Jeep grand cherokee 2.7 crd vm.2003 moottori sammui...

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Hups72
Viestit: 31
Liittynyt: 05.07.2013. 16:06
Paikkakunta: Äänekoski

Jeep grand cherokee 2.7 crd vm.2003 moottori sammui...

Viesti Kirjoittaja Hups72 » 31.08.2013. 14:30

Tänään aamusta laitoin Jeepin käyntiin ja hienosti lähti ja kävi n.3 sek ja sitten sammui, starttasin 2krt sellaset 10sek ja ei vaan lähde käyntiin eikä edes luvannut !
Annoin auton seistä 2 min ja sitten uudestaan starttaan n.10sek ja sit lähti käyntiin ja heitettiin kauppareissu ja auto toimi ihan moitteetta, tankissa on dieseliä yli puolet.
Onko kellään ollut vastaavaa ?
Itse arvelisin et olisko polttoainesuodatin vaihdon tarpeessa !

CRD 3.0
Viestit: 43
Liittynyt: 08.05.2011. 22:00
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja CRD 3.0 » 31.08.2013. 19:32

Mersufoorum.net kysäseppäs sieltä. Ennen vanhaan pumppu koneelisissa vika oli yleensä sammutin solenoidissa, joko ei lähtenyt käyntiin tai ei sammunut ollenkaan, riippuen solenoidin toimintatavasta.
-jyrki

Hups72
Viestit: 31
Liittynyt: 05.07.2013. 16:06
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Hups72 » 31.08.2013. 20:34

Ok ! Kiitos.

viinakaru
Viestit: 9
Liittynyt: 30.08.2013. 16:02
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja viinakaru » 01.09.2013. 12:59

lue vikakoodit, varmaan sitten tulee ideoita missä vikaa

Hups72
Viestit: 31
Liittynyt: 05.07.2013. 16:06
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Hups72 » 01.09.2013. 13:36

Huomenna olis tarkotus käydä ne luetuttaan...

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 01.09.2013. 13:57

Ilmavuotoja epäilisin. Yleensä pahenee noi oireet mitä tyhjempi tankki. Riippuen minkä mallinen tuo kone on. Toisissa on sähköinen pa-pumppu tankissa ja toisissa on mekaaninen siirtopumppu kannen etupäässä.

Myös tyyppivikana melkeinpä on että CR puolen korkeapainepumppu vuotaa ja se päästää ilmoja sisään. Monesti tämä näkyy apulaitehihnassa kun se diesel valuu sen päälle.
kozel@ircnet

Hups72
Viestit: 31
Liittynyt: 05.07.2013. 16:06
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Hups72 » 01.09.2013. 14:13

Tuolla mersuforumin sivuilla epäilivät kanssa et polttoaineen sekaan pääsee jostain ilmaa...
Jeeppi oli muuten perjantaina jo parkkeetattu ihan vinkkeliin kun ei ollut pihassa tarpeeks tilaa ja lauantai aamuna tuli toi ongelma.
Polttoainetta oli puolet tankista jäljellä mut oli se auto niin vinossa et jos se ei saanut ainetta riittävästi... käyntiin lähti ja sit sammui ja valutin auton vapaalla tasasemmalle ja sittenhän se lopulta lähti käyntiin :)

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 02.09.2013. 18:53

itse olen koeponnistanu noita dieselin pa-linjoja Facetin pa-pumpulla. Yksi mersu oikein vihelti kun ilmaa työnsi yhdestä tiivisteestä ja sitten alkoi paikat kastumaan kun dieseliä työnsi ulos. Tämä kuitenkin kannattaa tehdä suht pienellä paineella ettei korkkaa toimivia tiivisteitä.
kozel@ircnet

Hups72
Viestit: 31
Liittynyt: 05.07.2013. 16:06
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Hups72 » 02.09.2013. 19:17

Hyvä tietää...

Keskiviikkona vasta saan auton testeriin ja katsotaan vikakoodit ja samalla vaihdetaan polttoainesuodatin !

Auto on edelleen toiminut hyvin sen lauantaiaamun jälkeen...

Hups72
Viestit: 31
Liittynyt: 05.07.2013. 16:06
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Hups72 » 06.09.2013. 5:40

Auton vikakoodit luettu ja viat 0...
Polttoainesuodatin vaihdettu ja vanha oli sen näköinen että taitaa olla ollut vuosia jo paikallaan !

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 06.09.2013. 20:31

mites oireet? onko kadonnu?
kozel@ircnet

Hups72
Viestit: 31
Liittynyt: 05.07.2013. 16:06
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Hups72 » 06.09.2013. 20:41

Se oli se yksi ja ainut kerta kun auto ei käynnistynyt ja sen jälkeen toiminut hyvin ja nyt vielä suodatin vaihdettu...

Kirjoita vastaus