Sivu 1/2

WJ ja parit ongelmat (alusta)

Lähetetty: 10.02.2013. 18:33
Kirjoittaja Jolli
Uudella WJ omistajalla pientä hienosäätöä auton kanssa:

1) Peräpää tuntuu ohitustilanteissa ja isoon kuoppaan ajaessa heilahtavan sivulle, joku pusla- tms ongelma?

2) Takaa katsottuna auto näyttää olevan sentin vinossa vasemmalta matalampi (liittyykö ongelmaan 1?), tuskin normaalia?

3) Jakolaatikon (lähtö taakse) näytti olevan kostea kun auton alla ryömin, stefan vaihto siis edessä, millainen homma?

4) auto on lähes äänetön 80km/h asti, jonka jälkeen ohjaamoon tulee nopeuden, EI kierrosten mukaan nouseva vinkuminen, johtuuko nastarenkaista, vai onko ongelma jotaan muuta?

5) Takaluukku sekä pelkääjän ovi naksahtavat avatessa, onko saranatapit kulahtaneet tms?

6) Ratti n.10-20astetta vinossa vasemmalle ja ohjauksessa tuntuu klappia, raidetangon päät?

Re: WJ ja parit ongelmat (alusta)

Lähetetty: 11.02.2013. 7:38
Kirjoittaja kozel
Jolli kirjoitti:Uudella WJ omistajalla pientä hienosäätöä auton kanssa:

1) Peräpää tuntuu ohitustilanteissa ja isoon kuoppaan ajaessa heilahtavan sivulle, joku pusla- tms ongelma?

Taka-akselin päällä olevasta A-mallisesta tukivarresta pusla/puslat rikki todennäköisesti.

2) Takaa katsottuna auto näyttää olevan sentin vinossa vasemmalta matalampi (liittyykö ongelmaan 1?), tuskin normaalia?

Varmaan kannattaa kurkata ettei ole jousia poikki. Toinen mikä voi olla niin iskarit entiset.

4) auto on lähes äänetön 80km/h asti, jonka jälkeen ohjaamoon tulee nopeuden, EI kierrosten mukaan nouseva vinkuminen, johtuuko nastarenkaista, vai onko ongelma jotaan muuta?

Kannattaa kurkata/vaihtaa öljyt voimansiirtoon ihan ensimmäisenä.

5) Takaluukku sekä pelkääjän ovi naksahtavat avatessa, onko saranatapit kulahtaneet tms?

Ainakin ovistopparit on noissa syypää moiseen.

6) Ratti n.10-20astetta vinossa vasemmalle ja ohjauksessa tuntuu klappia, raidetangon päät?

Kannattaa varmaan kurkata alle kun toinen veivaa rattia. Muutenkin kantsii korjata ajoissa ettei renkaat kulu ennen aikojaan.


Lähetetty: 11.02.2013. 9:15
Kirjoittaja Jolli
Kiitokset. Uudet jouset sekä iskarit onkin tarkoitus hommata. Alustasta tietty samalla väljyydet pois (Onko JAMANTilla jotakin valmista pakettia olemassa pusliin?) ja kulmien säätöä.

Öljyt lähden tästä tarkistamaan, miltä näyttävät.

Lähetetty: 11.02.2013. 10:09
Kirjoittaja JAMANT
Jolli kirjoitti: Onko JAMANTilla jotakin valmista pakettia olemassa pusliin?
Ei oo, kun nää on yksilöitä ja osa osista menee ja osa ei, yleisemmin menee noi ylätukivarren puslat...

Lähetetty: 11.02.2013. 12:17
Kirjoittaja Jolli
JAMANT kirjoitti:
Jolli kirjoitti: Onko JAMANTilla jotakin valmista pakettia olemassa pusliin?
Ei oo, kun nää on yksilöitä ja osa osista menee ja osa ei, yleisemmin menee noi ylätukivarren puslat...
Jospa heittelen sähköpostia sinnepäin tilauksesta, tulee varmasti oikeat osat sitten tilattua. 8)

Lähetetty: 11.02.2013. 12:28
Kirjoittaja JAMANT
Jolli kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
Jolli kirjoitti: Onko JAMANTilla jotakin valmista pakettia olemassa pusliin?
Ei oo, kun nää on yksilöitä ja osa osista menee ja osa ei, yleisemmin menee noi ylätukivarren puslat...
Jospa heittelen sähköpostia sinnepäin tilauksesta, tulee varmasti oikeat osat sitten tilattua. 8)
OK!! MUtta lähetän sulle sitten suoria linkkejä joilla tilaat...

Lähetetty: 11.02.2013. 19:09
Kirjoittaja Jolli
JAMANT kirjoitti:
Jolli kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
Jolli kirjoitti: Onko JAMANTilla jotakin valmista pakettia olemassa pusliin?
Ei oo, kun nää on yksilöitä ja osa osista menee ja osa ei, yleisemmin menee noi ylätukivarren puslat...
Jospa heittelen sähköpostia sinnepäin tilauksesta, tulee varmasti oikeat osat sitten tilattua. 8)
OK!! MUtta lähetän sulle sitten suoria linkkejä joilla tilaat...
Sinnehän se tilaus lähti, katsotaan jos ongelmista 1, 2 ja 6 pääsisi eroon näillä, muutama jää vielä jäljelle.
Mistä tarkistaa jakolaatikon öljyt, konehuoneesta en löytänyt keppiä sitä varten, vaihteistossa kuitenkin öljyä oikea määrä ja hyvän väristä.

Lähetetty: 11.02.2013. 19:32
Kirjoittaja dire
Jos perä heiluu edelleen mielestäsi liikaa maantiellä ylätukivarren (puslan tai koko hoito) ja jousien/iskarien vaihdon jälkeen, Addco tekee tuuman paksuista jolla jäykistyy mukavasti vakioon verrattuna.

Lähetetty: 11.02.2013. 19:47
Kirjoittaja JAMANT
Jolli kirjoitti: Mistä tarkistaa jakolaatikon öljyt, konehuoneesta en löytänyt keppiä sitä varten, vaihteistossa kuitenkin öljyä oikea määrä ja hyvän väristä.
Siellä on ketjukuoressa kaksi kuusiokolotulppaa, ylemmästä tarkistetaan/täytetään, alemmasta lasketaan vanhat pois, avainväli 10mm.

Pitäiskös muuten peräöljyillekkin olla mittatikut konehuoneessa :D :D ? Yhdessäkään autossa en oo nähny jakolaatikon öljytikkua, kaikissa täytetään ylemmästä (ylemmistä, esim Quadra-Trac -> 79 on kaks täyttötulppaa) kunnes lurahtaa ulos, sitten on ok.

Lähetetty: 11.02.2013. 19:49
Kirjoittaja JAMANT
dire kirjoitti: Addco tekee tuuman paksuista jolla jäykistyy mukavasti vakioon verrattuna.
Tuuman paksuista mitä?? Ylätukivartta?? Jousia?? Iskareita?? :?:

Lähetetty: 11.02.2013. 20:17
Kirjoittaja Jolli
JAMANT kirjoitti:
Jolli kirjoitti: Mistä tarkistaa jakolaatikon öljyt, konehuoneesta en löytänyt keppiä sitä varten, vaihteistossa kuitenkin öljyä oikea määrä ja hyvän väristä.
Siellä on ketjukuoressa kaksi kuusiokolotulppaa, ylemmästä tarkistetaan/täytetään, alemmasta lasketaan vanhat pois, avainväli 10mm.

Pitäiskös muuten peräöljyillekkin olla mittatikut konehuoneessa :D :D ? Yhdessäkään autossa en oo nähny jakolaatikon öljytikkua, kaikissa täytetään ylemmästä (ylemmistä, esim Quadra-Trac -> 79 on kaks täyttötulppaa) kunnes lurahtaa ulos, sitten on ok.
:oops: Vian ei tarvitse olla suuri kun se on päässä :oops:
Eli mies tekee ja ajatus tulee jälkikäteen vasta..

Uskoisin että tällä muutaman euron sijoituksella mr. JAMANTille peräpää rauhoittuu kummasti ja auto saadaan suoraan Jerkun kautta tulevalla suoristin-setillä.

Kunhan korjaukset saa suoritettua, alkaa ylihuollattiminen (=kaikki mahdolliset nesteet, jarrut, kardaanit jne).

Lähetetty: 11.02.2013. 21:02
Kirjoittaja dire
JAMANT kirjoitti:
dire kirjoitti: Addco tekee tuuman paksuista jolla jäykistyy mukavasti vakioon verrattuna.
Tuuman paksuista mitä?? Ylätukivartta?? Jousia?? Iskareita?? :?:
Aivopieru kirjoittaessa, kallistuksenvakaajaa taakse.

Lähetetty: 12.02.2013. 9:11
Kirjoittaja JAMANT
dire kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
dire kirjoitti: Addco tekee tuuman paksuista jolla jäykistyy mukavasti vakioon verrattuna.
Tuuman paksuista mitä?? Ylätukivartta?? Jousia?? Iskareita?? :?:
Aivopieru kirjoittaessa, kallistuksenvakaajaa taakse.
Tiesin, mutta muut ei tienny :wink: :wink:

Lähetetty: 14.02.2013. 13:36
Kirjoittaja Jolli
Jolli kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
Jolli kirjoitti:
JAMANT kirjoitti:
Jolli kirjoitti: Onko JAMANTilla jotakin valmista pakettia olemassa pusliin?
Ei oo, kun nää on yksilöitä ja osa osista menee ja osa ei, yleisemmin menee noi ylätukivarren puslat...
Jospa heittelen sähköpostia sinnepäin tilauksesta, tulee varmasti oikeat osat sitten tilattua. 8)
OK!! MUtta lähetän sulle sitten suoria linkkejä joilla tilaat...
Sinnehän se tilaus lähti, katsotaan jos ongelmista 1, 2 ja 6 pääsisi eroon näillä, muutama jää vielä jäljelle.
Mistä tarkistaa jakolaatikon öljyt, konehuoneesta en löytänyt keppiä sitä varten, vaihteistossa kuitenkin öljyä oikea määrä ja hyvän väristä.
Ja kamat haettu postista, jokainen kauppias voisi ottaa JAMANTista mallia!

ps. Jamant, ongelma josta soittelin aiemmin uusiutu tänäaamuna, nyt ei auttanut ovien lukitseminen (tuskin viimeksikään), hetken aikaa google lauloi ja paljasti että Öljynpaineen lähetys-yksikkö on viallinen. Näitä ei näyttänyt löytyvän kaupasta (olisi huolto-osa-tilaukseen saanut mukaan).

Lähetetty: 14.02.2013. 14:57
Kirjoittaja JAMANT
Jolli kirjoitti: Öljynpaineen lähetys-yksikkö on viallinen.
Mitä tää tarkoittaa?? No puhelimitse selvisi, öljynpaineanturi, löytyy hyllystä, mutta ei oo nettikaupassa...