Lämpiääkö cherokee?

Tänne kaikki yleiset tekniikan kyssärit....
Qtka
Viestit: 59
Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
Paikkakunta:

Lämpiääkö cherokee?

Viesti Kirjoittaja Qtka » 12.01.2015. 9:42

Mitenkä tuommosen bensa cherokeen pitäs pukata lämmintä ilmaa sisälle? Ei tule kun semmonen lehmänhönkäys, tuulilasi pysyy hikisesti sen verran sulana että pystyy ajamaan...sivulasit huurussa kokoajan.... Puhallin tohisee niin prkleesti ja konekkin lämpiää ok, mutta sisälle asti se lämmin ei tunnu päätyvän... Eli onko tämä ominaisuus vai onko tuolle jotain tehtävissä? '90 Limited kyseessä

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.01.2015. 11:12

Lämmityslaitteen kenno tukossa, tuttu juttu...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 12.01.2015. 11:13

Shortseissa ja t-paidassa pitäisi pärjätä pakkaskelissä.. veikkaisin kennoa.

edit: Jamant ehti ensin :shock:
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Qtka
Viestit: 59
Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Qtka » 12.01.2015. 11:18

No uittu.... Se puhalluskaan ei tunnu kovin voimakkaalta vaikka puhallin tuntuu huutavan ihan tosissaan.... mistä mahtaa ottaa ilman? Voiko olla kenno täynnä havunneulasia ja koivunlehtiä?

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.01.2015. 11:24

Qtka kirjoitti:No uittu.... Se puhalluskaan ei tunnu kovin voimakkaalta vaikka puhallin tuntuu huutavan ihan tosissaan.... mistä mahtaa ottaa ilman? Voiko olla kenno täynnä havunneulasia ja koivunlehtiä?
Siitä tuulilasin edestä muovin alta ottaa ilman, voi olla kenno(t) niin tukossa että ei vaan ilma kulje tai puhallinmoottori pyörii väärään suuntaan (on tullut vastaan) tai tosiaan kenno vesipuolelta tukossa tai kaikki edellämainittu...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Avatar
rane58
Viestit: 1261
Liittynyt: 24.08.2011. 23:37
Paikkakunta: Espoo

Ei ite osaa...

Viesti Kirjoittaja rane58 » 12.01.2015. 13:56

Onko isokin/kalliskin homma putsata/vaihtaa kenno? :|

Kyselee tumpelo. :oops:
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.
Kuva
Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.01.2015. 14:06

Jeepeissä kennon vaihto yleensä tarkoittaa että pitää koko kojetaulu purkaa, ainakin 97-06 TJ-Wranglerissä ja 99-04 WJ-Grand Cherokeessa pitää, muista ei mulla oo kokemusta... Huuhtelu onnistuu konehuoneesta...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Qtka
Viestit: 59
Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Qtka » 12.01.2015. 14:46

Liekkö alumiinikenno?/muuten alumiiniä jäähdytysjärjestelmässä muuta ku termarin koppa?

Avatar
Timo L
Viestit: 1497
Liittynyt: 23.06.2010. 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Timo L » 12.01.2015. 15:10

Purkamaan joutuu myös XJ:ssä ja ZJ:ssä. Netistä löytyy hyviä kuvallisia ohjeita :D
'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä

Avatar
JAMANT
Site Admin
Viestit: 6435
Liittynyt: 26.03.2008. 20:33
Paikkakunta: Espoo
CONTACT:

Viesti Kirjoittaja JAMANT » 12.01.2015. 15:30

Qtka kirjoitti:Liekkö alumiinikenno?/muuten alumiiniä jäähdytysjärjestelmässä muuta ku termarin koppa?
Vesipumppu, sen runko on alumiinia. Kenno on yleensä, mitä mulla on varastossa, messinkiä...
Your Jeep specialist

Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1

Sikli
Viestit: 183
Liittynyt: 17.01.2013. 20:58
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Sikli » 12.01.2015. 21:22

Toissatalvena piti vaihtaa lämmityslaitteen kenno, meillä kaverin kanssa meni purkamiseen ja kasaamiseen muutama tunti. Yksinkin sen saa purettua mutta kyllä kaverista on suuri apu. Sellainenkin erikoisuus tuli vastaan sieltä kojelaudan uumenista kuin silmälasin linssi. Ei ole voinut pudota kun oli tiivisteiden sisällä ja tiivisteet tehtaan jäljiltä. :shock:

Mutta siitä kennosta, vaihtamisen jälkeen lämmittää kyllä paljon paremmin. Mikä ei tarkemmin ajatellen kyllä kovin paljoa ole.. tarkenee kovillakin pakkasilla mutta ei tuo ZJ mikään viluisen auto ole. Muistaakseni -35 alkaa olla raja ettei siitä lämmityslaitteesta kovin suurta iloa ole matka-ajossa, joutuu laittamaan jo takin päälle. Ei tarkene enää t-paidassa. Sinällään omituinen auto, konepellin alla on kiukaaseen verrattava malmikasa ja sitten ei jaksa lämmittää pakkasilla.
ZJ 4.0 -96

mikkotapani
Viestit: 372
Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
Paikkakunta: Jäppilä

Viesti Kirjoittaja mikkotapani » 12.01.2015. 21:32

Terve!

Minulla on ollut noita samoja lämmityslaiteongelmia pari vuotta ja huuhtelemalla kennon molempiin suuntiin niistä on aina vähäksi aikaa päässyt eroon. Nyt on mennyt pitkä aika kun systeemi on toiminut vaan taas alkaa lämmöt hieman hiipua, ilmeisesti pitänee taas huuhdella? Puhallin pukkaa kyllä ilmaa ja kaikki pitäisi olla kunnossa. Itse epäilen että tuo oma Jeeppini kerää jotenkin ilmaa tuonne patteriosaston piiriin ja huuhtelun yhteydessä kun tulee samalla ilmattuakin niin toimiihan se taas jonkun aikaa.
MH

Qtka
Viestit: 59
Liittynyt: 03.11.2014. 0:20
Paikkakunta:

Viesti Kirjoittaja Qtka » 12.01.2015. 22:31

Kaivelin imureijästä aikaisemman omistajan ite kyhäämän raitisilmasuodattimen... Autto puhallustehoon vähäsen, mutta tuntuu ettei tuossa lämmityslaitteessa oo edes asentoa jolla sais kunnon puhalluksen kaikille laseille ja jotain vielä varpaillekkii... Kennoa huljuutin edestakasin, mutta pitää pestä vielä koko järjestelmä ja vaihtaa nesteet....kunnon kuravelliä...

Kirjoita vastaus