Wj 3.1TD -01 Huono kiihtyvyys

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Koneukko
Viestit: 2
Liittynyt: 30.09.2013. 0:06
Paikkakunta: Pudasjärvi

Wj 3.1TD -01 Huono kiihtyvyys

Viesti Kirjoittaja Koneukko » 30.09.2013. 15:54

Nyt olis apu tarpeen. Minulla oli Jeeppi kansiremontissa korjaamolla. Kannen ne sai kuntoon, mutta hajonneen suuttimen ja korjaamolla tulleen uuden vian ansiosta koko hiton rojekti kesti 4kk ja vielä laitettiin käteen 3600€ lasku ja sanottii ettei he löydä vikaa huonolle kiihtyvyydelle. Vetterissä olivat käyttäneet vikakoodilla, mutta mitään ei ollut. No muuten auto on nyt ok vaan ei taho millään kiihtyä normaalisti. Eli, kun laitan kaasun pohjaan niin ei millään vaiha pienempää silmää tai jos vaihtaa niin minusta vaihtaa liian aikaseen isommalle. Ohittaminen on mahdotonta. Vakkari päällä on vaihtanu pienempää silmää melkein, kun normaalisti. Itse en älyä mittää tuolle. Minulle on sanottu, että oliskohan kaasupolkimen asennonanturi syy tähän vikaan tai katalysaattori tukossa. Mitä mieltä ammattimiehet on?

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 30.09.2013. 18:04

Pumpun ajoitusta tutkimaan. Tuo kun on ihan jakajapumpulla niin ekana veikkaisin että siellä vikaa..
kozel@ircnet

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 30.09.2013. 20:27

No tuskin ne on pumppuun koskeneet, jos vain kansia vaihtaneet... Mutta se TPS vois kyllä senkin selittää, mutta mutta: ei saa uutta enää....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

EriJeeper
Viestit: 5
Liittynyt: 03.06.2012. 20:49
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja EriJeeper » 01.10.2013. 7:12

Eräs vaihtoehto vois olla ykkössylinterin ruisku, siinä on anturi, joka säätää pumppua. Itsellä tuo anturi meni ajossa rikki, ja oireet oli juuri vastaavat. Kone tuntui kiertävän ja kiihtyvän suht normaalisti 2000 kierroksen paikkeille, ja sen jälkeen tuntui kun olisi käsijarru vedetty päälle. Ei kiihtynyt, eikä jaksanut kulkea oikein mitenkään. Tuo ei ymmärtääkseni näy vikakoodina, vaan tieto pitää "päätellä" jostain. Pörhöllä oulussa on kokenut Jeepin korjaaja, joka osasi mulle löytää tuollaisen vian. Uusi suutin maksoi muistaakseni 500-600 €.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 01.10.2013. 8:05

Voi olla suutinanturivikakin joo... Mulla on uusia hyllyssä, tuossa: http://www.jamant.fi/suutin-jam15062027f-p-3810.html
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Koneukko
Viestit: 2
Liittynyt: 30.09.2013. 0:06
Paikkakunta: Pudasjärvi

Viesti Kirjoittaja Koneukko » 01.10.2013. 17:19

Katsoin tuosta laskusta niin tuohon on vaihettu 1 sylinterin suutin ja hinta oli karmia 865€ :(

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 02.10.2013. 17:42

Mitenkäs MAP anturi? se kuitenkin antaa evästä koneelle sen mukaan miten map anturi ilmottaa ahtopainetta.
kozel@ircnet

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 02.10.2013. 18:35

Jos ei puhdistus auta, niin uutta on hyllyssä: http://www.jamant.fi/lampopaineanturi-x ... -3845.html
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

FXRP
Viestit: 3
Liittynyt: 31.08.2012. 11:38
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja FXRP » 04.11.2013. 12:09

Tarkista konehuoneen johtonippujen liitokset. Mulla XJ 2.5 TD tehon oli hukassa, lähti vetämään vasta isoilla kierroksilla. MAP-anturin uusinta ei auttanut. Sitten tuli muutakin sähkö ongelmaa, lämpömittari toimi/ei toimi,
lataus sama juttu. Vika löytyi johto nipun liitos jarrutehostimen alla löysällä, lukitus joskus rikkoontunut. Vedin kiinni nippusiteellä ja siihen korjaantui kaikki vaivat.

Kirjoita vastaus