauksista.

Tuli tuossa asiaa vaihteeksi tutkittua, kun tällä viikolla ois saatava Jeeppi kulkuun...

Näkyi suihkuavan jäähdytinnestettä pakkaspropusta (ilmeisesti syöpynyt).

Nyt tarvis tietää propun halkaisija, (kun oli senverran hankalassa paikassa lumihangessa mitata)?
Halkaisijan selvitys olis helpompaa, kun tietäis, millä koneella tuo on??
4.0 kuutonenhan se.
Ja mikä proppu, pakosarjan alta?? Siihen sopii proput tuosta sarjasta: http://www.jamant.fi/pakkasproppusarja- ... -1374.html

Tarvittaessa löytyy myös yksittäisiä proppuja...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

GC9612
Viestit: 21
Liittynyt: 27.07.2009. 13:58
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja GC9612 » 05.02.2013. 10:35

JAMANT kirjoitti:
GC9612 kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
GC9612 kirjoitti:Kiitosksia vastauksista.

Tuli tuossa asiaa vaihteeksi tutkittua, kun tällä viikolla ois saatava Jeeppi kulkuun...

Näkyi suihkuavan jäähdytinnestettä pakkaspropusta (ilmeisesti syöpynyt).

Nyt tarvis tietää propun halkaisija, (kun oli senverran hankalassa paikassa lumihangessa mitata)?
Halkaisijan selvitys olis helpompaa, kun tietäis, millä koneella tuo on??
4.0 kuutonenhan se.
Ja mikä proppu, pakosarjan alta?? Siihen sopii proput tuosta sarjasta: http://www.jamant.fi/pakkasproppusarja- ... -1374.html

Tarvittaessa löytyy myös yksittäisiä proppuja...
Laitoin sarjan tilaukseen ja bensasuodatin samalla.

Kuskin puolella, syylärin lähellä oli suihkun paikka. Jokin väliaikainen tukko sinne pitää saada, että pystyy ajamaan 10 kilsaa kaverin tallille. sitten saa pähkäillä miten tulpan/tulppien vaihto onnistuu...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 05.02.2013. 10:44

Siis etummainen proppu, sun täytyy ottaa imusarja ja pakosarja irti!! Muuten ei onnistu!! Tarviit sitten varmaan imu/pakosarjan tiivarin myös...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

GC9612
Viestit: 21
Liittynyt: 27.07.2009. 13:58
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja GC9612 » 05.02.2013. 11:19

JAMANT kirjoitti:Siis etummainen proppu, sun täytyy ottaa imusarja ja pakosarja irti!! Muuten ei onnistu!! Tarviit sitten varmaan imu/pakosarjan tiivarin myös...
Ilmeisesti kyllä. Onko ne tiivisteet nämä: CRO53009378/379 ja CRO4897383AB. Jos niin voitko ne lisätä tilaukseen tätä kautta? Löytyykö hyllystä ja oisko millon täällä?

-HM

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 05.02.2013. 11:28

GC9612 kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Siis etummainen proppu, sun täytyy ottaa imusarja ja pakosarja irti!! Muuten ei onnistu!! Tarviit sitten varmaan imu/pakosarjan tiivarin myös...
Ilmeisesti kyllä. Onko ne tiivisteet nämä: CRO53009378/379 ja CRO4897383AB. Jos niin voitko ne lisätä tilaukseen tätä kautta? Löytyykö hyllystä ja oisko millon täällä?

-HM
No ei, jos oli kerran kuutoskone, noi on kasin!!

Oikeat osat tai siis oikea osa on tuo: http://www.jamant.fi/tiiviste-cro53010238-p-1583.html

Lisätään tommonen pakettiin, lähtee tänään ja on todennäköisesti noudettavissa Matkahuollosta huomenna...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

GC9612
Viestit: 21
Liittynyt: 27.07.2009. 13:58
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja GC9612 » 05.02.2013. 11:35

JAMANT kirjoitti:
GC9612 kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:Siis etummainen proppu, sun täytyy ottaa imusarja ja pakosarja irti!! Muuten ei onnistu!! Tarviit sitten varmaan imu/pakosarjan tiivarin myös...
Ilmeisesti kyllä. Onko ne tiivisteet nämä: CRO53009378/379 ja CRO4897383AB. Jos niin voitko ne lisätä tilaukseen tätä kautta? Löytyykö hyllystä ja oisko millon täällä?

-HM
No ei, jos oli kerran kuutoskone, noi on kasin!!

Oikeat osat tai siis oikea osa on tuo: http://www.jamant.fi/tiiviste-cro53010238-p-1583.html

Lisätään tommonen pakettiin, lähtee tänään ja on todennäköisesti noudettavissa Matkahuollosta huomenna...
Ok. Kiitos.

GC9612
Viestit: 21
Liittynyt: 27.07.2009. 13:58
Paikkakunta:

Ja GC-96 tarina jatkuu

Viesti Kirjoittaja GC9612 » 07.02.2013. 16:52

JAMANT kirjoitti:... jääkö Check Engine -valo palamaan??
No nyt se palaa...

Tuli siirrettyä jeeppi 15km matkan verstaalle ja viimeisen kilometrin aikana rupes kilkettä kuulumaan. Vuoto oli tilkittynä silkonimassalla, mutta ei siiten ilmeisesti pitänyt, kun oli höyrypilvi mahtava perillä. No, saatiin pakkastulppa vaihdettua, (ilman imu/pakosarjan irrotusta), mutta auto tärisee kuin horkassa ja tuo "check engine" valo palaa.

Mitäs sille nyt pitäs tehdä?
Viimeksi muokannut 2 päivämäärä GC9612, muokattu yhteensä 7 kertaa

Kirjoita vastaus