Sivu 1/2

Cherokee KJ kokemuksia.

Lähetetty: 24.10.2014. 18:20
Kirjoittaja Sami80
Tekisi mieli josain vaiheessa päivittää Jeeppi uudempaan,laittakaas kokemuksia kj cherokeesta!!

Harkinnassa joko 2,4 tai 3,7l koneella.Ehkä myös dieseli mahdollinen!

Osta tehokkain.

Lähetetty: 25.10.2014. 4:00
Kirjoittaja rane58
Tehoa ei ole koskaan liikaa! :wink: -Muuta en osaa tähän sanoa... :oops:

Jeep Liberty!

Lähetetty: 25.10.2014. 7:56
Kirjoittaja ImacInnes
Itsellä on Jeep Cherokee Sport -01 3,7 l V6.
Lähtee kyllä hienosti kun polkasee kaasun pohjaan ja äänetkin on möreet kun minulla on iso imuputki ja vapaaa virtaus suodatin.

Ilmatteeksihan tuo ei etiäpäin mene ja kaupungissa kulutus on 15-17 litraa sadalla, vaan eihän näitä kukaan taloudellisuuden takia osta.

Maastoautohan tämä ei mielestäni enään risukeulansa takia ole vaan erittäin mukava kaupunkiin, mökkitielle, ja lumisille teille. kaupungissakin löytyy lumisena talvenea paljon enemmän parkkipaikkoja kui vajaa vetoisilla.

Ajelin yhtenä kesänä pari safaria ja takapään puslat ja pallonivelet eivät oikein ääri joustoja ja riiputuksia kestänyt ja näin sai noita vaihdella useammankin alustaan.

Itse tykästyin tämän pyöreisiin muotoihin.

En enään tällä maastossa aja.
Omaani on korotettu 1,5 tuumaa ja alusta on täysin panssaroitu. Etupuskurin sisään olen tehnyt palkin johon saa irtovinssin kiinni tarvittaessa.

Linkin takaa löytyy muutama kuva jatilan lumisista maastoista.
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=4678

t, Ismo Ämmä

Lähetetty: 25.10.2014. 10:22
Kirjoittaja kozel
2.5 CRD 2002 ollu 200tkm -> 300tkm

Mukava peli ajaa.. Tykkään enemmän ku WJ Grandista
Lukot/Ovet ei ole ikinä jäässä toisin kun volkkareissa
Kulutus ei juuri nouse kärrynkään kanssa

Moottorina tykkään enemmän tästä dieselistä kuin 3.7 V6 Vääntää mukavammin. Kulutus on siinä 10 kantturoissa ollu. Maantiellä päässy siinä 8-9l/100km. 2,4 litrasesta ei niin kokemuksia mutta heikoin kone ja vaihteisto näistä. Itsellä on yksi 2.4 ostettu varaosiksi niin siitä lähti maailmalle ensin vaihteisto ja sitten moottori kuten veikkailin.

Oleellisia vikoja mitä tullu.
-PA suodattimen jalassa ilmavuoto. Dieselpaja vaihto turhaan suuttimet sen takia. Kuulema oli ohivuotoa. Yhden vielä tiputti kärki edellä lattiaan. Kuitenkin halusin ne itselle koeponnistetuna niin toimivia kuulema oli paitsi yksi ihan sökö. Sama vika vaan oli seuraavana aamuna... :evil:
-Termari vaihdettu
-Suodattimen muutossarja. !!! SUOSITTELEN!!!!
-Etuovistopparit pitäny vaihtaa
-Takaoven kahvan mikrokytkin hajos ja alko availee takalasia itsekseen
-Taka-akselin kolmiotukivarren kumit tuotti päänvaivaa kunnes laitoin moparin osat sinne.

Lähetetty: 25.10.2014. 12:28
Kirjoittaja JuhaE
2006 2.8crd ollut reilun vuoden ja n.30000km, nyt ajettu reilut 150tkm.
tyytyväinen olen ollut.
etunapa, lämppärin etuvastus, taakse A-tuen kumit ja nivel, kardaanin ristikot vaihdettu,
egr tulpattu, forte ja rvs käsittely moottoriin, nämä normaali huoltojen lisäksi.
Pa-suodattimen jalkoja ovat vaihtaneet takuuseen, omaanikin, talven aikana on suunnitelmissa laittaa racorin jalka ja 2micronin suodatin, siirtopumpuksi laitoin taakse 6.2 chevyn sähköisen, vedot tuntuvat parantuneen.
hyllyssä odottaa asennusta transgo:n shiftkitti ja öljyproppu laatikkoon.
termarikin pitäis laittaa, nyt nostaa lämmöt n.70c, jenkeistä alkup. veroineen n.130€

2,4 bensa kone.

Lähetetty: 25.10.2014. 15:23
Kirjoittaja ImacInnes
Joskus koeajoin tollasta 2,4 l bensakoneista ja ainakin tässä huomasi kun motarilla meno hyytyi ylämäissä vaikka auto oli tyhjä???

Kyllä tuollaisellakin pärjää ja varmaan olis kulutuskin pienempää??

t. Ismo Ämmä

Lähetetty: 27.10.2014. 10:21
Kirjoittaja Renegade
-04 mallinen KJ renegade, ajettu reilu 140tkm.
Mitään ei ole tarvinnut vielä korjata. Vain normi huollot tehty. Aina mennyt katsastuksesta laakista läpi.
40mm korotusjouset ja avarampi putkisto on laitettu.

Kulutus saisi olla vähän pienempi. En ymmärrä miksi on pitänyt painoa lisätä 500kg verrattuna XJ:hin. Varmasti kuluttaisi tämä uudempi 3.7 V6 kone vähemmän kuin vanha 4.0 suora 6, jos olisi paino pidetty samassa, vaikka olisi vielä se jäykkä etupääkin.

Lähetetty: 27.10.2014. 19:07
Kirjoittaja dbltrbl
-03 2.4 talviautona noin 100tkm kokemuksella, voimaa ei ole yhtään liikaa, pikku säädöillä saa kyllä hieman paremmaksi.

Ominaisuuksina käytön puutteesta jumiutuva käsijarru ja nyt satkun jälkeen alkaa ilmeisesti taka-akselin tuenta olla loppu.

tuolla kulutusfaktaa re85 ajelusta http://www.spritmonitor.de/en/detail/610175.html

Lähetetty: 27.10.2014. 20:07
Kirjoittaja kozel
Alapalot o ny seuraavalle leimalle uusittava..

Lähetetty: 15.11.2014. 19:40
Kirjoittaja bilbo4u
Minä olen tykännyt - itselläni 2.8 CRD / 2004. Hyvin on mennyt joka paikassa, sekä hiekkateillä, että kaupungissa. Kiihtyykin tarvittavan hyvin - ei jää jalkoihin. Kulutus on asettunut kympin tietämiin ja tankkausväli on n. 500 km. :D

Lähetetty: 17.12.2014. 9:34
Kirjoittaja erauspentu
2006 KJ CRD, about 30000km takana (yhteensä 180tkm mittarissa) ja kokemuksia on molempia.
Mukavahan se on ajaa ja metsässäkin pääsee ihan jees vaikka ei ihan täysverinen maasturi ehkä olekkaan.

Mutta mutta vaihdelaatikko kiukutteli minulla kyllä. Siitä meni ensin solenoidi ohjausmoduli jonka jälkeen kyllä liikkui ja lämpimänä vielä ihan hyvin mutta kylmänä takerteli. Sitten siitä huollettiin momentin muunnin ja laatikon öljypumppuun TransGo shift kitin varajousia tilalla ja vielä öljynpaine anturi laatikkoon uusi sekä miltei koko öljy tilavuus vaihtui niin nyt toimii laatikko kuin unelma.

Takalasin kytkin on hapettunut mutta se ei ole kovin kummoinen homma vaihtaa.
Termostaatti meni mutta sekin on pala kakkua.

Nyt kun Jeeppi toimii niin sillä on kyllä ilo ajella, etenkin talvella.

Jos ostaa automaattilaatikolla varustettua niin kannattaa testata laatikon toiminta kylmänä! Siinä menee pitkä penni kun sitä alkaa fiksaamaan.

Korotusta huutaa ja isompia renkaita alle ;)

Re: Cherokee KJ kokemuksia.

Lähetetty: 18.06.2016. 23:12
Kirjoittaja SaTi
Omat kokemukset
Cdr VM 2,8L diesel siinä käytetään muuttuvalapaista turboa joka alkaa vanhemmiten jumittelemaan.
Eli turbo menee siinä 230tkm kohdalla vaihtoon.
Jakohina on pirullinen vaihtaa samalla menee vesipumppu uusiksi. Kallis teettää. Johtuu siittä että joudutaan purkamaan paljon. :shock:
Yläpään tukivarret sököksi 260 tkm kohdalla, pelästyin tätä remonttia mutta loppujen lopuksi sut helppo tehdä.
Joku osa jonka nimeä en muista piti pitkään kolinaa ennen kuin syyllinen löyty takaperän lähistöltä

Olen korottanut 2" ja muutoskatsastanut ohjaus on herkkä, mutta auto on muuten mukava ajettava. :D

Nyt on perän alkanut pitämään ulinaa ja loksahtelee.

Re: Cherokee KJ kokemuksia.

Lähetetty: 07.07.2016. 8:44
Kirjoittaja erauspentu
SaTi kirjoitti:Omat kokemukset
Cdr VM 2,8L diesel siinä käytetään muuttuvalapaista turboa joka alkaa vanhemmiten jumittelemaan.
Eli turbo menee siinä 230tkm kohdalla vaihtoon.
Jakohina on pirullinen vaihtaa samalla menee vesipumppu uusiksi. Kallis teettää. Johtuu siittä että joudutaan purkamaan paljon. :shock:
Yläpään tukivarret sököksi 260 tkm kohdalla, pelästyin tätä remonttia mutta loppujen lopuksi sut helppo tehdä.
Joku osa jonka nimeä en muista piti pitkään kolinaa ennen kuin syyllinen löyty takaperän lähistöltä

Olen korottanut 2" ja muutoskatsastanut ohjaus on herkkä, mutta auto on muuten mukava ajettava. :D

Nyt on perän alkanut pitämään ulinaa ja loksahtelee.
Menikös yläpään tukivarret sen jälkeen kun korotit? Nääs itselläni alkoi korotuksen jälkeen kuulumaan kolahtelua edestä (ei heti vaan hetken kuluttua) ja en millään ole löytänyt syytä.

Re: Cherokee KJ kokemuksia.

Lähetetty: 07.07.2016. 11:52
Kirjoittaja Dormie
Mulla kolisi korotuksen jälkeen etuvakaajan helat. Helat Jamantilta, työ itse...helppo nakki 8)

Re: Cherokee KJ kokemuksia.

Lähetetty: 07.07.2016. 12:23
Kirjoittaja erauspentu
Dormie kirjoitti:Mulla kolisi korotuksen jälkeen etuvakaajan helat. Helat Jamantilta, työ itse...helppo nakki 8)
Siis ne kallistuksen vakaajan kumipuslatko joiden kautta se tanko on kiinni? vai ne koiranluut?