Sivu 1/1
Jeep grand cherokee 2.7 crd vm.2003 moottori sammui...
Lähetetty: 31.08.2013. 14:30
Kirjoittaja Hups72
Tänään aamusta laitoin Jeepin käyntiin ja hienosti lähti ja kävi n.3 sek ja sitten sammui, starttasin 2krt sellaset 10sek ja ei vaan lähde käyntiin eikä edes luvannut !
Annoin auton seistä 2 min ja sitten uudestaan starttaan n.10sek ja sit lähti käyntiin ja heitettiin kauppareissu ja auto toimi ihan moitteetta, tankissa on dieseliä yli puolet.
Onko kellään ollut vastaavaa ?
Itse arvelisin et olisko polttoainesuodatin vaihdon tarpeessa !
Lähetetty: 31.08.2013. 19:32
Kirjoittaja CRD 3.0
Mersufoorum.net kysäseppäs sieltä. Ennen vanhaan pumppu koneelisissa vika oli yleensä sammutin solenoidissa, joko ei lähtenyt käyntiin tai ei sammunut ollenkaan, riippuen solenoidin toimintatavasta.
-jyrki
Lähetetty: 31.08.2013. 20:34
Kirjoittaja Hups72
Ok ! Kiitos.
Lähetetty: 01.09.2013. 12:59
Kirjoittaja viinakaru
lue vikakoodit, varmaan sitten tulee ideoita missä vikaa
Lähetetty: 01.09.2013. 13:36
Kirjoittaja Hups72
Huomenna olis tarkotus käydä ne luetuttaan...
Lähetetty: 01.09.2013. 13:57
Kirjoittaja kozel
Ilmavuotoja epäilisin. Yleensä pahenee noi oireet mitä tyhjempi tankki. Riippuen minkä mallinen tuo kone on. Toisissa on sähköinen pa-pumppu tankissa ja toisissa on mekaaninen siirtopumppu kannen etupäässä.
Myös tyyppivikana melkeinpä on että CR puolen korkeapainepumppu vuotaa ja se päästää ilmoja sisään. Monesti tämä näkyy apulaitehihnassa kun se diesel valuu sen päälle.
Lähetetty: 01.09.2013. 14:13
Kirjoittaja Hups72
Tuolla mersuforumin sivuilla epäilivät kanssa et polttoaineen sekaan pääsee jostain ilmaa...
Jeeppi oli muuten perjantaina jo parkkeetattu ihan vinkkeliin kun ei ollut pihassa tarpeeks tilaa ja lauantai aamuna tuli toi ongelma.
Polttoainetta oli puolet tankista jäljellä mut oli se auto niin vinossa et jos se ei saanut ainetta riittävästi... käyntiin lähti ja sit sammui ja valutin auton vapaalla tasasemmalle ja sittenhän se lopulta lähti käyntiin

Lähetetty: 02.09.2013. 18:53
Kirjoittaja kozel
itse olen koeponnistanu noita dieselin pa-linjoja Facetin pa-pumpulla. Yksi mersu oikein vihelti kun ilmaa työnsi yhdestä tiivisteestä ja sitten alkoi paikat kastumaan kun dieseliä työnsi ulos. Tämä kuitenkin kannattaa tehdä suht pienellä paineella ettei korkkaa toimivia tiivisteitä.
Lähetetty: 02.09.2013. 19:17
Kirjoittaja Hups72
Hyvä tietää...
Keskiviikkona vasta saan auton testeriin ja katsotaan vikakoodit ja samalla vaihdetaan polttoainesuodatin !
Auto on edelleen toiminut hyvin sen lauantaiaamun jälkeen...
Lähetetty: 06.09.2013. 5:40
Kirjoittaja Hups72
Auton vikakoodit luettu ja viat 0...
Polttoainesuodatin vaihdettu ja vanha oli sen näköinen että taitaa olla ollut vuosia jo paikallaan !
Lähetetty: 06.09.2013. 20:31
Kirjoittaja kozel
mites oireet? onko kadonnu?
Lähetetty: 06.09.2013. 20:41
Kirjoittaja Hups72
Se oli se yksi ja ainut kerta kun auto ei käynnistynyt ja sen jälkeen toiminut hyvin ja nyt vielä suodatin vaihdettu...