grandi 5.2 vm 96 ohjtehostimen hihnapyörä

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
superjuhuli
Viestit: 6
Liittynyt: 09.05.2013. 16:15
Paikkakunta:

grandi 5.2 vm 96 ohjtehostimen hihnapyörä

Viesti Kirjoittaja superjuhuli » 16.07.2013. 17:47

Elikkäs meni tuhannen piipin kappaleiksi kyseiren hihnapyörä,ja kysymys kuuluu... Miten mie saan irti tehostimen akselille jääneen alumiinisen keskiön? Aksilan päässä näkyy olevan kuuskulmanen pultti/mutteri?

Kaipaisin pikaisia vinkkejä...

Kiitos

Edit. Keskiöllä meinaan rikkoutuneesta pyörästä ohj.tehostimen akselille jäänyttä alumiinistä keskiötä.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 16.07.2013. 18:33

Vaatii oman ulosvetäjänsä, ei muuten lähde, on kiinni vain tiukalla sovituksella!! Ja uusi asennetaan laittamalla sinne akselin reikään sopiva tuumanen pultti ja mutterilla ja prikalla vedetään paikoilleen.... Sille kuusiokoloreiälle en oo vielä keksinyt mitään käyttöä, sen takana on se kierre, johon se kiinnilaittoruuvi laitetaan...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 16.07.2013. 19:16

Jos se hihnapyörä on alumiinia, niin eikös se lähtis helposti pois vaikka kuumailmapuhaltimella lämmittämällä? Meinaan ALun lämpölaajenemiskerroin on rautaa suurempi, joten ei varmaan paljoa tarviis lämmittää, kun jo irtoaa.

Huomasin saman ilmiön hiljattain paistinpannussa, jossa oli ALumiinikansi. Pannun lämmittyä kansi ei lähtenyt millään irti, vaikka kuinka tempoi. Kun kaadoin desin kylmää vettä kannelle, niin heti napsahti ja irtosi.
Raha ja romut rauhottaa.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 17.07.2013. 10:32

Pumppu ei välttämättä lämmöstä tykkää, ainakin jos on akseli yhtään sinistynyt, ei ole uusissa pumpuissa mitään takuuta!!! Ainoa oikea työkalu on siihen tarkoitukseen tarkoitettu ulosvedin!! Korjaamoilta voi kysyä, jos irroittaisivat, minä irroitan jos asiakas pyytää... Myös ulosvedinsarjaa on ostettavissa, jos sellaisen joku haluaa, hankitaan niitä, mutta ei kannata yhden hihnapyörän takia hankia, ei ole halpa...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

WinChester
Viestit: 325
Liittynyt: 28.09.2009. 22:26
Paikkakunta: Viiala (Akaa)

Viesti Kirjoittaja WinChester » 17.07.2013. 11:59

Kuumailmapuhaltimella ei sentään taida saada sinistymää aikaiseksi... Jos pumppu on jo muutenkin sökönä, niin ei siitä ainakaan enempää haittaa ole. Akseliin vielä kylmäsprayta, niin avittaa lisää. Jos milloin moinen tilanne tulee esiin, niin pitää kokeilla.

Ja pyörähän menee uuteen pumppuun ilman lämpöä, joten mitä sinne vielä kaasupilliä tarjoamaan...
Raha ja romut rauhottaa.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 17.07.2013. 12:14

WinChester kirjoitti:Kuumailmapuhaltimella ei sentään taida saada sinistymää aikaiseksi... Jos pumppu on jo muutenkin sökönä, niin ei siitä ainakaan enempää haittaa ole. Akseliin vielä kylmäsprayta, niin avittaa lisää. Jos milloin moinen tilanne tulee esiin, niin pitää kokeilla.

Ja pyörähän menee uuteen pumppuun ilman lämpöä, joten mitä sinne vielä kaasupilliä tarjoamaan...
Eipä taida kuumailmapuhaltimella sinistymistä tulla ei, mutta kummasti välillä niitä uusia pumppuja tarjotaan takaisin, kun ne ei toimi ja akseli on sinistynyt!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

superjuhuli
Viestit: 6
Liittynyt: 09.05.2013. 16:15
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja superjuhuli » 17.07.2013. 14:54

Joo nätisti se lähti irti ulosvetäjällä mutta minkähän kokonen pultti siihen kiinnilaittoon pitää olla kun siel on jenga aika ruosteessa eikä meinaa mikään lähtä kohtuuella vetämään

superjuhuli
Viestit: 6
Liittynyt: 09.05.2013. 16:15
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja superjuhuli » 17.07.2013. 20:33

Nonii nyt on grandi taas iskussa,vaihdoin hihnapyörän ja löin kamppeen nippuun jonkin aikaa ohjaus pelasi kuin unelma , alkoi taas tehosti kurisemaan ja ohjaus jäykkeni paikallaan kääntäessä tyhjäkäynnillä, sitähän se teki myös ennen pyörän hajoamistakin.. Taitaa mennä pumppu vaihtoon

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 17.07.2013. 20:43

Kantsii vaihtaa ohjaustehostimen öljyt ensin ja katella sitten muuta. Jos moisia oireita niin tekisin niin että öljyn paluu johonkin astiaan ja säiliöön joku tulppa ja sitten juoksettaa öljyä läpi kun toinen kääntää ohjausta laidasta laitaan. Sitten linjat kiinni ja uudet nesteet sisään.

Mulla tuo on poistanu muutamista tehostuksista ongelmat kokonaan ja yhdestä niin että ei jääny kuin lievä sivuääni pumppuun mutta silläkin on ajettu jo 150tkm tuon eväiden vaihdon jälkeen eikä ole muuta kuin tuo sivuääni.
kozel@ircnet

Kirjoita vastaus