Eräällä jenkkiläisellä foorumilla oleva Patriotin FDII-version omistajan videonpätkä herättää hämmennystä - se kun vaikuttaa olevan ristiriidassa ajoneuvon ohjekirjan kanssa siitä miten TCS:n pitäisi toimia. Paras tapa saada selvyys asiaan olisikin testata mahdollisimman monta erilaista MK-sarjan Jeeppiä ristiriipuntatilanteessa ja katsoa miten ne käyttäytyvät.
Minulta löytyisi testattava ajoneuvo, pitäisi vain keksiä sellainen järkevä testijärjestely mikä minimoi vaurioriskit. Ja mikäli käy niin että Chrysler kusetti ohjekirjassansa niin vetoauton läsnäolo ei välttämättä olisi huono asia.

Elektroniikan
pitäisi jarruttaa ilmassa pyöriviä pyöriä ja näin toimia kitkalukkomaisesti (limited slip). Vaan tämän keskustelun aiheuttaneen videonpätkän auto ei meinannut haluta tehdä näin vaan suurimmalla osalla ESP:n toimintamoodeista renkaat pyörivät iloisesti ilmassa. Itsellänihän ei ainakaan tietääkseni ole ollut kuin yksi pyörä kerrallaan ilmassa joten en mene vannomaan miten auto todellisuudessa käyttäytyy...
Jeep Patriot '07, pikkuisen paranneltu.
Ford F-150 '88, kaipaa pikkuisen parantelua.
