GC 5,2l -96 jäähdyttimen lämpötila-anturin vaihto

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
PikkuMyy
Viestit: 11
Liittynyt: 16.03.2013. 8:47
Paikkakunta:

GC 5,2l -96 jäähdyttimen lämpötila-anturin vaihto

Viesti Kirjoittaja PikkuMyy » 15.04.2013. 7:15

Vissii tuommonen anturi pitäisi vaihtaa kun vähän väliä ilmottelee "coolant sensor bad"
Vinkki vitosia otetaan vastaan anturin vaihtoprojektiin, anturi on jo ostettu.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: GC 5,2l -96 jäähdyttimen lämpötila-anturin vaihto

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 15.04.2013. 9:23

PikkuMyy kirjoitti:Vissii tuommonen anturi pitäisi vaihtaa kun vähän väliä ilmottelee "coolant sensor bad"
Vinkki vitosia otetaan vastaan anturin vaihtoprojektiin, anturi on jo ostettu.
Tuo ilmoitus ei liity lämpöanturiin, vaan paisuntasäiliön määrä-anturiin!! Ja sekin tieto saattaa olla huti, vika on näytössä, ei anturissa... Ja anturi on tuonnäköinen: http://www.jamant.fi/anturi-mop52028031-p-2530.html
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

rane
Viestit: 106
Liittynyt: 17.01.2009. 9:12
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja rane » 15.04.2013. 20:53

Subaru Outback 2,5 AT -01
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 16.04.2013. 1:56

rane kirjoitti:Tässä on yksi ratkaisu kuvin:
http://www.jeepforum.com/forum/f13/cool ... l-1228233/
Mulla on ollut tämä bookmarkeissa jo useamman kuukauden kesää odottamassa. Ei viitti kylmässä roplata muovisten kojelaudan osien kanssa. Homma on nyt sikäli ajankohtaisempi, että 249 vaihtui 242:een niin pitää VIC irroittaa joka tapauksessa että saa nelivedon moodinäytön toimimaan oikein.

Lähes poikkeuksetta noi tietyt VIC:in ilmoitukset on tosiaan huonoiksi menneistä juotoksista johtuvia eikä oikeita vikoja. Coolant sensor bad se yleisin.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

vepele
Viestit: 32
Liittynyt: 06.03.2010. 19:05
Paikkakunta: Ruokolahti

Sorry PikkuMyy

Viesti Kirjoittaja vepele » 16.04.2013. 19:04

Varmaan samoista näytön vioista johtuu tuo vm:94 GC:n häly
Washer sensor bad
Vai kui ??
www.wuoksioffroad.com
Montenegro Offroad club #98

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: Sorry PikkuMyy

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 16.04.2013. 19:13

vepele kirjoitti:Varmaan samoista näytön vioista johtuu tuo vm:94 GC:n häly
Washer sensor bad
Vai kui ??
Todennäköisesti...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 18.04.2013. 13:26

Minkä ihmeen takia tarttee purkaa kojelautaa jostain apukuskin puolelta? :?: :?: :?: Keskikonsolista muutama ruuvi irti ja keskipaneeli vain pois. Sitten VICin kolme ruuvia jo näkyykin ja niiden irroituksen jälkeen VIC irtoaa ilman sen isompia.

Mulla "vakiopiipitys" on 249 => 242 -vaihdon jälkeen "Check 4WD sensor" tai jotain semmoista. Sensori on vaihdettu, joten vika onkin sitten tuolla piirilevyssä. Tarttee siis purkaa se ja laittaa kolvi laulamaan.
Raha ja romut rauhottaa.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 18.04.2013. 13:29

WinChester kirjoitti:Minkä ihmeen takia tarttee purkaa kojelautaa jostain apukuskin puolelta? :?: :?: :?: Keskikonsolista muutama ruuvi irti ja keskipaneeli vain pois.
Ainakin -96:sessa joutuu ottamaan koko hanskalokeron ympärysmuoveineen pois, että sen saa pois, ovat yhtä kappaletta keskimuovin kanssa!! Just toissapäivänä purin tosta purkuautosta että sain lämmitylaitteen käyttöpaneelin pois...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 18.04.2013. 18:48

WinChester kirjoitti:Minkä ihmeen takia tarttee purkaa kojelautaa jostain apukuskin puolelta? :?: :?: :?: Keskikonsolista muutama ruuvi irti ja keskipaneeli vain pois. Sitten VICin kolme ruuvia jo näkyykin ja niiden irroituksen jälkeen VIC irtoaa ilman sen isompia
Kuten ylläkin todettiin, siksi että uudemmissa tuolla systeemillä ei onnistu ;)
Mulla "vakiopiipitys" on 249 => 242 -vaihdon jälkeen "Check 4WD sensor" tai jotain semmoista. Sensori on vaihdettu, joten vika onkin sitten tuolla piirilevyssä. Tarttee siis purkaa se ja laittaa kolvi laulamaan.
Vaihdoitko VIC:in takaa ne hieman jemmassa johtosarjan kupeessa olevat mustat ja punaiset liittimet päittäin? Toiset irti ja toiset kiinni.. pitäisi auttaa tuohon ongelmaan. Jos ei auta niin sitten voi olla piirikortissakn vika.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 18.04.2013. 23:26

Noo ei siis turhaan tullut hankittua liutaa gen1 GC:ta, kun tekniikka on yksinkertaisempaa. :)

Piuhat on vaihdettu ohjeen mukaan ja pääsääntöisesti tietokoneen valot näyttää oikein. Sitten joskus alkaa piipittää ja näyttö menee tilaan, joka vastaa jakolaatikon asentoa "N". Sopiva terävä monttu ja tilanne palaa. Sikäli vika voisi tosiaan olla ennemmin piirilevyssä kuin itse 4WD-anturissa.

Vaihteet sinänsä niin lootassa kuin jakolootassakin toimivat hienosti tietokoneen näytöstä riippumatta. Pitkä full-time vain päälle, niin no worries.
Raha ja romut rauhottaa.

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 19.04.2013. 11:15

Tuossahan on sitten sekin juttu, että jos 242 jakoloota on XJ:stä eikä ZJ:stä kotoisin, niin tuo nelivedon näytön valo ei joka tapauksessa toimi ihan oikein. Liittyi jotenkin siihen että ZJ:ssä on hieman erilainen anturisysteemi ja kait se siirtohaarukoiden varsi tjsp. mistä tunnistin ottaa tietonsa.

Mutta sullahan taisi olla 242 peräisin ZJ:stä vai muistanko väärin? Innolla odotan mitä omassa näytössä lukee tuon jakolodjun swapin jälkeen.. :shock:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 19.04.2013. 12:04

Timo L kirjoitti:Tuossahan on sitten sekin juttu, että jos 242 jakoloota on XJ:stä eikä ZJ:stä kotoisin, niin tuo nelivedon näytön valo ei joka tapauksessa toimi ihan oikein. Liittyi jotenkin siihen että ZJ:ssä on hieman erilainen anturisysteemi ja kait se siirtohaarukoiden varsi tjsp. mistä tunnistin ottaa tietonsa.

Mutta sullahan taisi olla 242 peräisin ZJ:stä vai muistanko väärin? Innolla odotan mitä omassa näytössä lukee tuon jakolodjun swapin jälkeen.. :shock:
Kyllä se mun loota on XJ:stä ja näytön lukemat kunnossa, kun menee just noiden mukaan:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=100864#23

Samaa epäilin itsekin, mutta turhaan. Miksi 4WD-kytkimeen tuleva ohjauslevy vai mikä lie se sisäpuolella oleva epäkesko nyt on nimeltään olisi eri autoissa erilainen, kun kytkimen sähköiset liittimet on kuitenkin samanlaiset. Nopeusanturin liitin taisi olla erilainen, mutta sen syy lienee enempi gen1 ja gen2 eroissa, jotka XJ/ZJ:n osalta vielä katkeaa vähän eri vuosina.

Tänään liikenteessä kun alkoi piipittää, niin vaihdevivun remplaamisen sijaan koputtelin VIC:n näyttöä ja jotain kosketushäikkää siellä selkeästi on, kun koputtelulla oli välitön vaikutus näyttöön. Kolvia siis tarjotaan seuraavaksi.
Raha ja romut rauhottaa.

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 19.04.2013. 19:33

WinChester kirjoitti:Kolvia siis tarjotaan seuraavaksi.
Ja p***kat! Piirikorteilla on vierivieressä pientä pintaliitoskomponenttia (joita ei oikein kuvasta edes näe) ja vielä molemmin puolin levyjä. Vaikka isojakin komponentteja on, niin tuonne kun kolvin pahasti tökkää, niin se on sitten siinä.
http://forums.offipalsta.com/picture.ph ... eid=128215

Kun silmämääräisesti ei nää mitään selkeää juotosvirhettä, niin varaosa-autosta vain toinen VIC tilalle; hyvin toimii. Vika saattoi tietysti olla liittimien hapettumissa, mutta viis siitä. :D
Raha ja romut rauhottaa.

Kirjoita vastaus