Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
-
Jonesi
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03.11.2014. 20:20
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Jonesi » 14.11.2014. 21:14
Eli pari tyhmää kysymystä mutta tyhmä on kysyjäkin. Kun on itsellä tuo ilmeisesti melko yleinen ongelma että pakosarjan perimmäinen pinnapultti on katkennut moottorin kannen sisään ja vielä halpamaisesti haljennut niin että on p*******n pinta mitä alkaa poraileen. Onko kellään kokemusta että jos sen pultin antaa olla siellä ja laittaa sen uuden tiivisteen paikalleen ja sen perimmäisen laipan kohdalle laittaa tiivisteen molemmille pinnoille jotain pakoputken asennustahnaa ja vuoraa sen laipan sitten vielä ympäriinsä samaisella mönjällä? jos ei kellään ole kokemuksen syvällä rinta äänellä kerottavissa että toimiiko vai eikö toimi, niin aattelin olla tässä pioneeri kun laiskana miehenä en jaksaisi alkaa nosteleen moottoria ylös että pääsee sitä pulttia kunnolla sieltä pois työstämään.
toinen kysymys koskee ohjaustehostimen hihnaa että minkä moinen siihen kuuluu kun en jamantin sivulta suoraan löytäny mainintaa?
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 14.11.2014. 21:49
Ei kestä muuraamalla!!
Hihnoja on ainakin kolmea pituutta, mun kokemuksen mukaan, sen takia ei voi laittaa nettikauppaan, kun aina olis kumminkin väärä....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Jonesi
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03.11.2014. 20:20
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Jonesi » 14.11.2014. 22:18
eli ainoo keino saada se pömpeli tiiviiks on siis ronkkia se ruuvi pois sieltä keinolla millä hyvänsä.. ei kai se auta sit kun kääriä hihat prkl!
tarvii se hihna ottaa sitten pois ja vähän mittailla sitä.
Kiitoksia!
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 14.11.2014. 22:46
Ota siitä sisämitta niin vertaillaan, mikä olis sopivin!!
Eikös siihen takareikään pääse kulmaporakoneella tai vaikka snurralla tekemään sen verran koloa, että sais sen jämän pois?? Siinä on sitä kierrettä vain 3/8" eli vajaa 10mm ja sitten on kansipultti edessä!!
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Jonesi
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03.11.2014. 20:20
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Jonesi » 14.11.2014. 23:53
tarvii sitä vielä ihmetellä ja pyytää joku aivoriihi paikalle keksiin ideoita kaljan kanssa jahka taas kerkiää ottaan asiakseen. Onpahan tässä kevääseen asti aikaa laitella!
-
ImacInnes
- Moderaattori
- Viestit: 2614
- Liittynyt: 21.03.2008. 19:25
- Paikkakunta: Helsinki-A`la Malmi
Viesti
Kirjoittaja ImacInnes » 15.11.2014. 10:14
Ei siiihen pysty mutteria reijjästään hitsaamaan katkenneeseen kiinni?
t. Ismo Ämmä
-
kozel
- Viestit: 1315
- Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
- Paikkakunta: Tuusula
Viesti
Kirjoittaja kozel » 15.11.2014. 13:24
Tai sitten vaan hitsaa pultin päähän lisää tavaraa ja pihdeillä vääntää ulos. Hitsaus kuumentaa pulttia aika paljon niin tulee yleensä aika helposti ulos..
kozel@ircnet
-
Jonesi
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03.11.2014. 20:20
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Jonesi » 22.11.2014. 17:35
No aukes sekin mysteeri eli se reikähän oli vaan aivan täys paskaa kun koitin piruuttani m8 tappia sinne ni sepä lähtikin pureen kiinni ja loppujen viimeks meni sitten ihan 3/8 sisään..
Sitten lisää kysymyksiä.. onko öljyn paineen heittely normaalia? kun on antanu kierroksia koneelle ja palaa tyhjäkäynnille niin se viisari pyörii siinä 4 pinnassa ja välillä hakkaa sinne 6 asti. hetkeks saattaa asettua ja sitten alkaa taas takoon.. tommoset mittarit vois repiä &%¤%&( ku autoissa joissa niitä ei oo niin ei oo mitään moisia vikojakaan. vähän ku lukis lääkärikirjaa.
Sitten noista vaihteisto öljyistä.. onko tarkempia speksejä kun täys synteettinen vaihteistoöljy? loota on siis AX-5
-
Shortie
- Viestit: 79
- Liittynyt: 01.10.2012. 20:41
- Paikkakunta: Texas. Lapinlääni.
Viesti
Kirjoittaja Shortie » 22.11.2014. 18:27
#-80 -luvun ja 90 -luvun (ja 2000 -lukulaisiin, missä käytössä) Aisin AX-5 ja Aisin AX-15 ja Peugeot BA-10/5 - näihin täyssynteettinen vaihteistoöljy (esim Shell Getriebeöl EP),#
Lähde:
http://www.jamant.fi/voimansiirron-oljyt-i-22.html
Voisko tuohon paineen heittelyyn vaikuttaa ihan vaan lika jossain sähkökytkennässä?
Onko paine tasainen kun kierroksia vaikkapa 2000 tasakaasulla?
Villein kokemus vastaavasta itselle oli kun käyttis löi öljynpainevalon päälle kun laturi hajosi.
Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
-
Jonesi
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03.11.2014. 20:20
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Jonesi » 22.11.2014. 18:37
kaikkihan on mahdollista.. joo siis se paine pysy mun mielestä hyvänä kyllä kun anto tasasesti kaasua mutta sitten kun kaasun vapauttaa niin se heilutus alkaa. myös heti startin jälkeen tyhjäkäynnillä pysyy mielestäni ihan tasasena. ja moottori käy hyvin kierrokset ok. ehkä alotan helpoimmasta ja vaihdan öljyt..
-
Shortie
- Viestit: 79
- Liittynyt: 01.10.2012. 20:41
- Paikkakunta: Texas. Lapinlääni.
Viesti
Kirjoittaja Shortie » 22.11.2014. 20:14
Eli kaasulla/kylmänä paine tasainen mutta Tyhjäkäynnillä lämpimänä heijaa?
Kummallista

pahimmillaan öljypumppu lopussa.
Kannattaa laittaa öljypropuksi magneetillinen jollei ole jo, näkyy sitten helpommin jos metallia öljyssä.
Jos pakosarjan pultinreiästä on päässyt paskaa koneeseen niin kaikki on mahdollista.
Voi korjaantua ahkeralla öljynvaihdollakin.
Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 22.11.2014. 20:38
Shortie kirjoitti:Jos pakosarjan pultinreiästä on päässyt paskaa koneeseen niin kaikki on mahdollista.
Ei se pultinreikä vie koneen sisälle....
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Shortie
- Viestit: 79
- Liittynyt: 01.10.2012. 20:41
- Paikkakunta: Texas. Lapinlääni.
Viesti
Kirjoittaja Shortie » 22.11.2014. 20:51
Toi kansipultti kommentti sai minut luulemaan moista, sori.
Jeep Comanche 2.1 diesel
Tekniikan vaihto meneillään, valmistuu joskus.
-
JAMANT
- Site Admin
- Viestit: 6435
- Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
- Paikkakunta: Espoo
-
CONTACT:
Viesti
Kirjoittaja JAMANT » 22.11.2014. 21:02
Shortie kirjoitti:Toi kansipultti kommentti sai minut luulemaan moista, sori.
Sen pakosarjan reiän takana on kansipultti, mutta ei se kansipulttikaan mene öljytilaan...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
-
Jonesi
- Viestit: 14
- Liittynyt: 03.11.2014. 20:20
- Paikkakunta:
Viesti
Kirjoittaja Jonesi » 22.11.2014. 21:24
eli siis öljyt vaihtoon ja ehkä niitä sähkötöpseleitäkin vois vähän käydä läpi. jos ei vaikutusta niin sitten teipinpala mittarin päälle kunnes alkaa ilmeneen jotain muutakin oiretta kun heiluva viisari.

Mikä on kun ei taidot riitä..