vettä sisuksissa..

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
joke8814
Viestit: 26
Liittynyt: 03.03.2013. 21:55
Paikkakunta: Oulu

vettä sisuksissa..

Viesti Kirjoittaja joke8814 » 11.07.2013. 17:57

Wj jeepin vänkärinpuolen maton alta löyty vettä melko reilusti..jopa jäähdytinnestettä myös(??).
Jostain lämppäriltä päin tulee..
Oisko joku törmännyt vastaavaan tai ainakin selkeä neuvo hoitaa asiaa..

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.07.2013. 18:08

Veden poistoputki tukossa?? Tosin jos oikeasti löytyy jäähdytysnestettä, on myös kenno puhki... Ja kennon vaihto on 16-18h työ (done that)... Ja uusia kennoja löytyy hyllystä... Mutta ensin se poistoputki auki ja jäähdytysjärjestelmän koeponnistus...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

joke8814
Viestit: 26
Liittynyt: 03.03.2013. 21:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja joke8814 » 11.07.2013. 18:16

En 100varmaan sanois että nestettä seassa..vielä.
Miten tuo poistoputkihomma..käytännössä?
Tollanen musta tötterö lämppärin alapuolelta menee pehmikkeen kautta johonki jalkapeltiin...:-D ..ja äkkiseltään näyttäs että sen juuresta kusee...kuivata ny ..

joke8814
Viestit: 26
Liittynyt: 03.03.2013. 21:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja joke8814 » 11.07.2013. 19:19

..eli mikä,missä se poistoputki?
Nyt ei ois Jeepsterin aika kokeilla kärsivällisyyttä:-D ...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.07.2013. 19:38

Se putki näkyy konehuoneen puolella vastaavassa kohdassa kuin kojetaulun alla, rassaamaan vaan jollain se mitä tulee, jos ei onnistu, poraa reikä kojetaulun puoleiseen kohtaan, keskelle sitä "ympyrää" ja rassaa taas tai käytä paineilmaa, jos ei auta, niin sitten joutuu kojetaulun purkuun tai keksittävä joku muu keino rassata, on sitten tukossa ylempää... Ja se porattu reikä sitten tukkoon massalla tai jollain...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

joke8814
Viestit: 26
Liittynyt: 03.03.2013. 21:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja joke8814 » 11.07.2013. 19:48

JAMANT kirjoitti:Se putki näkyy konehuoneen puolella vastaavassa kohdassa kuin kojetaulun alla, rassaamaan vaan jollain se mitä tulee, jos ei onnistu, poraa reikä kojetaulun puoleiseen kohtaan, keskelle sitä "ympyrää" ja rassaa taas tai käytä paineilmaa, jos ei auta, niin sitten joutuu kojetaulun purkuun tai keksittävä joku muu keino rassata, on sitten tukossa ylempää... Ja se porattu reikä sitten tukkoon massalla tai jollain...
Ei meinaa sattua silmään huoneen puolelta...

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.07.2013. 20:13

joke8814 kirjoitti:Ei meinaa sattua silmään huoneen puolelta...
Toivottavasti ei satukkaan :lol: :lol:

Mutta paremmin sen näkeekin alapuolelta, se pitää etsiä, siellä se kumminkin on....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

joke8814
Viestit: 26
Liittynyt: 03.03.2013. 21:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja joke8814 » 11.07.2013. 20:19

JAMANT kirjoitti:
joke8814 kirjoitti:Ei meinaa sattua silmään huoneen puolelta...
Toivottavasti ei satukkaan :lol: :lol:

Mutta paremmin sen näkeekin alapuolelta, se pitää etsiä, siellä se kumminkin on....
:D
pitää käydä viel ryömimässä...

minkä ympyrän keskustaa meinasit, että porailla sit/jos ei satu tuolt "löytymään" tahi aukeneen?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 11.07.2013. 22:09

joke8814 kirjoitti: minkä ympyrän keskustaa meinasit, että porailla sit/jos ei satu tuolt "löytymään" tahi aukeneen?
No sieltä kojetaulun alta, eikös siinä missä se poistoputki on (alimmainen kohta lämppärin kotelossa) ole semmoinen pyöreä kohta, siihen kekselle reikä, kun siitä se putki lähtee tulipellin läpi ja siitä reiästä on hyvä rassata suoraan eteenpäin sinne konehuoneeseen päin ja hiukan ylöspäin.... Voihan se olla että muistan väärin, koska viimeksi porasin reiän ZJ:n lämppäriin vastaavaan kohtaan ja siellä ainakin sellainen kohta on.... Täytyy huomenna tarkistaa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

joke8814
Viestit: 26
Liittynyt: 03.03.2013. 21:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja joke8814 » 12.07.2013. 16:32

JAMANT kirjoitti:
joke8814 kirjoitti:

minkä ympyrän keskustaa meinasit, että porailla sit/jos ei satu tuolt "löytymään" tahi aukeneen?
No sieltä kojetaulun alta, eikös siinä missä se poistoputki on (alimmainen kohta lämppärin kotelossa) ole semmoinen pyöreä kohta, siihen kekselle reikä, kun siitä se putki lähtee tulipellin läpi ja siitä reiästä on hyvä rassata suoraan eteenpäin sinne konehuoneeseen päin ja hiukan ylöspäin.... Voihan se olla että muistan väärin, koska viimeksi porasin reiän ZJ:n lämppäriin vastaavaan kohtaan ja siellä ainakin sellainen kohta on.... Täytyy huomenna tarkistaa...
Mistä tuo vesi on tulollaan,kun se tuolta lämppärin kotelosta tulee tuo poistoputki?
Onko se lämppäristä,ilmastoinnista,ulkoa...? :oops:

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 12.07.2013. 18:00

ilmasta tiivistynyttä kondenssivettä ilmastoinnin kennolta..
kozel@ircnet

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.07.2013. 18:04

Jep, tavallaan ulkoa... Sisääntuleva ilmankosteus jäätyy ilmastoinnin kennoon ja sulaa sitten poistoputkeen (jos pääsee, jos ei pääse, valuu minne pääsee, yhdellä asiakkaalla valuu tällähetkellä takajalkatilaan, keskikonsoolin takailmaputkista, jotka menee maton alla/keksikonsoolin sisällä)...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

joke8814
Viestit: 26
Liittynyt: 03.03.2013. 21:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja joke8814 » 12.07.2013. 18:35

JAMANT kirjoitti:Jep, tavallaan ulkoa... Sisääntuleva ilmankosteus jäätyy ilmastoinnin kennoon ja sulaa sitten poistoputkeen (jos pääsee, jos ei pääse, valuu minne pääsee, yhdellä asiakkaalla valuu tällähetkellä takajalkatilaan, keskikonsoolin takailmaputkista, jotka menee maton alla/keksikonsoolin sisällä)...
Aika hyvin tiputtelee ulos ajon jälkeen...vaan selvästikkään ei tarpeeksi.
Ilmastoinnin kenno sijaitsee..? Sama poisto siis kyseessä..tämä joka tulee lämppärin boxista?
Ala kautta sai rassattua hyvin vähän.
Mietintää ,mitä tässä nyt tekisi.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.07.2013. 23:29

Ilmastoinnin höyrystinkenno sijaitsee lämmityslaitekotelossa, puhallinmoottorin ja lämmityslaitteen kennon välissä!! Sama purku että pääsee käsiksi....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

joke8814
Viestit: 26
Liittynyt: 03.03.2013. 21:55
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja joke8814 » 13.07.2013. 1:13

JAMANT kirjoitti:Ilmastoinnin höyrystinkenno sijaitsee lämmityslaitekotelossa, puhallinmoottorin ja lämmityslaitteen kennon välissä!! Sama purku että pääsee käsiksi....
..entä jos innostus rassaamaan ihan sieltä kaukalosta alkaen.. Millanen homma purkaa ja mitä että pääsee rassaamaan poistoputken?

Kirjoita vastaus