Grand Cherokee Lim Ed vm99 3,1 D (WJ, WG)

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Grand Cherokee Lim Ed vm99 3,1 D (WJ, WG)

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 25.11.2014. 13:51

Moro.

Uutena Jeepistinä mutta ei untuvikkona jenkkiharrastajana haluaisin kysä renkaiden suuntauksesta.
Ostin otsikossa olevan Jeepin ja mitään omistajan käsikirjaa ei mukana tullut.
Nyt pitäisi vaihtaa niveliä. Silmämääräisesti katsottuna renkaat kaatuvat ylhäältä sisäänpäin. Oikealla puolella enemmän. Hitaassa vauhdissa ohjaus myös hakee oikealle ja vasemmalle. ( ei kulje suoraan ). Kuinka paljon milleissä pitää etu renkaat olla edestä mitattuna sisempänä kuin takapuolelta eli aurata. Ja miten on mitta kaatumisen osalta? Montako astetta eturenkaiden pitää kaatua keskelle päin?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 25.11.2014. 13:53

Muuta et pysty säätämään vakiona kuin aurausta ja ratin suoraksi!! Ohjauskulma-arvot löytyy tuosta: http://www.jamant.fi/ohjauskulmat-grand ... -i-33.html
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 25.11.2014. 13:54

Camberin ja Casterin pystyy säätämään vain vaihtamalla yläpallot epäkeskopalloniveliin!!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 25.11.2014. 13:56

Eli liika kaatuminen voi johtua väljistä nivelistä.

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 25.11.2014. 14:01

Käsitinkö oikein että auraus suositus on 0,20`. Mitä se tarkoittaa milleissä edestä ja takaa mitattuna.

montako milliä edestä sisempänä?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 25.11.2014. 16:04

KapuKalle kirjoitti:Käsitinkö oikein että auraus suositus on 0,20`. Mitä se tarkoittaa milleissä edestä ja takaa mitattuna.

montako milliä edestä sisempänä?
Suluissa on arvot tuumina, eli 0.10" ja sehän on 2.54mm, haarukka 1.78mm - 3.3mm. Ja se astearvo on 0.20° ei minuuttia, kun aste jaetaan joko minuutteihin eli 60 osaan tai sitten 100 osaan ja ne ei ole suoraan yhteensopivia, ihan kuin aikakin on erilainen jos on 1h = 60 minuuttia tai 100 minuuttia onkin 1h 40 minuuttia... :wink:
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 25.11.2014. 17:16

Kiitos tyhjentävästä vastauksesta :)

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 07.12.2014. 11:40

Jeps.
Hehkut vaihdettu. Käynnistymisen kankeus kylmänä jatkuu…. Mikä olisi seuraava tarkastettava juttu? Joku jossakin puhui "rail" paineista ja muusta. Mikä lie ja mistä se löytyy :D . Mutta mistä seuraavaksi kannattaisi roplata?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 07.12.2014. 16:09

3.1:nen on jakajapumpullinen, ei CRD, eli ei ole railpaineita!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 07.12.2014. 16:28

Hehkujen vaihto ei auta jos se hehkutus ei muusta syystä toimi..
kozel@ircnet

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 07.12.2014. 17:00

Muutaman hehkutuksen jälkeen sormella kokeilin hehkutulpan perästä ja kuumat oli. Eli luulen että hehkutus toimii.

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 07.12.2014. 17:03

Kannattaisiko kaataa jotain kaupan "ruiskujärjestelä puhdistajaa" tankkiin? Tuskin tekee ihmeitä. Suodattimen vaihdan huomenna. Mitä muuta voisi tarkistaa? :?

kozel
Viestit: 1315
Liittynyt: 15.11.2009. 21:26
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja kozel » 07.12.2014. 18:42

Tietokoneohjatun jakajapumpullisen vianhakua:
-Hehkutuksen tarkastus
-Pumpun ajoitus
-Ilmavuotojen tarkastus
-Moottorin lämpötilatiedon tarkastus (vaikuttaa lähinnä kylmäkäynnistykseen pumpun ajoituksen suhteen.)
-Muutenkin anturiarvot
-Vikakoodit

Nuo puhdistajat nyt putsaa polttoainejärjestelmän mutta ei ole itsellä ainakaan oireilleet noin.
kozel@ircnet

KapuKalle
Viestit: 34
Liittynyt: 24.11.2014. 17:50
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja KapuKalle » 07.12.2014. 19:08

Vaikuttaa järkevältä listalta.

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 07.12.2014. 19:50

Jakopää on rattailla, joten ei ainakaan kuluminen pitäis muuttaa ajoitusta!!
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Kirjoita vastaus