DIY: WJ Perän ylätukivarren huolto "A-Arm"
Lähetetty: 24.02.2014. 11:26
Koska DIY-ohjeet on kivoja, niin jatketaan niiden tekemistä:
Tuntuuko WJ nelipyöräohjatulta? Heiluuko perä töyssyissä kuin kesällä tissieläinten perä rannalla? Vikana voi olla perän puslat ja pallonivel.
Aika-arvio tähän hommaan 4h
Tarvikkeet:
- Pallonivel: https://www.jamant.fi/fi/tuote/2465908- ... -oa1803704
- 2x Puslat: https://www.jamant.fi/fi/tuote/2470037- ... op52088425
(Jos et omaa prässiä, tai haluat muuten nopeuttaa hommaa, osta tämä:
https://www.jamant.fi/fi/tuote/2469527- ... -oa1828225)
- Räikkä, 15mm, 21mm ja 10mm hylsyt siihen ja jatkovarsi
- Räikkälenkki 21mm
- Prässi, viilapenkki tms ja painimet.
- Nosturi on mukava lisä
0. Nosta auto ylös
1. Irroita jarruletku A-tukivarresta irti 10mm hylsyllä, kuskin puolella 2 pulttia
2. Irroita käsijarruvaijerit A-tukivarresta voimalla
3. Irroita 15mm avaimella puslien läpi menevät pultit
4. Irroita perän päältä 3x 21mm pulttia räikkälenkillä. Nämä ovat tehtaalla liimattu kiinni -> ovat v-mäiset irroittaa, lähtevät kuitenkin
5. Taittele A-tukivarsi pois auton alta.
6. Paina prässillä puslat irti, ovat TIUKASSA
7. Irroita pallonivel, mutteri on 21mm avaimelle sopiva, käännä lähes irti, napauta 7kg hienosäätölekalla olan takaa mutteriin -> pallonivel irtoaa.
8. Kiinnitä uusi pallonivel A-tukivarteen
9. Prässää puslat kiinni A-tukivarteen
10. Avaa olut
11. Taittele A-tukivarsi-rystinki auton alle takasin
12. Kiinnitä kevyesti puslien läpi menevät pultit ( 15mm )
13. Kiinnitä perään tulevat 3x 21mm pultit kiinni
14. Tiukkaa puslien läpi menevät pultit
15. Kiinnitä jarruletku ja käsijarruvaijerit
16. Laske auto alas ja siivoa jäljet.



Tuntuuko WJ nelipyöräohjatulta? Heiluuko perä töyssyissä kuin kesällä tissieläinten perä rannalla? Vikana voi olla perän puslat ja pallonivel.
Aika-arvio tähän hommaan 4h
Tarvikkeet:
- Pallonivel: https://www.jamant.fi/fi/tuote/2465908- ... -oa1803704
- 2x Puslat: https://www.jamant.fi/fi/tuote/2470037- ... op52088425
(Jos et omaa prässiä, tai haluat muuten nopeuttaa hommaa, osta tämä:
https://www.jamant.fi/fi/tuote/2469527- ... -oa1828225)
- Räikkä, 15mm, 21mm ja 10mm hylsyt siihen ja jatkovarsi
- Räikkälenkki 21mm
- Prässi, viilapenkki tms ja painimet.
- Nosturi on mukava lisä
0. Nosta auto ylös
1. Irroita jarruletku A-tukivarresta irti 10mm hylsyllä, kuskin puolella 2 pulttia
2. Irroita käsijarruvaijerit A-tukivarresta voimalla
3. Irroita 15mm avaimella puslien läpi menevät pultit
4. Irroita perän päältä 3x 21mm pulttia räikkälenkillä. Nämä ovat tehtaalla liimattu kiinni -> ovat v-mäiset irroittaa, lähtevät kuitenkin
5. Taittele A-tukivarsi pois auton alta.
6. Paina prässillä puslat irti, ovat TIUKASSA
7. Irroita pallonivel, mutteri on 21mm avaimelle sopiva, käännä lähes irti, napauta 7kg hienosäätölekalla olan takaa mutteriin -> pallonivel irtoaa.
8. Kiinnitä uusi pallonivel A-tukivarteen
9. Prässää puslat kiinni A-tukivarteen
10. Avaa olut
11. Taittele A-tukivarsi-rystinki auton alle takasin
12. Kiinnitä kevyesti puslien läpi menevät pultit ( 15mm )
13. Kiinnitä perään tulevat 3x 21mm pultit kiinni
14. Tiukkaa puslien läpi menevät pultit
15. Kiinnitä jarruletku ja käsijarruvaijerit
16. Laske auto alas ja siivoa jäljet.


