Cherokee KJ kokemuksia.
Cherokee KJ kokemuksia.
Tekisi mieli josain vaiheessa päivittää Jeeppi uudempaan,laittakaas kokemuksia kj cherokeesta!!
Harkinnassa joko 2,4 tai 3,7l koneella.Ehkä myös dieseli mahdollinen!
Harkinnassa joko 2,4 tai 3,7l koneella.Ehkä myös dieseli mahdollinen!
Corvette 89 procharger IC. 740Newton.
Cherokee 99
Hj61
Cherokee 99
Hj61
Osta tehokkain.
Tehoa ei ole koskaan liikaa!
-Muuta en osaa tähän sanoa... 


Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Jeep Liberty!
Itsellä on Jeep Cherokee Sport -01 3,7 l V6.
Lähtee kyllä hienosti kun polkasee kaasun pohjaan ja äänetkin on möreet kun minulla on iso imuputki ja vapaaa virtaus suodatin.
Ilmatteeksihan tuo ei etiäpäin mene ja kaupungissa kulutus on 15-17 litraa sadalla, vaan eihän näitä kukaan taloudellisuuden takia osta.
Maastoautohan tämä ei mielestäni enään risukeulansa takia ole vaan erittäin mukava kaupunkiin, mökkitielle, ja lumisille teille. kaupungissakin löytyy lumisena talvenea paljon enemmän parkkipaikkoja kui vajaa vetoisilla.
Ajelin yhtenä kesänä pari safaria ja takapään puslat ja pallonivelet eivät oikein ääri joustoja ja riiputuksia kestänyt ja näin sai noita vaihdella useammankin alustaan.
Itse tykästyin tämän pyöreisiin muotoihin.
En enään tällä maastossa aja.
Omaani on korotettu 1,5 tuumaa ja alusta on täysin panssaroitu. Etupuskurin sisään olen tehnyt palkin johon saa irtovinssin kiinni tarvittaessa.
Linkin takaa löytyy muutama kuva jatilan lumisista maastoista.
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=4678
t, Ismo Ämmä
Lähtee kyllä hienosti kun polkasee kaasun pohjaan ja äänetkin on möreet kun minulla on iso imuputki ja vapaaa virtaus suodatin.
Ilmatteeksihan tuo ei etiäpäin mene ja kaupungissa kulutus on 15-17 litraa sadalla, vaan eihän näitä kukaan taloudellisuuden takia osta.
Maastoautohan tämä ei mielestäni enään risukeulansa takia ole vaan erittäin mukava kaupunkiin, mökkitielle, ja lumisille teille. kaupungissakin löytyy lumisena talvenea paljon enemmän parkkipaikkoja kui vajaa vetoisilla.
Ajelin yhtenä kesänä pari safaria ja takapään puslat ja pallonivelet eivät oikein ääri joustoja ja riiputuksia kestänyt ja näin sai noita vaihdella useammankin alustaan.
Itse tykästyin tämän pyöreisiin muotoihin.
En enään tällä maastossa aja.
Omaani on korotettu 1,5 tuumaa ja alusta on täysin panssaroitu. Etupuskurin sisään olen tehnyt palkin johon saa irtovinssin kiinni tarvittaessa.
Linkin takaa löytyy muutama kuva jatilan lumisista maastoista.
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=4678
t, Ismo Ämmä
Viimeksi muokannut 1 päivämäärä ImacInnes, muokattu yhteensä 27 kertaa
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
2.5 CRD 2002 ollu 200tkm -> 300tkm
Mukava peli ajaa.. Tykkään enemmän ku WJ Grandista
Lukot/Ovet ei ole ikinä jäässä toisin kun volkkareissa
Kulutus ei juuri nouse kärrynkään kanssa
Moottorina tykkään enemmän tästä dieselistä kuin 3.7 V6 Vääntää mukavammin. Kulutus on siinä 10 kantturoissa ollu. Maantiellä päässy siinä 8-9l/100km. 2,4 litrasesta ei niin kokemuksia mutta heikoin kone ja vaihteisto näistä. Itsellä on yksi 2.4 ostettu varaosiksi niin siitä lähti maailmalle ensin vaihteisto ja sitten moottori kuten veikkailin.
Oleellisia vikoja mitä tullu.
-PA suodattimen jalassa ilmavuoto. Dieselpaja vaihto turhaan suuttimet sen takia. Kuulema oli ohivuotoa. Yhden vielä tiputti kärki edellä lattiaan. Kuitenkin halusin ne itselle koeponnistetuna niin toimivia kuulema oli paitsi yksi ihan sökö. Sama vika vaan oli seuraavana aamuna...
-Termari vaihdettu
-Suodattimen muutossarja. !!! SUOSITTELEN!!!!
-Etuovistopparit pitäny vaihtaa
-Takaoven kahvan mikrokytkin hajos ja alko availee takalasia itsekseen
-Taka-akselin kolmiotukivarren kumit tuotti päänvaivaa kunnes laitoin moparin osat sinne.
Mukava peli ajaa.. Tykkään enemmän ku WJ Grandista
Lukot/Ovet ei ole ikinä jäässä toisin kun volkkareissa
Kulutus ei juuri nouse kärrynkään kanssa
Moottorina tykkään enemmän tästä dieselistä kuin 3.7 V6 Vääntää mukavammin. Kulutus on siinä 10 kantturoissa ollu. Maantiellä päässy siinä 8-9l/100km. 2,4 litrasesta ei niin kokemuksia mutta heikoin kone ja vaihteisto näistä. Itsellä on yksi 2.4 ostettu varaosiksi niin siitä lähti maailmalle ensin vaihteisto ja sitten moottori kuten veikkailin.
Oleellisia vikoja mitä tullu.
-PA suodattimen jalassa ilmavuoto. Dieselpaja vaihto turhaan suuttimet sen takia. Kuulema oli ohivuotoa. Yhden vielä tiputti kärki edellä lattiaan. Kuitenkin halusin ne itselle koeponnistetuna niin toimivia kuulema oli paitsi yksi ihan sökö. Sama vika vaan oli seuraavana aamuna...

-Termari vaihdettu
-Suodattimen muutossarja. !!! SUOSITTELEN!!!!
-Etuovistopparit pitäny vaihtaa
-Takaoven kahvan mikrokytkin hajos ja alko availee takalasia itsekseen
-Taka-akselin kolmiotukivarren kumit tuotti päänvaivaa kunnes laitoin moparin osat sinne.
kozel@ircnet
2006 2.8crd ollut reilun vuoden ja n.30000km, nyt ajettu reilut 150tkm.
tyytyväinen olen ollut.
etunapa, lämppärin etuvastus, taakse A-tuen kumit ja nivel, kardaanin ristikot vaihdettu,
egr tulpattu, forte ja rvs käsittely moottoriin, nämä normaali huoltojen lisäksi.
Pa-suodattimen jalkoja ovat vaihtaneet takuuseen, omaanikin, talven aikana on suunnitelmissa laittaa racorin jalka ja 2micronin suodatin, siirtopumpuksi laitoin taakse 6.2 chevyn sähköisen, vedot tuntuvat parantuneen.
hyllyssä odottaa asennusta transgo:n shiftkitti ja öljyproppu laatikkoon.
termarikin pitäis laittaa, nyt nostaa lämmöt n.70c, jenkeistä alkup. veroineen n.130€
tyytyväinen olen ollut.
etunapa, lämppärin etuvastus, taakse A-tuen kumit ja nivel, kardaanin ristikot vaihdettu,
egr tulpattu, forte ja rvs käsittely moottoriin, nämä normaali huoltojen lisäksi.
Pa-suodattimen jalkoja ovat vaihtaneet takuuseen, omaanikin, talven aikana on suunnitelmissa laittaa racorin jalka ja 2micronin suodatin, siirtopumpuksi laitoin taakse 6.2 chevyn sähköisen, vedot tuntuvat parantuneen.
hyllyssä odottaa asennusta transgo:n shiftkitti ja öljyproppu laatikkoon.
termarikin pitäis laittaa, nyt nostaa lämmöt n.70c, jenkeistä alkup. veroineen n.130€
Jeep Cherokee 2.8crd sport*star
2,4 bensa kone.
Joskus koeajoin tollasta 2,4 l bensakoneista ja ainakin tässä huomasi kun motarilla meno hyytyi ylämäissä vaikka auto oli tyhjä???
Kyllä tuollaisellakin pärjää ja varmaan olis kulutuskin pienempää??
t. Ismo Ämmä
Kyllä tuollaisellakin pärjää ja varmaan olis kulutuskin pienempää??
t. Ismo Ämmä
Palstan yksi siivooja!
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
GP Korjaus Oy
-Kulmakorpi Off Road Park-
-JEEP HOLIC-
http://www.fjdc.org
http://www.jeep.fi
-04 mallinen KJ renegade, ajettu reilu 140tkm.
Mitään ei ole tarvinnut vielä korjata. Vain normi huollot tehty. Aina mennyt katsastuksesta laakista läpi.
40mm korotusjouset ja avarampi putkisto on laitettu.
Kulutus saisi olla vähän pienempi. En ymmärrä miksi on pitänyt painoa lisätä 500kg verrattuna XJ:hin. Varmasti kuluttaisi tämä uudempi 3.7 V6 kone vähemmän kuin vanha 4.0 suora 6, jos olisi paino pidetty samassa, vaikka olisi vielä se jäykkä etupääkin.
Mitään ei ole tarvinnut vielä korjata. Vain normi huollot tehty. Aina mennyt katsastuksesta laakista läpi.
40mm korotusjouset ja avarampi putkisto on laitettu.
Kulutus saisi olla vähän pienempi. En ymmärrä miksi on pitänyt painoa lisätä 500kg verrattuna XJ:hin. Varmasti kuluttaisi tämä uudempi 3.7 V6 kone vähemmän kuin vanha 4.0 suora 6, jos olisi paino pidetty samassa, vaikka olisi vielä se jäykkä etupääkin.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
-03 2.4 talviautona noin 100tkm kokemuksella, voimaa ei ole yhtään liikaa, pikku säädöillä saa kyllä hieman paremmaksi.
Ominaisuuksina käytön puutteesta jumiutuva käsijarru ja nyt satkun jälkeen alkaa ilmeisesti taka-akselin tuenta olla loppu.
tuolla kulutusfaktaa re85 ajelusta http://www.spritmonitor.de/en/detail/610175.html
Ominaisuuksina käytön puutteesta jumiutuva käsijarru ja nyt satkun jälkeen alkaa ilmeisesti taka-akselin tuenta olla loppu.
tuolla kulutusfaktaa re85 ajelusta http://www.spritmonitor.de/en/detail/610175.html
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
2006 KJ CRD, about 30000km takana (yhteensä 180tkm mittarissa) ja kokemuksia on molempia.
Mukavahan se on ajaa ja metsässäkin pääsee ihan jees vaikka ei ihan täysverinen maasturi ehkä olekkaan.
Mutta mutta vaihdelaatikko kiukutteli minulla kyllä. Siitä meni ensin solenoidi ohjausmoduli jonka jälkeen kyllä liikkui ja lämpimänä vielä ihan hyvin mutta kylmänä takerteli. Sitten siitä huollettiin momentin muunnin ja laatikon öljypumppuun TransGo shift kitin varajousia tilalla ja vielä öljynpaine anturi laatikkoon uusi sekä miltei koko öljy tilavuus vaihtui niin nyt toimii laatikko kuin unelma.
Takalasin kytkin on hapettunut mutta se ei ole kovin kummoinen homma vaihtaa.
Termostaatti meni mutta sekin on pala kakkua.
Nyt kun Jeeppi toimii niin sillä on kyllä ilo ajella, etenkin talvella.
Jos ostaa automaattilaatikolla varustettua niin kannattaa testata laatikon toiminta kylmänä! Siinä menee pitkä penni kun sitä alkaa fiksaamaan.
Korotusta huutaa ja isompia renkaita alle
Mukavahan se on ajaa ja metsässäkin pääsee ihan jees vaikka ei ihan täysverinen maasturi ehkä olekkaan.
Mutta mutta vaihdelaatikko kiukutteli minulla kyllä. Siitä meni ensin solenoidi ohjausmoduli jonka jälkeen kyllä liikkui ja lämpimänä vielä ihan hyvin mutta kylmänä takerteli. Sitten siitä huollettiin momentin muunnin ja laatikon öljypumppuun TransGo shift kitin varajousia tilalla ja vielä öljynpaine anturi laatikkoon uusi sekä miltei koko öljy tilavuus vaihtui niin nyt toimii laatikko kuin unelma.
Takalasin kytkin on hapettunut mutta se ei ole kovin kummoinen homma vaihtaa.
Termostaatti meni mutta sekin on pala kakkua.
Nyt kun Jeeppi toimii niin sillä on kyllä ilo ajella, etenkin talvella.
Jos ostaa automaattilaatikolla varustettua niin kannattaa testata laatikon toiminta kylmänä! Siinä menee pitkä penni kun sitä alkaa fiksaamaan.
Korotusta huutaa ja isompia renkaita alle

Re: Cherokee KJ kokemuksia.
Omat kokemukset
Cdr VM 2,8L diesel siinä käytetään muuttuvalapaista turboa joka alkaa vanhemmiten jumittelemaan.
Eli turbo menee siinä 230tkm kohdalla vaihtoon.
Jakohina on pirullinen vaihtaa samalla menee vesipumppu uusiksi. Kallis teettää. Johtuu siittä että joudutaan purkamaan paljon.
Yläpään tukivarret sököksi 260 tkm kohdalla, pelästyin tätä remonttia mutta loppujen lopuksi sut helppo tehdä.
Joku osa jonka nimeä en muista piti pitkään kolinaa ennen kuin syyllinen löyty takaperän lähistöltä
Olen korottanut 2" ja muutoskatsastanut ohjaus on herkkä, mutta auto on muuten mukava ajettava.
Nyt on perän alkanut pitämään ulinaa ja loksahtelee.
Cdr VM 2,8L diesel siinä käytetään muuttuvalapaista turboa joka alkaa vanhemmiten jumittelemaan.
Eli turbo menee siinä 230tkm kohdalla vaihtoon.
Jakohina on pirullinen vaihtaa samalla menee vesipumppu uusiksi. Kallis teettää. Johtuu siittä että joudutaan purkamaan paljon.

Yläpään tukivarret sököksi 260 tkm kohdalla, pelästyin tätä remonttia mutta loppujen lopuksi sut helppo tehdä.
Joku osa jonka nimeä en muista piti pitkään kolinaa ennen kuin syyllinen löyty takaperän lähistöltä
Olen korottanut 2" ja muutoskatsastanut ohjaus on herkkä, mutta auto on muuten mukava ajettava.

Nyt on perän alkanut pitämään ulinaa ja loksahtelee.
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Cherokee KJ kokemuksia.
Menikös yläpään tukivarret sen jälkeen kun korotit? Nääs itselläni alkoi korotuksen jälkeen kuulumaan kolahtelua edestä (ei heti vaan hetken kuluttua) ja en millään ole löytänyt syytä.SaTi kirjoitti:Omat kokemukset
Cdr VM 2,8L diesel siinä käytetään muuttuvalapaista turboa joka alkaa vanhemmiten jumittelemaan.
Eli turbo menee siinä 230tkm kohdalla vaihtoon.
Jakohina on pirullinen vaihtaa samalla menee vesipumppu uusiksi. Kallis teettää. Johtuu siittä että joudutaan purkamaan paljon.![]()
Yläpään tukivarret sököksi 260 tkm kohdalla, pelästyin tätä remonttia mutta loppujen lopuksi sut helppo tehdä.
Joku osa jonka nimeä en muista piti pitkään kolinaa ennen kuin syyllinen löyty takaperän lähistöltä
Olen korottanut 2" ja muutoskatsastanut ohjaus on herkkä, mutta auto on muuten mukava ajettava.
Nyt on perän alkanut pitämään ulinaa ja loksahtelee.
Re: Cherokee KJ kokemuksia.
Mulla kolisi korotuksen jälkeen etuvakaajan helat. Helat Jamantilta, työ itse...helppo nakki 

Ex. Cherokee KJ Sport -04 3.7 V6
Ex. Cherokee KJ Renegade -04 3.7 V6
Ex. Grand Cherokee WJ/WG Limited -99 4.7 V8 eFlexfuel
Ex. Cherokee KJ Renegade -04 3.7 V6
Ex. Grand Cherokee WJ/WG Limited -99 4.7 V8 eFlexfuel
-
- Viestit: 188
- Liittynyt: 26.04.2013. 10:30
- Paikkakunta: Keski-Suomi
Re: Cherokee KJ kokemuksia.
Siis ne kallistuksen vakaajan kumipuslatko joiden kautta se tanko on kiinni? vai ne koiranluut?Dormie kirjoitti:Mulla kolisi korotuksen jälkeen etuvakaajan helat. Helat Jamantilta, työ itse...helppo nakki