GC WJ V8 pakoputki

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
vaelly
Viestit: 6
Liittynyt: 04.05.2013. 23:53
Paikkakunta: Meri-Pori

GC WJ V8 pakoputki

Viesti Kirjoittaja vaelly » 19.05.2013. 23:07

Pitäisi WJ 4.7 V8 (-00) äänenvaimennin hommata uusi, kun vanha pröpöttää.

Olen haaveillut että tuohon saisin ulostulot molemmin puolin autoa. Osaako joku siis kertoa, että mistä saisin siihen nyt sellaisen äänenvaimentimen ja tuplana takaputket ?

Kiitos.
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä vaelly, muokattu yhteensä 9 kertaa
Jeep Grand Cherokee WJ 4.7 V8

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 20.05.2013. 8:59

Niin siis meinasitko vetää tuplana putket koko matkan, vai alkaa tuning- pelleilemään ja laittaa toisen ulostulon ihan vain ulkonäkösyistä? Yleisvaimentimia saa jotakuinkin jokaisesta autotarvikeliikkeestä, mutta pitäisi vähän enemmän tietää muutenkin mitä kaipaat? Hiljaista putkea, vähän enemmän ääntä, vaiko mitä?

Itsellä on 5.9 Grandin koneen perässä Flowmasterin Delta 60- sarjan kammiovaimennin 3" koossa. Hyvä ääneltään, ei liian äänekäs ja kompaktinkokoinen. Eikä myöskään siis ole mitkään lasivillalla täytetty halpispaska mikä ensialkuun kuulostaa huonolta ja vuoden- parin päästä kamalalta.. Ihan periaatteella yksi sisään ja yksi ulos, putki loppuu taka- akselin etupuolelle, lähtö käännetty alas sivuun.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

vaelly
Viestit: 6
Liittynyt: 04.05.2013. 23:53
Paikkakunta: Meri-Pori

Viesti Kirjoittaja vaelly » 20.05.2013. 14:36

Moi.
Miten se tuning-pelleily nyt sitten määritellään. Mielestäni se on sitä kun mopoautoon laitetaan 4 ulostuloa ja vain yhdestä tulee ulostetta.

Nettiautossa oli taannoin wj mallin grandi myynnissä jossa oli ulostulot molemmin puolin, näytti ainakin omaan silmään hyvältä.

En mitään motonetin viriviritööttööt-sarjoja alkaisi pakertaa vaan ajattelin että jos täällä paikalliset kaikkitietävät osaisivat sanoa merkkiä ja mallia kautta liikettä josta voisi mallikohtaista kysellä tyyliin heittää paikoilleen vaan.

Itse lähinnä ajattelin että myydäänkö tuohon valmiiksi äänenvaimenninta jossa on kahdelle putkelle lähdöt ja siitä olisi helppo siten viedä molemmille puolille ulostulot. Toki kokokin saisi suurentua. Ja ei tuo kyllä miltään V8 murinalta kuulosta, on niin laimeat äänet että ei ne kyllä kenenkään huomiota herätä. 4" korotus on ainut mikä näkyy.

Toki sitä putkea voi jakaa äänenvaimentimen jälkeenkin.

Olisi kätevä jos myytäisiin koko sarja äänenvaimennin plus ulostulot molemmin puolin. Ainakin muihin merkkeihin näitä saanut.
Jeep Grand Cherokee WJ 4.7 V8

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 20.05.2013. 16:33

Saksan eBaystä. Tonnin maksaa rosteriset tuplaputket ja vaimennin.

http://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=jee ... f&_sacat=0
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 20.05.2013. 21:06

Eli tonnilla bling- blingiä ja tuningia ilman juuri mitään hyötyä :lol:

Juu kyllä noita valmiita satseja on, mutta ainakaan omaan silmään yksikään ei ole vielä hyvältä näyttänyt. Ei se oman 5.9 Grandin alkuperäinen rosterinen tötterökään fiksulta näytä, olisivat laittaneet jemmaan vaan. Noi tuollaiset mun mielestä kuuluu ihan muihin autoihin missä voi jopa ulkonäöllisesti toimiakin.

Juurihan minä sanoin että noi lasivaimentimet kandee unohtaa heti kättelyssä, ja ostat sen sijaan jonkun laadukkaan kammiovaimentimen kuten esim. mainitsemastani Flowmasterin delta- sarjasta (tai muu vastaava, malleja ja valmistajia on monia). Kannattaa youtubesta etsiä missä on sopivan kuuloinen ääni omaan makuun. Noilla kammiovaimentimilla juuri saat sitä kasikoneen hörinää. Hyvä pönttö malsaa reilun satkun, ja sopivalla pakoputkipajalla teetät putken pariin sataan. Ei ole mikään viriviri-tööttööt silloin :)
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 20.05.2013. 21:39

Jos en ihan väärin muista niin -00 vuotisessa pitäisi pöntön olla täällä Eurostoliitossa jo E- tai TYV-hyväksytty, mitä esim. Flowmaster ei ole.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 20.05.2013. 21:41

Virallisesti kyllä, mutta kuinka moni katsuri oikeasti tarkistaa.. se e- merkki on voinut jäädä vahingossa vaikka pöntön yläpuolelle kun on hitsattu :D
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

vaelly
Viestit: 6
Liittynyt: 04.05.2013. 23:53
Paikkakunta: Meri-Pori

Viesti Kirjoittaja vaelly » 20.05.2013. 23:52

Jokaisella on oma mielipide.

Vaikka omistankin maasturin jossa on isot renkaat ja korotukset, niin kyllä se mulla tuossa pihassa aina kiiltelee puhtautta eikä kylve mudassa, lisäksi tykkään sitä myös tietyin tavoin koristella omaan silmään paremmalta näyttämään.

Nuo ulostulot olisi hieno saada, krominen valorauta ja kunnon lisävalot vanhojen tilalle ym. niin tulee vielä paremman näköiseksi. Eikä nuo estä minua ajamasta sen kanssa metsässä yhtään sen enempää.

Tosin on sen verran kallis laite, että ei tuo kyllä minulle mikään offroad-kampe olekaan. Lähinnä laivaa kuskaan, kärryä ja mökille pitää päästä.

Toiset taas tykkää tuollaiseen jotain vinssejä ja kattovaloja laitella, jokainen sitten "tuunaa" tyylillään, tarttee sitten kuin paljon?
Jeep Grand Cherokee WJ 4.7 V8

dire
Viestit: 26
Liittynyt: 02.05.2012. 17:09
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja dire » 22.05.2013. 9:45

Tuplalähdöt vaimentimesta varmaan "toimivin" ratkaisu, ainakin Cherry Bombin Vortex sarjasta pitäisi WJ:hen sopiva löytyä.

Vaimentimen jälkeen putken veto toiselle puolelle voi ehkä olla ongelmallista.
'99 WJ V8 pienillä muutoksilla

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 22.05.2013. 10:46

Nuo valmiit catback sarjat on juuri sellaisia, että vaimentimesta on tuplalähdöt. Ja toisen puolen "ylimääräinen" putki on väännetty niin, että menee heittämällä paikalle, yleensä samoihin reikiin vetokoukun kiinnitysten kanssa.
Itsellä on KJ:ssa Vector merkkinen täys-rosterinen katalysaattoreilta taaksepäin. Eipä ainakaan ruostu heti puhki. 499 maksoi Saksan eBayssä. Mukana tuli TYV laput ja 2v takuu.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 22.05.2013. 11:27

Ainakin kaikki saksan- firmojen viritelmät mitä itsellä on tullut vastaan on olleet sellaisia, että noi putkenpäät roikkuu puskurin alla, ei siis mitään lovia edes tehdä puskuriin. Yksikään niistä ei näytä siltä että ne autoon oikeati kuuluisivat, vaan on olleet todella rumia. Lisäksi haittana vielä se, että vie niitä vähiäkin maavaroja orkkispuskurin alta niin varmasti metsässä saa rikki. Ääniin tai putken hengittävyyteenkään noilla tuplaulostuloilla ei ole merkitystä verrattuna yhteen, koska pakoputki on kuitenkin välissä yhdellä röörillä.

Suomeksi sanottuna, mitä hyötyä noilla nyt ihan oikeasti haetaan? Jos tuplaulostulosta haluaisi edes jotenkin fiksun näköiset, niin pitäisi vähintään tehdä pakoputkille siistit lovet takapuskuriin jollain reunanauhalla leikkauskohdat peitettynä. Samalla sitten olisi riittävän ylhäällä ettei putki raahaa kivissä ja kannoissa koko ajan. Tahtoo noi orkkisputketkin olla liian alhaalla, niin ei niistä kannata yhtään enää alemmas ainakaan laskea.

No mutta, ehkä vaan ajattelen eri tavalla kun muutoksilla pitäisi olla jotain toiminnallista merkitystä eikä vain ulkonäköön liittyviä juttuja. Form follows function, kuten joku viisas joskus on sanonut ;)
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 22.05.2013. 12:48

Kyllähän ne kaikissa autoissa missä on tuplaputket niin käy jossain kohdassa yhdessä, vähintäänkin jollain X-liitoksella.
Eihän niistä missään autossa hyötyä ole. Yhdestä tarpeeksi isosta rööristä mahtuu samat paskat kuin kahdesta vähän pienemmästä.

Ei siihen puskuriin nyt ruveta mitään reikiä sahaamaan. Se nyt menisi amis puuhasteluksi jos mikä. :shock:
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 22.05.2013. 12:59

Jos on siististi tehty niin ihan hyvältä se voi näyttää eikä miltään amisviritykseltä. Puskurin alla roikkuva kötöstys ei ikinä.. siksi minä tosta omasta Grandistä raapaisin sen alkuperäisen kromihirvityksen kuuseen :lol: no, maasturissa paras putki on jemmassa niin että ei metsässä ota kiinni, eikä tartte putken pään edes näkyä. Ku.han kuulee että pellin alla hurisee V8 :D
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Renegade
Viestit: 269
Liittynyt: 22.03.2010. 10:08
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Renegade » 22.05.2013. 15:16

Makuasioistahan ei voi kuin kiistellä. :roll:

Mutta kyllä mulla ainakin vetokoukku rajoittaa enempi jättökulmaa kuin putkenpäät.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 22.05.2013. 15:58

Renegade kirjoitti:Makuasioistahan ei voi kuin kiistellä. :roll:
Jep, ja se on aina yhtä antoisaa :lol:

Mutta juu, aattelin vaan vähän omia ajatuksia ja näkemyksiäni asiaan. Tottahan tuo että jos on kiinteä koukku niin se siellä ensin raapii kiinni. Sinällään toimii ihan kohtalaisena suojana puskurille kevyessä offissa :)
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus