Kiinnostaisi Grand Cherokee 3.0 crd
Kiinnostaisi Grand Cherokee 3.0 crd
Terve. Laitoin tämän ensin tuonne keskustelufoorumi osioon, mutta ehkä tämä sopii paremmin tänne.
Olen kiinnostunut 08 vuosimallin grand cherokeesta, 3.0 Limited. Auto on alle 100tkm ajettu ja tulisin sillä vetämään aika paljon asuntovaunua.
Mitä kannattaa katsoa erityisen tarkkaan osto vaiheessa ja jos kaupat tulee, niin mitä on odotettavissa huolto/korjaus kuluissa.
Nykyinen autoni on vm09 BMW 320d 177hv ja alle 60tkm ajettu. Onko ihan järjetöntä siirtyä Jeeppiin.
Mielipiteeet on tervettulleita ja kokemuksia/faktaakin grand cherokeesta olisi kivaa. Onko herkkä ruosteelle yms.
Olen kiinnostunut 08 vuosimallin grand cherokeesta, 3.0 Limited. Auto on alle 100tkm ajettu ja tulisin sillä vetämään aika paljon asuntovaunua.
Mitä kannattaa katsoa erityisen tarkkaan osto vaiheessa ja jos kaupat tulee, niin mitä on odotettavissa huolto/korjaus kuluissa.
Nykyinen autoni on vm09 BMW 320d 177hv ja alle 60tkm ajettu. Onko ihan järjetöntä siirtyä Jeeppiin.
Mielipiteeet on tervettulleita ja kokemuksia/faktaakin grand cherokeesta olisi kivaa. Onko herkkä ruosteelle yms.
No joo, se onkin alue mikä mua kaikista vähiten huolestuttaa
ja vaunukin painaa vain 1800kg joten se on kevyempi kuin Jeeppi itsessään mikä on hyvä asia.
Onkohan noitten automaattilaatikoitten kanssa ollut paljon ongelmia. Nykyisessä autossani on myös automaatti ja luottavaisena minä ainakin siihen olen, toimii jouhevasti ja soveltuu hyvin vetopuuhiinkin, varsinkin kun pidän sitä sportti asennossa.

Onkohan noitten automaattilaatikoitten kanssa ollut paljon ongelmia. Nykyisessä autossani on myös automaatti ja luottavaisena minä ainakin siihen olen, toimii jouhevasti ja soveltuu hyvin vetopuuhiinkin, varsinkin kun pidän sitä sportti asennossa.
Mielenkiintoinen kysymys, itse päädyin käyttöauton valinnassa kesällä juurikin BMW 320d '09 :n vaikka olin jo melkein kallistumassa Grand Cherokeen puoleen
Ajattelin katkaista viiden bemarin kierteen Jeepillä, mutta en onnistunut... sen verran jäi kuitenkin kytemään että tätä palstaa luen edelleen.
Nuo vaihtoehdot on sen verran erityyppisiä autoja, että kannattaa varmaan miettiä tosissaan mitä arvostaa. CG ei pääse suorituskyvyssä tai ajo-ominaisuuksissa BMW:n iholle, ajomukavuudessa varmaan pääsee riippuen tietysti preferensseistä. Bemarin sisustan laatu ja vaikutelma on mielestäni eri planeetalta kuin nykyjenkkien tylsän harmaat muovihirvitykset.
Itse olisin hakenut Jeepistä mukavaa talviautoa, jolla voi hyökätä minkälaiseen myrskyyn tahansa ja aamulla töihin auraamatta ensin pihatietä. Kaupunkiruuhkissa on kiva ajella kun näkee auravallien ja muun liikenteen yli. Itselläni on harvoin täysin umpimetsään asiaa, koska valtaosa ajosta on kehä 3:n sisäpuolella. Lunta on viime talvina tullut sen verran täälläkin, että madalletulla vajaavedolla on 'jorma otsassa' useamman kerran talvessa.
Traileria tulee itsellenikin tarve vetää muutaman kerran vuodessa, bemarilla ei sitä tehdä... edelleen pitää lainata vetoautoa näihin keikkoihin.
Kulutusero (~4l/100km) ja Jeepin kovat d-verot painosta johtuen olis nostaneet käyttökuluja jokusen tonnin vuositasolla, ei ihan pikkusumma.
Faktaa ja kokemuksia löytyy varmasti lisää näiltä sivuilta, itselläni on siis vain mielipiteitä

Nuo vaihtoehdot on sen verran erityyppisiä autoja, että kannattaa varmaan miettiä tosissaan mitä arvostaa. CG ei pääse suorituskyvyssä tai ajo-ominaisuuksissa BMW:n iholle, ajomukavuudessa varmaan pääsee riippuen tietysti preferensseistä. Bemarin sisustan laatu ja vaikutelma on mielestäni eri planeetalta kuin nykyjenkkien tylsän harmaat muovihirvitykset.
Itse olisin hakenut Jeepistä mukavaa talviautoa, jolla voi hyökätä minkälaiseen myrskyyn tahansa ja aamulla töihin auraamatta ensin pihatietä. Kaupunkiruuhkissa on kiva ajella kun näkee auravallien ja muun liikenteen yli. Itselläni on harvoin täysin umpimetsään asiaa, koska valtaosa ajosta on kehä 3:n sisäpuolella. Lunta on viime talvina tullut sen verran täälläkin, että madalletulla vajaavedolla on 'jorma otsassa' useamman kerran talvessa.
Traileria tulee itsellenikin tarve vetää muutaman kerran vuodessa, bemarilla ei sitä tehdä... edelleen pitää lainata vetoautoa näihin keikkoihin.
Kulutusero (~4l/100km) ja Jeepin kovat d-verot painosta johtuen olis nostaneet käyttökuluja jokusen tonnin vuositasolla, ei ihan pikkusumma.
Faktaa ja kokemuksia löytyy varmasti lisää näiltä sivuilta, itselläni on siis vain mielipiteitä

Jeepissä taitaa olla vähän vajaan tonnin vuodessa nuo verot kun bemarissa on vajaat 500. Kasko taas on 150 edullisempi jeeppiin ja liikennevakuutus 2 euroa kalliimpi.
Talviominaisuudet minuakin kiehtoo kun rospuutto kelit kestää kuitenkin kk tolkulla.
Loppuviikosta teen vaihtopäätöksen ja koeajo on aika ratkaisevassa asemassa. Mielestäni grand cherokee on pirun hieno auto, jopa sisältä.
Muistan lukeneeni jostain, että jarrulevyt olisivat näissä vaihtokunnossa 50tkm paikkeella
. Voiko olla ja paljokohan kustantaa niiden uusiminen.
Talviominaisuudet minuakin kiehtoo kun rospuutto kelit kestää kuitenkin kk tolkulla.
Loppuviikosta teen vaihtopäätöksen ja koeajo on aika ratkaisevassa asemassa. Mielestäni grand cherokee on pirun hieno auto, jopa sisältä.
Muistan lukeneeni jostain, että jarrulevyt olisivat näissä vaihtokunnossa 50tkm paikkeella

Morjens!
Minä ostin kesäkuussa -06 Grand Cherokeen käyttöautoksi ja näin siinä kävi
http://fjdc.org/bbs/viewtopic.php?t=3614
Viime viikonloppuna kävin ajelemassa Roover porukan kanssa Kannaksella
https://www.youtube.com/watch?v=WjdI9yeDlc4
https://plus.google.com/photos/10499135 ... banner=pwa
Ravijoellakin tuli käytyä syyssafarilla https://www.youtube.com/watch?v=xSIk1h13Vbs
Ja auto on siis edelleen jokapäiväinen työmatkakulkine. Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen mutta olen kyllä varautunut siihen että Jeepeillä on "luonnetta ja ominaisuuksia" eli telakkapäiviä saattaa tulla.
Jontte
Minä ostin kesäkuussa -06 Grand Cherokeen käyttöautoksi ja näin siinä kävi

http://fjdc.org/bbs/viewtopic.php?t=3614

Viime viikonloppuna kävin ajelemassa Roover porukan kanssa Kannaksella
https://www.youtube.com/watch?v=WjdI9yeDlc4
https://plus.google.com/photos/10499135 ... banner=pwa
Ravijoellakin tuli käytyä syyssafarilla https://www.youtube.com/watch?v=xSIk1h13Vbs
Ja auto on siis edelleen jokapäiväinen työmatkakulkine. Olen ollut enemmän kuin tyytyväinen mutta olen kyllä varautunut siihen että Jeepeillä on "luonnetta ja ominaisuuksia" eli telakkapäiviä saattaa tulla.
Jontte
Grand Cherokee -06 3.0 CRD Limited
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso
Osta bensa V8 Jeep!
Kaupan päälle saat muhkeat V8-äänet!

Kaupan päälle saat muhkeat V8-äänet!

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Riippuu dieselistä ja yksilöstä, eihän autotehtaat täydellisiä ikuisia autoja tee, siinä ei oo silloin jatkumoa.... Tehtaiden pitää tehdä huonoa laatua, sillä elää tehtaan työntekijät ja varaosien tekijät ja huoltoliikkeet... Ennen tehtiin hyvää laatua ja sen takia autotehtailla menee huonosti, esim mun Comanche, tosi hyvää laatua, ei mene rikki, jos ei itse riko, pellit vaan mätänee, mutta siinäkin pitää katsoa peiliin....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Ei, mutta se kertoo ehkä enemmän kuskin ymmärtämättömyydestä kuin taidosta. Ainakaan luotto ei perustu pitkään kokemukseen. Ei taidolla vaan tuurilla, niin kuin kulunut sanonta sanooRenegade kirjoitti:
Eikö yhtään hirvittäny että kaadat sen?

Mikään kohta, edes heilahdus Ravijoella ei tuntunut pahalta, mutta näyttäähän se vähän hurjemmalta jälkikäteen katottuna.
Mutta varsinaiseen asiaan, näkyyhän noita 3.0 CRD Jeeppejä nettiautossa joilla on päälle 300 tkm mittarissa. Ja samaa konetta kai löytyy esim Mersun Sprintereistä. Maanantaikappeleen riski tietenkin on, mutta missäpä ei olisi.
jontte
Grand Cherokee -06 3.0 CRD Limited
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso
No ei taatusti noin uusi huono ole. Sisäänajettu vasta.Juuppi kirjoitti:3.0 crd vm 08 täydellisellä huoltokirjalla alle 80tkm ajettu ja vaunua vedetty.
Eihän tuo nyt pitäisi paha olla?
Tuota moottoriosiota vaan kun lueskelee, niin näyttää suurin osa moottoriongelmista liittyvän dieseliin. No on kai siellä bensakoneistakin jokunen topicci...
Aina pakko vähän kuittailla kun tuo dieselihän ei ole oikea Jeepin kone vaan joku Mersu.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
Jarrujen kuluminen nyt on niin paljon kiinni ajotyylistä ja siitä missä ajaa.Juuppi kirjoitti: Muistan lukeneeni jostain, että jarrulevyt olisivat näissä vaihtokunnossa 50tkm paikkeella. Voiko olla ja paljokohan kustantaa niiden uusiminen.
Keäkolmosen sisäpuolella urheilullisella ajotyylillä, niin voi 50tkm jälkeen ollakin vaihtokunnossa.
Tuolta Mr Jamantin sivuilta näet osahintoja,siis: jamant.fi
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04