Sivu 1/1

YJ levikkeet

Lähetetty: 09.04.2013. 16:15
Kirjoittaja Sam66
Nyt alkaa olla viimekesän virontuliainen leimavalmis, meinaan yrittää 4" korotuksia ja 33" renkaita otteeseen. Onkos kellään tietoa noiden levikkeiden leventämisestä? Mulla on tarkoitus laittaa pellin ja muovilevikkeen väliin n. 5-6cm leveä lista niin saan mutapyörät pysymään lokkareitten sisällä.
Jostain menneisyydestä on sellainen hämärä muistikuva että 5cm / puoli saisi laittaa mutta pitikö tuon ajovalon olla jollain etäisyydellä auton ulkoreunasta??

Kuva

Lähetetty: 10.04.2013. 7:01
Kirjoittaja cmalino
Tuosta leveydestä sen verran, että leveyttä saa kasvattaa sen 50mm per puoli, mutta missään ei sanota ettei levike voisi olla leveämpi kuin tuo, kunhan auton leveys ei kasva yli 100mm. Aika sekavasti sanottu, vai?

Omassa XJ:ssä ne jumalattoman rumat levikkeet oli varmaan 100mm per puoli, mutta auton otteessa oleva kokonaisleveys ei kasvanut enempää kun sen sallitun 100mm. Jostain siihen kuponkiin on se alkup. leveys arvottu, mutta ei se ainakaan lokasuojan kohdalta ollut mitattu, jos oli oikeasti mitattu mistään... Kyllä sitä muutoskatsastuksessa aikanaan ihmeteltiin ja todettiin mittanauhan kanssa, ettei se rek.otteessa oleva leveys kasva kun juuri ton sallitun 100mm ;)

Lähetetty: 10.04.2013. 12:19
Kirjoittaja Sam66
Tuli käytyä ihan katsastuskonttorilla kysymässä,, se 100mm leveyden kasvattaminen on ok jos ajovalon heijastinpinnan reunan ja auton leveimmän kohdan väli ei ylitä 400mm, eli tässä tapauksessa saisi laittaa max 30mm levikkeet koska nyt matkaa on 370mm. Tarvike ajovalot voisi tietysti laittaa lokkarin päälle, mutta se tekisi autosta aika oudon näköisen. Vakkari levikkeillä ja normi pyörillä siis ainakin tälle leimalle.. :(

Lähetetty: 11.04.2013. 20:54
Kirjoittaja Cynomya
Onneksi eivät oo tollasia asioita koskaan katsastuksessa mitanneet.. tokkopa kovin moni kiinnittää huomiota. En kyllä muista oliko noi omat levikkeet paljoko leveet mutta kyllä niihin aika reippaasti tuli lisää kun noi 12,5" leveet kumit pysyy nippa nappa sisällä.

Lähetetty: 15.04.2013. 19:53
Kirjoittaja sako
Eikös noita wrankkuja ole tullut tehtaalta leveimmillä levikkeilläkin.
Oon nähny wranglerin missä on otettu orggis levike pois ja laitettu muovilevystä n.15-20cm levee levike.

Ja laittaa vaan levikkeisiin max 50mm/puoli lisää levitystä ja vie muutoskatsastukseen. Ei kannata kysellä yksityiskohtia tarkemmin muuten tulee vaikeuksia...

Lähetetty: 20.04.2013. 20:25
Kirjoittaja Cynomya
Räpsääsin pari kuvaa omastani kun kerrankin oli aikaa ja systeemit käden ulottuvilla:

https://picasaweb.google.com/lh/photo/e ... directlink
Se on siis jotain 44-45cm tohon ajovalon reunaan jos ei parkkia lasketa ajovaloksi?

https://picasaweb.google.com/lh/photo/X ... directlink
Levike on leveydeltään ~15cm, en muista mitä orggis oli? Bushwackerin levikkeet on nyt siis muistaakseni.

https://picasaweb.google.com/1005533286 ... 6308591426
Takaa otin kuvan kun rengas tulee noillakin yli lokasuojasta. Riippuu tietty varmaan rengas mallista. Omat on Bridgestonen Duellerit 15" 33-12,5". Ei oo kyllä katsuri tosta leveydestä ikinä narissu. Sanomista tuli kun takana pitää kuraläpät ylettyä jonnekin tiettyyn pisteeseen jota en enään muista niin piti leipoa sinne tommoset kumipalaset.



PS. eilen kävin leimaamassa ja ei ollut levikkeistä mitään sanomista. Toki kitisi arvatusti takapään parnhard tangosta, tai siitä nysästä mikä sinne jäi kun se leikattiin poikki kun ei ruuvi auennut aikanaan :D noh, katsastettu jo kolmannen kerran näin. Ainut mistä pomppas nyt niin vasurin takajarrussa jotain häikkää...

Lähetetty: 24.04.2013. 9:57
Kirjoittaja A-V
nuo ajovalot on wranglerissä liian keskellä jokatapauksessa. hyväksyvät tämän tosiasian konttorilla.

nm. ex-wranglerissa bushwackerin levein sarja, vilkuista jaksoivat vinoilla mutta ajovaloista ei.

Lähetetty: 25.04.2013. 21:30
Kirjoittaja Sam66
Jaa, mä en tienny että vielä mittailevat jotain kuraläppiä, oon ymmärtänyt ettei sellaisia ole vaadittu kai n 10 vuoteen??

kuraläppä

Lähetetty: 25.04.2013. 22:39
Kirjoittaja Cynomya
Sillä katsurilla oli tieto kuraläpistä takana. On ne toisaalta ihan hyvätkin kun tuohon karkeaan kuvioon voi jäädä aika isokin kivi kiinni ja sen sitte lennättää vauhdista.. ..eipä ennen ja taas :)


tässä kuvassa ei oo viel kuraläppiä
https://picasaweb.google.com/lh/photo/t ... directlink

kori- ja jousikorotus tosiaan tekee sen että normiajossa ei toi takarengas tosiaan niin hirveen syvällä oo tuolla rengas"kotelossa"..