JK:n woblaaminen
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
JK:n woblaaminen
Terve! Meidän JK:ssa on alkanut esiintymään otsikon mukaista woblaamista kesärenkaiden vaihdon jälkeen (noista renkaista se tuskin johtuu, pelkkä yhteensattuma todennäköisesti). Eli eka kerran ongelma tuli esille kun ajelin työreissulta keskiviikkona Espoosta kotia kohti ja motarilla oli joku monttu ja siihen ajettuani etupää alkoi woblaamaan rajusti eli täristämään, resonoimaan, miten sen nyt parhaiten kuvaisi, koko ajan voimistuen kunnes jarruttaen lopulta rauhoittui. Vaimolla auto teki saman torstaina kun tallilta tullessaan ajoi routamontuun (oli säikähtänyt tuota woblausta ihan pirusti). Tänään sitten kun haettiin Cherokeeta Varkaudesta (eilen oli Varkauden Aluelämmön koulutuspäivä urakoitsijoille ja suunnittelijoille ja jostain syystä se auto jää näissä tapahtumissa sitten aina yöksi Varkauteen...) teki ihan saman. Ripustukset, iskarit, puslat ym. kaikki ihan ok, ainoastaan ohjauksen iskunvaimennin on vuotanut öljyä pihalle. Voiko ohjausiskarin väsähtäminen aiheuttaa tuommoista vai mistä moinen mahtaa johtua ja millä siitä pääsee eroon eli onko muilla kokemuksia moisesta?
MH
Pienennä ensin rengaspaineita!! Yhdessä tapauksessa etujarrujen laahaminen/päälle jääminen on aiheuttanut tuota osaltaan!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: JK:n woblaaminen
Ohjausiskari ei woblausta aiheuta/ korjaa, korkeintaan lopettaa sen peittämällä oikean aiheuttajan. Rengaspaineet on tärkeät, mutta niin on kaikkien mahdollisten ohjaukseen liittyvien varsien ja etupään alustarakenteisiin liittyvien osien hyvä kuntokin. Ei tartte olla paljon väljää kun voi alkaa woblata. Tarkista uudestaan vielä ettei varmasti ole missään väljää - ei muuta kun makaamaan auton alle ja avustaja rattia kääntämään, siitä on hyvä aloittaa. Mulla on aikalailla sellainen kutina että merkkiliikkeet tai useimmat korjaamot yleensäkään osaa tehdä jäykkäakseliautoille mitään..mikkotapani kirjoitti:Ripustukset, iskarit, puslat ym. kaikki ihan ok, ainoastaan ohjauksen iskunvaimennin on vuotanut öljyä pihalle. Voiko ohjausiskarin väsähtäminen aiheuttaa tuommoista vai mistä moinen mahtaa johtua ja millä siitä pääsee eroon eli onko muilla kokemuksia moisesta?
JK:sta on tullut Jenkeissä Chryslerin toimesta TSB woblaukseen liittyen. Ei kuitenkaan (ainakaan vielä) ole aiheuttanut recall- kampanjaa siellä, eikä edes mitään ilmaisia korjauksia normihuoltojen yhteydessä.
http://www.jeepforum.com/forum/f9/steer ... y-1402104/
http://dig.abclocal.go.com/kgo/PDF/TECH ... VISORY.pdf
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve! Kiitos noista vinkeistä ja linkeistä, kävin lueskelemassa noita ja ongelman ratkaisu on heti pykälän verran helpompaa. Asialle löytyi aika hurja termikin : Death Woble! Laskin paineita eturenkaista (alunperin 2.2bar, nyt 2.05bar, ohjekirjan mukaan pitäisi olla 2.1bar) ja rouva kun lähti aamulla tallille tyttären kanssa niin kehotin laskemaan Kivisen kalastusalueen kohdalla oleviin routapatteihin ihan normivauhtia sen enempää hiljentelemättä. Uskalsin näin neuvoa kun hän on kuitenkin ihan kelpo ratti-ihminen, mitä nyt peruuttelee päin puita. Kävin äsken katsomassa tyttären kilpailusuoritukset ja ei ollut kuulemma JK woblannut aamulla pateissa. Joka tapauksessa kunhan tulevat kotiin niin pitää mennä kertaalleen auton alle ja tutkia vielä paikat. Ohjausiskari menee kyllä uusiksi (pitää tsekata kävisikö Cherokeen vastaava kun liiterissä on käyttämätön OldManEmun sellainen).
Sitä kun on haaveillut noista isommista renkaista, ihan 95-prosenttisesti ulkonäkösyistä, niin taidanpa unohtaa moiset JK:n osalta kun lukemani perusteella saattaa herkistää noihin woblausongelmiin (ihan järkeenkäypää kun jousittamatonta massaa tulee lisää). Keskityn enemmän tuon Cherokeen "sivistämiseen" maastoautoilua silmällä pitäen ja JK pysyköön puhtaasti vaimon "kauppakassina".
Sitä kun on haaveillut noista isommista renkaista, ihan 95-prosenttisesti ulkonäkösyistä, niin taidanpa unohtaa moiset JK:n osalta kun lukemani perusteella saattaa herkistää noihin woblausongelmiin (ihan järkeenkäypää kun jousittamatonta massaa tulee lisää). Keskityn enemmän tuon Cherokeen "sivistämiseen" maastoautoilua silmällä pitäen ja JK pysyköön puhtaasti vaimon "kauppakassina".
MH
Ota toistaiseksi ohjausiskari kokonaan pois, ja selvitä se woblauksen aiheuttaja. Kun ei enää ala etupää woblata montuissa niin laita vasta sitten takaisin. JK:n ei itse asiassa pitäisi edes alkaa ravistaa jos on ohjauksessa säädöt kohdallaan ja alusta kunnossa, vaikka ohjausiskari puuttuu. Käytännössä sama rakenne on esim. WJ- mallin Jeepissä eikä ne ole järin herkkiä woblaamaan; itsellä on ZJ:hin heitetty WJ:n kääntöpäät - ts. samat kuin myös Wranglerissa - ajan 32" renkailla eikä ole ohjausiskaria ollenkaan eikä ole mitään feelua. Toki auton paino ja muut asiaan vaikuttaa eikä ole sama kuin JK, mutta kyllä tuolla cross- over tyyppisellä ohjauksellakin saa woblaamattoman auton aikaiseksimikkotapani kirjoitti:Ohjausiskari menee kyllä uusiksi (pitää tsekata kävisikö Cherokeen vastaava kun liiterissä on käyttämätön OldManEmun sellainen).
Sitä kun on haaveillut noista isommista renkaista, ihan 95-prosenttisesti ulkonäkösyistä, niin taidanpa unohtaa moiset JK:n osalta kun lukemani perusteella saattaa herkistää noihin woblausongelmiin (ihan järkeenkäypää kun jousittamatonta massaa tulee lisää). Keskityn enemmän tuon Cherokeen "sivistämiseen" maastoautoilua silmällä pitäen ja JK pysyköön puhtaasti vaimon "kauppakassina".

Älä sen takia jätä isompia renkaita ostamatta että pelkäät DW:tä, kyllä siitä toimivan saa. Voi vain vaatia vähän työtä ja viitseliäisyyttä.. Toinen juttu on, että alustaa korottaessa tai renkaita kasvattaessa vakio- osat toisaalta ei aina enää tahdo riittää, voimat ja rasitukset kaikkialla kasvaa ja vaatii sitten vähän järeämpää tavaraa ja tehtaan arvoista poikkeavia säätöjä että saa toimivan auton.. JK:ssakin yksi aika iso osasyyllinen tuohon DW:jhen on se, että runko pääsee elämään liikaa mikä tuota aiheuttaa.
Esim. tässä on aika oiva bolt- on tyyppinen ratkaisu tuohon ongelmaan, toki kylläkin suunnattu enemmän rakennettuihin autoihin:
http://store.jksmfg.com/merchant2/merch ... omponents/
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve! Auton alla vietetty aikaa ja vaimo ratista pyörittelemässä ees sun taas (kiusallani annoin veivata vähän ylimääräistä kun kiristelin öljynsuodatinta, tiputti vähän juuresta öljynvaihtoni jäljiltä ja suoritin samalla muuta tarkistusta, oli se sen verran vaikeaa hänet saada ratin taakse kesken kotiaskareiden, hehheh...) eikä minun ymmärryksen mukaan missään mitään vikaa. Otin ohjausiskarin irti eikä sekään vuodoista huolimatta ole vielä täysin "kuollut", näppituntumalla ihan OK. Ei kyllä tunnu hyvältä ajatukselta ruveta vaan systemaattisesti uusimaan osia / puslia ehjän oloisten tilalle! Rengaspaineita säätelin ja ne kyllä alkoivat ihmetyttämään. Paineet oli taas 2.25 (kylmänä!) kun olin ne aiemmin laskenut 2.0:aan ja pudotin paineet uudelleen 2.0 bariin ja vein tyttären tallille (n.15km). Ravistelin vielä autoa kiusallani menomatkalla niissä pahimmissa routapateissa eikä normaalia tärinää enempää mitä nyt voi tuommoisen jousituksen ja akseliston kuvitella antavan tai vapinoita (autohan ei ole mikään Jaguar!). Välittömästi tallilta takaisin tullessa samassa routapattikohdassa tolkuton kohtaus, olisiko lämmetessä paineet taas noussut? Mittasin kotona ilmanpaineet ja taas 2.25. Pudotin taas 2.0:aan ja ajelua Pieksämäelle (25km) ikäänkuin kalibroimaan mittariani huoltoasemalle ja samaa näyttivät molemmat, nyt 2.1 ja eikun paineita taas alas 2.0:aan. Kotona sitten 2.05 ja paluumatka Pieksämäeltä olikin alussa jo hieman rauhallisempi, ehkä pientä woblaamisen yritystä mutta sitten nostin vauhdin 120:een (alkoi nimittäin korpeamaan koko ongelma joten ajattelin hetken että ajetaan vika pihalle...) niin loppui ennenkuin kerkesi edes kunnolla alkaa! Enduropyörät kyllä keräävät ilmaa etuiskareihin vaan miten hitossa nuo renkaiden paineen nousut voi selittää? Sen ymmärrän että renkaan lämmetessä paine nousee mutta että ihan yhtenään vaikka lämpimästä renkaasta pudottaa painetta niin eikun taas nousee kun jatkaa ajoa? Pitänee ostaa vielä uusi mittari vaikka tuo nykyinen näyttikin samaa Nesteen mittarin kanssa, ainakin siellä Pieksämäellä.
Nyt rengaspaineet on 1.75 kun auto on seissyt 2.5h.
Nyt rengaspaineet on 1.75 kun auto on seissyt 2.5h.
MH
Ei pitäisi renkaan itsestään ilmaa kerätä mitenkään, jossei sitten jotenkin todella oudosti venttiili falskaisi sisäänpäin ilmaa kun rengas joustaa. Vaikea kyllä uskoa siihen teoriaan 
Tosiaan renkaan lämpiäminen tietysti painetta nostaa, mutta jos se muuten tuolla lailla heittelee niin tuntuisi että vika on sitten mittarissa joka antaa milloin mitäkin lukemia. Ei tuo ulkoilman ilmanpaineenerokaan järin merkittävä ole että tuollaisia heittoja tulisi
Ei kannata osia vaihtaa summanmutikassa, jos ei väljää löydy niin ei sitä silloin ole.. tosin tuolla ohjausosissa esim. millinkin väljä (joka siis ei vielä tunnu tai kuulu klonkseena mutta on kuitenkin kulunut) voi aiheuttaa woblaamista. Panhardissa kannattaisi käyttää uretaanipuslia, akselin sivusuuntiaset tällit on kuitenkin sen tyyppisiä että en näe kumipuslasta oikein muuta kuin haittaa. Toki uretaanipusla vähän rasittaa runkoa/ tankoa/ kiinnityspisteitä enemmän, mutta se ei lisävärinöitä autoon juuri tuo ja toisaalta vähän tukevoittaa ohjaustuntua. Itse ole laittanut pelkkiä uretaanipuslia etu- ja takapanhardeihin, eikä ole tarttenut sekuntiakaan katua. Joskus oli kumipusla korotetussa isompirenkaisessa Jeepissä, ja woblausta oli.. uretaanipuslien jälkeen ei.
Yksi mikä kandee vielä kattoa tarkasti on etutukivarsien (sekä ylä- että ala) kunto sekä varsinkin puslien kunto. Ihan reilusti sorkkaraudan kanssa vääntelemään että löytyykö sieltä turhaa välystä; nuo puslat on aika kovilla ja ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun ne on revenneet. Pahimmillaan ei sitä oikein näe kuin tukivarret irroittamalla. Tukivarsissa kannattaa sitten käyttää kumipuslia
edit: Niin ja sellaiset vielä tuli mieleen:
* Onko etuiskarit hyvässä kunnossa?
* Onko renkaat varmasti tasapainossa ja vanteet on pyöreät (ei siis soikeat esim. reilumman monttuunajon tjsp. jäljiltä)?
* Onko ohjauskulmat tarkistettu? Caster ja auraus on todella tärkeässä roolissa DW:n suhteen.

Tosiaan renkaan lämpiäminen tietysti painetta nostaa, mutta jos se muuten tuolla lailla heittelee niin tuntuisi että vika on sitten mittarissa joka antaa milloin mitäkin lukemia. Ei tuo ulkoilman ilmanpaineenerokaan järin merkittävä ole että tuollaisia heittoja tulisi

Ei kannata osia vaihtaa summanmutikassa, jos ei väljää löydy niin ei sitä silloin ole.. tosin tuolla ohjausosissa esim. millinkin väljä (joka siis ei vielä tunnu tai kuulu klonkseena mutta on kuitenkin kulunut) voi aiheuttaa woblaamista. Panhardissa kannattaisi käyttää uretaanipuslia, akselin sivusuuntiaset tällit on kuitenkin sen tyyppisiä että en näe kumipuslasta oikein muuta kuin haittaa. Toki uretaanipusla vähän rasittaa runkoa/ tankoa/ kiinnityspisteitä enemmän, mutta se ei lisävärinöitä autoon juuri tuo ja toisaalta vähän tukevoittaa ohjaustuntua. Itse ole laittanut pelkkiä uretaanipuslia etu- ja takapanhardeihin, eikä ole tarttenut sekuntiakaan katua. Joskus oli kumipusla korotetussa isompirenkaisessa Jeepissä, ja woblausta oli.. uretaanipuslien jälkeen ei.
Yksi mikä kandee vielä kattoa tarkasti on etutukivarsien (sekä ylä- että ala) kunto sekä varsinkin puslien kunto. Ihan reilusti sorkkaraudan kanssa vääntelemään että löytyykö sieltä turhaa välystä; nuo puslat on aika kovilla ja ei ole yksi eikä kaksi kertaa kun ne on revenneet. Pahimmillaan ei sitä oikein näe kuin tukivarret irroittamalla. Tukivarsissa kannattaa sitten käyttää kumipuslia

edit: Niin ja sellaiset vielä tuli mieleen:
* Onko etuiskarit hyvässä kunnossa?
* Onko renkaat varmasti tasapainossa ja vanteet on pyöreät (ei siis soikeat esim. reilumman monttuunajon tjsp. jäljiltä)?
* Onko ohjauskulmat tarkistettu? Caster ja auraus on todella tärkeässä roolissa DW:n suhteen.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve! Tuo ilmanpainejuttu ihmetyttää itseänikin ihan aikuisten oikeasti, tublessventtiilit noissa kesävanteissa on kylläkin varsin erikoisen näköiset (tiukasti vanteissa kuin p... Junttilan tuvan seinässä, metallia) verrattuina niihin vanteisiin kun tulivat autoa ostettaessa (perinteiset kumilurpat ne venttiilirungot). Ja nuo kesävanteet on ihan alkuperäiset merkkikohtaiset, ehjät, käytettynä ostetut vastaavasta Rubiconista (meidän on siis Sahara). Iskaritesti tuli tehtyä ihan vaan astinlaudalla keikkumalla ja kun itselläkin on painoa liki 0.1 tonnia niin heiluihan tuo JK jo hieman vaan ei siltä pohjalta iskareissa ole mitään vikaa, vaimeni välittömästi. Tosin vanha Cherokeekin oli iskareiden puolesta mukamas ihan OK vaan Hossan "pyykkilaudalle" lanatuilla hiekkateillä lähti irti tienpinnasta totaalisesti (ei siis kuitenkaan woblannut) vaan kun iskarit vaihdettiin niin meno muuttui täysin. Ohjauskulmien tarkistus voisi olla kyllä asiaa, tosin uudet talvirenkaatkaan eivät ole ensimmäisen talven aikana kuluneet mitenkään epänormaalisti. Taidanpa tehdä ihan piruuttani sunnuntaina sellaisen jutun että laitan talvirenkaat takaisin eteen ja katsotaan woblaako? Koska talvirenkailla tuota ilmiötä ei esiintynyt alkuunkaan ja alkoi vasta kesärenkaiden vaihdon jälkeen heti kolmantena päivänä Espoon työreissulla eli suljetaan tuolla lailla yksi vaihtoehto pois. Ja jos ei woblaa talvirenkailla niin ei kun lapio käteen ja kotiniitylle iso kuoppa noita kesävanteita varten (tai sitten tasapainoitukseen ja suoruuden tsekkaukseen jonnekkin rengaspajalle, silmämääräisesti ovat kylläkin OK)!
MH
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve taas! Lisää empiiristä havainnointia. Tänä aamuna työreissulle Ylämyllylle, lähtiessä kylmät paineet 1.75 ja Ylämyllyn Shellillä 1.95 (ajoa vajaat 130km) eikä woblausta, tosin aika levoton oli niissä Kivisen routapateissa vaan jäykät akselit huomioiden lienee jo normaalin puolella. Ja ajettavuus muuten tosi hyvä, kulkee vakaasti kuin juna eikä minkäänlaisia vapinoita eikä täristyksiä ratissa (ei niitä ole liiemmälti kyllä ollut aikaisemminkaan, siis ennen ja jälkeen woblauksen). Auto seisoi reissun jälkeen pihassa 3 tuntia ja paineet takaisin 1.75 eli alkaa olemaan loogista tuo rengaspaineiden käyttäytyminen. Saas nähdä kun rouva kohta palaa taas tallilta että onko woblannut vai ei?
Ne "ihmeelliset" tubeless venttiilin juuret taitaa olla niitä painelähettimiä varten mitä tuossa meidän mallissa ei sitten kuitenkaan ole.
Ameriikan sivustoilta googleteltuna aika laaja skaala on millä paineilla siellä ajavat, minimissään oli kadulla kylmänä 22psi (n. 1.5bar) ja maksimissaan neljänkympin luokkaa (paras oli 80psi vaan sitä kaveria oli kyllä uunotettu, taisi olla renkaan maksimipaine mitä oli neuvottu käyttämään), tosin rengaskoot vaikuttavat noihin paineisiin. Pitänee tehdä vielä se liitutesti renkaille mitä kovasti sielläpäin suosittelevat kunhan tiet kuivuvat.
Asiaa pitää viedä eteenpäin systemaattisesti välttäen turhia kuluja. Eli seuraavaksi uusitaan iskarit (ja semmoiset samantien että mahdollistavat 2" korotuksen jos löytyy, hehheh...). Autolla on ajettu kokonaisuudessaan 127k ja meidän toimesta siitä on loppukesästä / alkusyksystä lähtien tultu 24k. Veikkaanpa että nuo iskarit on alkuperäiset eli ei se hukkaan mene vaihtaa ne vaikka sitten varmuuden vuoksi. Iskareihinhan tottuu vaikka ne hiljalleen hiipuvatkin ja Saksan tuontipelinä taisi olla ensimmäiset kunnon pakkaset tuolle autolle viime talvena eikä se välttämättä tee hyvää vanhoille iskareille vaikkei silmin havaittavia öljyvuotoja olekkaan. Enskapyörissähän noiden iskareiden huoltoja tehdään useamman kerran vuodessa kun öljyt menee kuralle, tosin käyttökin on hieman rankempaa.
Ei auta kuin sormet vaan ristiin että ongelma oikeasti poistuu!
Ne "ihmeelliset" tubeless venttiilin juuret taitaa olla niitä painelähettimiä varten mitä tuossa meidän mallissa ei sitten kuitenkaan ole.
Ameriikan sivustoilta googleteltuna aika laaja skaala on millä paineilla siellä ajavat, minimissään oli kadulla kylmänä 22psi (n. 1.5bar) ja maksimissaan neljänkympin luokkaa (paras oli 80psi vaan sitä kaveria oli kyllä uunotettu, taisi olla renkaan maksimipaine mitä oli neuvottu käyttämään), tosin rengaskoot vaikuttavat noihin paineisiin. Pitänee tehdä vielä se liitutesti renkaille mitä kovasti sielläpäin suosittelevat kunhan tiet kuivuvat.
Asiaa pitää viedä eteenpäin systemaattisesti välttäen turhia kuluja. Eli seuraavaksi uusitaan iskarit (ja semmoiset samantien että mahdollistavat 2" korotuksen jos löytyy, hehheh...). Autolla on ajettu kokonaisuudessaan 127k ja meidän toimesta siitä on loppukesästä / alkusyksystä lähtien tultu 24k. Veikkaanpa että nuo iskarit on alkuperäiset eli ei se hukkaan mene vaihtaa ne vaikka sitten varmuuden vuoksi. Iskareihinhan tottuu vaikka ne hiljalleen hiipuvatkin ja Saksan tuontipelinä taisi olla ensimmäiset kunnon pakkaset tuolle autolle viime talvena eikä se välttämättä tee hyvää vanhoille iskareille vaikkei silmin havaittavia öljyvuotoja olekkaan. Enskapyörissähän noiden iskareiden huoltoja tehdään useamman kerran vuodessa kun öljyt menee kuralle, tosin käyttökin on hieman rankempaa.
Ei auta kuin sormet vaan ristiin että ongelma oikeasti poistuu!
MH
Täällähän on ihan omalla palstalla suurehko keskustelu tästä aiheesta
viewtopic.php?t=1229&highlight=
ps. Trailmasterilta on tullut uutuus sarja +50mm 780€
http://trailmaster.de/gb/html/produktin ... /news.html
(tämä on puhdas mainos
)
viewtopic.php?t=1229&highlight=
ps. Trailmasterilta on tullut uutuus sarja +50mm 780€
http://trailmaster.de/gb/html/produktin ... /news.html
(tämä on puhdas mainos

-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve! Kiitti linkistä aiempaan keskusteluun, vastaavanlaista lueskelin myös rapakon takaakin ja jos nuo jutut tiesin ennen JK:n ostoa olisin kyllä harkinnut kaksi kertaa ja kenties vaan keskittynyt vanhaan Cherokeehen mikä ei ainakaan vielä woblaa. Vaan hyvä etten tiennyt, nyt asia pitää vaan ratkaista ja sen jälkeen nautiskella autosta.
Vaimo tuli jokin aika sitten tallilta ja kehui autoa ettei woblannut ja oli muutenkin hyvä ajaa eli vielä vähän "varpaillaan" näyttäisi siltä että meidän JK:ssa homma hoitui rengaspaineiden säädöllä reilusti valmistajan ohjearvoja alemmaksi. Katsotaan sitten miltä liitutesti näyttää renkaiden kulumisen suhteen. Vaan iskarit uusiksi kuitenkin.
Vaimo tuli jokin aika sitten tallilta ja kehui autoa ettei woblannut ja oli muutenkin hyvä ajaa eli vielä vähän "varpaillaan" näyttäisi siltä että meidän JK:ssa homma hoitui rengaspaineiden säädöllä reilusti valmistajan ohjearvoja alemmaksi. Katsotaan sitten miltä liitutesti näyttää renkaiden kulumisen suhteen. Vaan iskarit uusiksi kuitenkin.
MH
Minulla gradissa(zj) poistui tuo woblaus tukivarsien vaihdon myötä (4x4 parts) säädettävät ja muutenkin jämäkämmät kuin orkkis varret, orkkis varsien puslat näyttivät silminkatsottuna ja vääntelemällä olevan ihan ok mutta ilmeisesti kuitenki "löystyneet". samalla oli myötä vaikuttamassa jonkin sortin runkovika renkaassa. silmä ongelmasta johtuen en nyt jaksanut lukea koko ketjua läpi mutta olitko kokeillut renkaiden vaihtoa..? sen paremmin jk:t tuntematta mutta pääseekö siinä esim: panhardin kiinnityspulttien reiät väljistymään soikeiksi...
97 zj 4.0
Apupoika Hessu
045-1720032 (ja salaisiin numeroihin en vastaa)
Apupoika Hessu
045-1720032 (ja salaisiin numeroihin en vastaa)

Moi Mikko. Samasta aiheesta kirjoittelin joku vuosi sitten. Tuolla: viewtopic.php?p=17150#17150
Nyt päivitin sinne viimein sen, mikä poisti ainakin CSI:stä woblauksen!
Nyt päivitin sinne viimein sen, mikä poisti ainakin CSI:stä woblauksen!
Yli 99% maapallon pinta-alasta ei ole tietä...
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla
FJDC #6 + "CSI" JK Rubicon 2.8 A5 Unlimited -08 + "CHE" KJ 3.7 A4 Renegade -04 vmolla