Tarkeneeko 3.0 crd WH:ssa talvella?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
J.S
Viestit: 14
Liittynyt: 21.06.2014. 17:26
Paikkakunta:

Tarkeneeko 3.0 crd WH:ssa talvella?

Viesti Kirjoittaja J.S » 06.11.2014. 21:11

Ensimmäinen talvi olisi edessä diesel grandilla ja aloin miettimään että miten lämmin tuo on kovilla pakkasilla? Nopeasti moottorin lämmöt nousee ja lämmintä hönkii ainakin - 20c seutuville, mutta ei ole webastoa/eberiä varmistamassa lisälämpöä. Tarvinneeko edes? Olisiko viimasuoja must viritys kovempia kelejä varten tarpeen ja voiko pitää läpi talven maskin edessä vai nostaako lämpöjä plussakeleillä? Kaikilla nykydieseleillä kun ei oikein tahdo lämpö riittää omien kokemusten perusteella.. :roll: [/u]
wh 3.0 crd -07

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 06.11.2014. 21:36

On siellä se kitkalisälämmitin, jota hihna pyörittää magneettikytkimen kautta, vähän kuin ilmastoinnin näköinen laite....
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

TAC68
Viestit: 82
Liittynyt: 23.06.2013. 21:44
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja TAC68 » 06.11.2014. 22:49

Moi

Kone on sellanen kiuas että hyvin tarkenee! Ainakin viimetalvena eteläsuomessa.

Jontte
Grand Cherokee -06 3.0 CRD Limited
LR 110 ex MOD -87, 2.5D
Alfa 166 -99, 3.0 V6 24V Busso

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tarkeneeko 3.0 crd WH:ssa talvella?

Viesti Kirjoittaja Timo L » 07.11.2014. 0:07

J.S kirjoitti:Kaikilla nykydieseleillä kun ei oikein tahdo lämpö riittää omien kokemusten perusteella.. :roll:
Ei meinaa aina riittää edes uudemmissa vähäruokaisissa bensakoneissa.

WK (WH) on käsittääkseni ihan kohtuulämmin auto myös dieselinä, se mitä on pintapuolista tutkiskelua aiheeseen liittyen katsonut (harkinnassa jo pidempään ollut joko 3.0CRD tai 5.7 Hemi WH, katsotaan toteutuuko aie ikinä :lol: ).
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

J.S
Viestit: 14
Liittynyt: 21.06.2014. 17:26
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja J.S » 07.11.2014. 12:16

Kyllä tuo lämpenemisen nopeus jo hyvältä vaikuttaa ja kabiiniin puhaltaa kuumaa, tosin kyllä tuolla kulutuksella pitää moottorin lämpöä kehittää myös sisätiloihin asti. Ei tämä kyllä mikään ekodiesel ole mutta voimaakin tuntuisi aika mukavasti löytyvän kulutuksen vastapainoksi.

Jokatapauksessa virittelin alemman maskinreiän peitoksi muovin pahimman viiman suojaksi. Ei siitä ainakaan haittaa ole jos lie hyötyäkään.. Ylempään maskiin on näköjään myytävänä tarvikkeenakin valmiita suojia jos ei itse viitsi askarrella. Kohtahan sen näkee miten tässä tarkenee, kunhan nyt kunnolla talvi tulee..
wh 3.0 crd -07

Avatar
28CRDKJ
Viestit: 301
Liittynyt: 12.02.2010. 22:38
Paikkakunta: Liperi

termostaatti?

Viesti Kirjoittaja 28CRDKJ » 21.01.2015. 15:04

Kuinka ylös lämpömittarin neulan pitäisi nousta?
Nyt eukon WK:ssa ei nouse edes puoliväliin. Ei ole webastoa tai muutakaan lisälämmittimiä.
Taitaa termostaatti olla kaput?

Onko iso homma vaihtaa itse?
ex 2006 KJ 2,8CRD Aut.
*MYYDÄÄN! 2001 TJ Wrangler 4,0 Aut.
*1987 YJ Wrangler 4,2 Aut. +6" Skyjacker +2"BL
*1980 & 1984 SJ Cherokee 4,2 Man.
*2007 WK Grand Cherokee 3.0 CRD Aut. QD2 +2" OME

Kirjoita vastaus