Lämpiääkö cherokee?
Lämpiääkö cherokee?
Mitenkä tuommosen bensa cherokeen pitäs pukata lämmintä ilmaa sisälle? Ei tule kun semmonen lehmänhönkäys, tuulilasi pysyy hikisesti sen verran sulana että pystyy ajamaan...sivulasit huurussa kokoajan.... Puhallin tohisee niin prkleesti ja konekkin lämpiää ok, mutta sisälle asti se lämmin ei tunnu päätyvän... Eli onko tämä ominaisuus vai onko tuolle jotain tehtävissä? '90 Limited kyseessä
Siitä tuulilasin edestä muovin alta ottaa ilman, voi olla kenno(t) niin tukossa että ei vaan ilma kulje tai puhallinmoottori pyörii väärään suuntaan (on tullut vastaan) tai tosiaan kenno vesipuolelta tukossa tai kaikki edellämainittu...Qtka kirjoitti:No uittu.... Se puhalluskaan ei tunnu kovin voimakkaalta vaikka puhallin tuntuu huutavan ihan tosissaan.... mistä mahtaa ottaa ilman? Voiko olla kenno täynnä havunneulasia ja koivunlehtiä?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Ei ite osaa...
Onko isokin/kalliskin homma putsata/vaihtaa kenno?
Kyselee tumpelo.

Kyselee tumpelo.

Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912

Jeep Grand Cherokee 4L vm-95
Oldsmobile 98 Luxury Sedan 425cid vm-66
Honda CB 750 F2 Seven Fifty vm-98
Myydään https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Jeepeissä kennon vaihto yleensä tarkoittaa että pitää koko kojetaulu purkaa, ainakin 97-06 TJ-Wranglerissä ja 99-04 WJ-Grand Cherokeessa pitää, muista ei mulla oo kokemusta... Huuhtelu onnistuu konehuoneesta...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Vesipumppu, sen runko on alumiinia. Kenno on yleensä, mitä mulla on varastossa, messinkiä...Qtka kirjoitti:Liekkö alumiinikenno?/muuten alumiiniä jäähdytysjärjestelmässä muuta ku termarin koppa?
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Toissatalvena piti vaihtaa lämmityslaitteen kenno, meillä kaverin kanssa meni purkamiseen ja kasaamiseen muutama tunti. Yksinkin sen saa purettua mutta kyllä kaverista on suuri apu. Sellainenkin erikoisuus tuli vastaan sieltä kojelaudan uumenista kuin silmälasin linssi. Ei ole voinut pudota kun oli tiivisteiden sisällä ja tiivisteet tehtaan jäljiltä.
Mutta siitä kennosta, vaihtamisen jälkeen lämmittää kyllä paljon paremmin. Mikä ei tarkemmin ajatellen kyllä kovin paljoa ole.. tarkenee kovillakin pakkasilla mutta ei tuo ZJ mikään viluisen auto ole. Muistaakseni -35 alkaa olla raja ettei siitä lämmityslaitteesta kovin suurta iloa ole matka-ajossa, joutuu laittamaan jo takin päälle. Ei tarkene enää t-paidassa. Sinällään omituinen auto, konepellin alla on kiukaaseen verrattava malmikasa ja sitten ei jaksa lämmittää pakkasilla.

Mutta siitä kennosta, vaihtamisen jälkeen lämmittää kyllä paljon paremmin. Mikä ei tarkemmin ajatellen kyllä kovin paljoa ole.. tarkenee kovillakin pakkasilla mutta ei tuo ZJ mikään viluisen auto ole. Muistaakseni -35 alkaa olla raja ettei siitä lämmityslaitteesta kovin suurta iloa ole matka-ajossa, joutuu laittamaan jo takin päälle. Ei tarkene enää t-paidassa. Sinällään omituinen auto, konepellin alla on kiukaaseen verrattava malmikasa ja sitten ei jaksa lämmittää pakkasilla.
ZJ 4.0 -96
-
- Viestit: 372
- Liittynyt: 01.04.2008. 20:20
- Paikkakunta: Jäppilä
Terve!
Minulla on ollut noita samoja lämmityslaiteongelmia pari vuotta ja huuhtelemalla kennon molempiin suuntiin niistä on aina vähäksi aikaa päässyt eroon. Nyt on mennyt pitkä aika kun systeemi on toiminut vaan taas alkaa lämmöt hieman hiipua, ilmeisesti pitänee taas huuhdella? Puhallin pukkaa kyllä ilmaa ja kaikki pitäisi olla kunnossa. Itse epäilen että tuo oma Jeeppini kerää jotenkin ilmaa tuonne patteriosaston piiriin ja huuhtelun yhteydessä kun tulee samalla ilmattuakin niin toimiihan se taas jonkun aikaa.
Minulla on ollut noita samoja lämmityslaiteongelmia pari vuotta ja huuhtelemalla kennon molempiin suuntiin niistä on aina vähäksi aikaa päässyt eroon. Nyt on mennyt pitkä aika kun systeemi on toiminut vaan taas alkaa lämmöt hieman hiipua, ilmeisesti pitänee taas huuhdella? Puhallin pukkaa kyllä ilmaa ja kaikki pitäisi olla kunnossa. Itse epäilen että tuo oma Jeeppini kerää jotenkin ilmaa tuonne patteriosaston piiriin ja huuhtelun yhteydessä kun tulee samalla ilmattuakin niin toimiihan se taas jonkun aikaa.
MH
Kaivelin imureijästä aikaisemman omistajan ite kyhäämän raitisilmasuodattimen... Autto puhallustehoon vähäsen, mutta tuntuu ettei tuossa lämmityslaitteessa oo edes asentoa jolla sais kunnon puhalluksen kaikille laseille ja jotain vielä varpaillekkii... Kennoa huljuutin edestakasin, mutta pitää pestä vielä koko järjestelmä ja vaihtaa nesteet....kunnon kuravelliä...