Jeep Cherokee Kj lämpötilan säädin venttiili?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Jeep Cherokee Kj lämpötilan säädin venttiili?

Viesti Kirjoittaja Hunter » 21.08.2014. 7:28

Hei.
Onko Jeep Cherokee vm-02 2,5 CrD Kj Jeepulas lämpötilan säädin venttiili jossain (manuaali ilmastoinnilla oleva menopeli siis kyseessä). Eli kun hytistä pyytää kuumaa ja mitään ei tule, niin tuli mieleen että onko siellä samanaiheinen magneettiventtiili jossain kuin esim. mersus ja bmw yms.. joka olisi ei toimivassa kunnossa/jumissa. Sähköinenhän se säädin kumminkin on. Mistä sitä alkaa etsimään jos alkaa?

Ja onko näissä erikseen kiertovesipumppu joka ei ehkä toimi vai pyörittääkö vesipumppu koko järjestelmää?

Helteet ohi ja ilmat viilenee ja Jeeppiin pitäisi saada lämmintä :(

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.08.2014. 8:16

Siellä on vain sähköinen kääntömoottori, kojetaulun alla, lämppärin kotelon alla (ehkä alla, täytyy tarkistaa), todennäköisesti se on ruostunut jumiin.... Vesipumppu sitä vettä kierrättää, mahdollisesti on lisälämpöpumppu, joka kitkaan perustuen tekee lämpöä...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Ahaa

Viesti Kirjoittaja Hunter » 21.08.2014. 9:27

Ahaa. Ok.
Mikä pitäisi muuten olla noin suurinpiirtein käyntilämpötila lohkon kyljestä
mitattuna. Jos nyt ajelisi/käyttelisi ja mittaisi lämmön. Jotenkin aattelisi että termostaatti olisi ok kun lämmöt lähes puoleen väliin nousee. Autossa on eberikin mutta nykyään kaukosäätimeen tulee "error" eli vikatilaan menee. Talvella se tohisi normaalisti mutta lämpöä ei sisälle tullut.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.08.2014. 9:53

Tarkistin filmiltä, siellä on joku yksikkö ilmeisesti kotelon takaseinässä, ja siihen ei osia saa, koko yksikkö menee vaihtoon, uusi yksikkö maksaa 206.00!! Mutta ensin kannattaa varmistaa, että on jumissa, eikä ole esim käyttöpaneelin potikka rikki!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

niin

Viesti Kirjoittaja Hunter » 21.08.2014. 10:39

Eli kylmää kun säätää niin potikka tuntuu toimivan. Eli helteillä ainakin sai säädettyä ei niin kylmää ja kylmää. Milläs sen nyt selvittää toimiiko säätöyksikkö? Ei viitti tilailla osia ja vaihdella ja huomata ette ei vaikutusta. Termostaatin vaihtoa miettinyt mutta kun senkään toimimattomudesta ei oo varmuutta niin eipä viitsi turhaa tilata. 4 vuotta sitten se vaihdettiin ja silloin oli vanhassa vikaa.

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 21.08.2014. 10:45

Kokeile lämpeneekö letkut lämppärin suuntaan miten?

tuossa omassa CRD jeepissä on myös lisävesipumppu apulaitehihnalla siinä koneen yläosassa ja magneettikytkimellä toimii.
kozel@ircnet

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 21.08.2014. 11:58

kozel kirjoitti:Kokeile lämpeneekö letkut lämppärin suuntaan miten?

tuossa omassa CRD jeepissä on myös lisävesipumppu apulaitehihnalla siinä koneen yläosassa ja magneettikytkimellä toimii.
Se on just se kitkalla lisää lämpöä -pumppu!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 21.08.2014. 14:46

Juu.. en huomannutkaan että olit jo kirjoitellu samaa..
kozel@ircnet

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

kierto ei toimi

Viesti Kirjoittaja Hunter » 26.08.2014. 8:51

No joo, Eberikin herjaa heikkoa veden kiertoa eli ei oo termarivika varmaankaan tämä lämmitysropleema. Puhallin ei myöskään toimi ykkösvaihteella lainkaan eli onko siihen jossain jokin esivastusjutska
mikä on rikki?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: kierto ei toimi

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 26.08.2014. 9:38

Hunter kirjoitti: No joo, Eberikin herjaa heikkoa veden kiertoa eli ei oo termarivika varmaankaan tämä lämmitysropleema.
Oliskohan kenno tukossa?? Huuhtelua, pesuainetta ja lisää huuhtelua....
Hunter kirjoitti: Puhallin ei myöskään toimi ykkösvaihteella lainkaan eli onko siihen jossain jokin esivastusjutska
mikä on rikki?
Siellä on tommonen: http://www.jamant.fi/vastus-kjtj-mop513 ... -2529.html ja se on sulla rikki.
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

niin

Viesti Kirjoittaja Hunter » 15.09.2014. 11:18

Hei
nyt on järjestelmää huuhdeltu ja jäähdyttäjän alapuolelta tyhjäys"hana" rikkoutui ja alkasi vuotamaan. Saako tätä varaosana vai joutuuko koko syylärin uusia :(

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Re: niin

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 15.09.2014. 11:21

Hunter kirjoitti:Hei
nyt on järjestelmää huuhdeltu ja jäähdyttäjän alapuolelta tyhjäys"hana" rikkoutui ja alkasi vuotamaan. Saako tätä varaosana vai joutuuko koko syylärin uusia :(
Riippuu mikä mallia sulla on, ne kun riippuu jäähdyttäjän mallista!! Jotain malleja löytyy hyllystä... Ja harvinaisempia käytetyinä...

Tommonen löytyy ainakin uutena: http://www.jamant.fi/tyhjennysproppu-cr ... p-525.html
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Hunter » 16.09.2014. 14:20

Ok.
Löytyi sellainen marmoritiskiltä 9,50e hintaan.
Muovia oleva härpäke.

Hunter
Viestit: 237
Liittynyt: 17.04.2008. 21:32
Paikkakunta:

No niin.

Viesti Kirjoittaja Hunter » 22.09.2014. 7:49

Alkasi Kj. lämpeemään. Kenno niin tukus että siitä johtuu.
Nyt sitä on sitten huuhdeltu järjestelmää moneen kertaan
Ja Kennoa myös. Ei kyllä niin kuumaa tule kun mitä on tullut.
Tiedä sitten pitäisikö vielä uudestaan lämmittäjänkennoa myrkyttää/liottaa. Kennonvaihtohan varmaan tulis maksamaan toista tonnia. Astianpesukone-tabletilla sitä pestiin ja bilteman aineilla koko järjestelmää ja huuhtelu moneen kertaan koko sydeemiin. Onko jollakin tiedossa parempia aineita joita kokeilis?

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 22.09.2014. 18:15

Miten huuhtelit? itse varmaan laittaisin jonkun pesuaineen kennoon ja sitten tollasen 12v vesipumpun letkujen väliin kierrättämään sitä tököttiä siellä kennossa hetken aikaa..
kozel@ircnet

Kirjoita vastaus