Mitkä iskarit Grand Cherokeen?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Mitkä iskarit Grand Cherokeen?

Viesti Kirjoittaja khager » 24.04.2014. 18:41

Mitä iskareita suosittelette. Auto on ZJ. Korotettu 2". Alkuperäinen pehmeys pitäisi säilyä.
Mitä olette autoihinne laittanut? Mitä suosittelette?

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Outoo...

Viesti Kirjoittaja rane58 » 25.04.2014. 0:14

Mikä ihmeen pehmeys? :shock: -Onko iskarit ihan finaalissa, löllön pehmeät..?
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja khager » 29.04.2014. 16:44

Orkkiksilla kun ajelee hiekkatiellä niin menee nätisti suurempienkin töyssyjen yli. On vaan suojakuoret ruostunu puhki.
Maileja takana 200000 joten olis syytä vaihtaa.
Vaihdoin uudet iskarit, sillä seurauksella että paikat irtoo hampaista hiekkatiellä ja hidastetöyssyn yli kun ajaa niin tuntuu ettei perä jousta lainkkaan.
Luulis tuohon löytyvän ns Comfort mallia jollaisilla tällainen 50+ henkilö viitsii ajella.


khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja khager » 29.04.2014. 19:15

Kiitos vastauksesta. Trailmastereita olen harkinnut. Toinen on OME. Pro Comp MX6 olis hyvä säädettävä, en vaan ole löytänyt lähikaupasta MX6:sta.

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 29.04.2014. 22:52

Arvaanko oikein, että siellä on nyt perus öljyiskarit mitkä tullut budget-boost satsin mukana, ei siis mitkään laadukkaat kaasuiskarit? Se mitä itsellä on kokemusta noista "hinnat- alkaen" malleista mitä tulee korotussarjojen mukana jos ei lisäinvestointina osta kaasuiskareita, niin tulos on juuri sitä mitä voi odottaa - surkea alusta.

Itselläkin pitäisi vaihtaa paremmat iskarit, on niin pahuksen pintakovat nuo RC:n kurluttavat perusmallit. Isot heitot menee kyllä oikein hyvin, mutta tuntuu että kahden vuoden kaupunkiajot mukulakivillä yms. on ravistanut kaikki pultit ja ruuvit sisustuksesta löysälle. Kannattaa oikeasti investoida heti niihin kunnollisiin, saa itselle paremman ajonautinnon ja kauppiaskin vähän katetta kassaan..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja rane58 » 30.04.2014. 23:37

JERKKU kirjoitti:Tuosta taakse
http://www.4x4parts.fi/perus/8694-trail ... hocks.html
ja tuosta eteen
http://www.4x4parts.fi/perus/8831-trail ... hocks.html

saa myös 40-60mm korotukselle.
Käykö noi wranglerin jouset ZJ:hin, siis etujouset...? :oops:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 01.05.2014. 11:34

Jousivakiot on todennäköisesti väärät, mutta kyllä ne sinne fyysisesti menee..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja khager » 01.05.2014. 14:41

Ei ihan budget iskarit vaan Monroen 4x4 Adventuret, mielestäni aivan liian kovat. Makuasioista voi kiistellä, mutta varsinkin hiekkatiellä iskee kaikki kuopat läpi ja kovaa. Moottoritie nopeuksissa menee nätisti.

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 01.05.2014. 15:31

Ok, sitten niissä vain on on turhan paljon sisäänjouston vaimennusta.. saisi olla enwmmän "speed sensitive" iskareita markkinoilla, missä olisi sisäänvaimennus shimmattu niin että olisi pintaherkkä, mutta nopeissa iskuissa olisi jäykempi. Oiieasti on vielä hyvin simppeli toteuttaa..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

khager
Viestit: 127
Liittynyt: 22.10.2013. 20:48
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja khager » 01.05.2014. 15:48

Takaisin kysymykseen. Mitkä olisi sellaiset pehmeät mutta toimivat.
Trailmaster comfort. Mitkä muut?

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 09.05.2014. 11:14

OME:n Nitrochargerit pitäisi olla kohtalaisen pehmeät, mutta vaimentaa kuitenkin jotain. Itsellä oli XJ:ssä sellaiset, eikä ollut mikään kivireki. Välillä olisi metsäolosuhteissa kaivannut enemmänkin vaimennusta niiden kanssa. Tiellä oli hyvät.

Pitäisi päteä myös ZJ:hin, ja ainakin nettisurfausten perusteella jenkkipalstoilta näin myös on. Ainakin jotain Foxin iskareita käsittääkseni pystyisi shimmaamaan, mutta on sitten jo aika hyvän hintaisia.
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

parrooni
Viestit: 5
Liittynyt: 14.11.2017. 23:28
Paikkakunta: suomi

Re: Mitkä iskarit Grand Cherokeen?

Viesti Kirjoittaja parrooni » 15.11.2017. 12:05

Monroe Reflex ainakin aivan liian kova. Lieneekö se Sachs alkuperäinen kuitenkin paras kompromissi?

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mitkä iskarit Grand Cherokeen?

Viesti Kirjoittaja Timo L » 17.11.2017. 15:47

parrooni kirjoitti:Monroe Reflex ainakin aivan liian kova. Lieneekö se Sachs alkuperäinen kuitenkin paras kompromissi?
Rockautosta saa kohtuuhintaan Bilsteinin 5100- sarjan iskareita ZJ:hin, pitää vain osata etsiä osanumerolla. Ne ei ole liian jäykät, mutta vaimentaa kuitenkin hyvin. Ovat varmaan lähimpänä orkkiksia ainakin korotetussa, ja on myös laadukkaat iskarit..
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Kirjoita vastaus