Cherokee sammui suoraan ajosta
Cherokee sammui suoraan ajosta
Jeep Cherokee 2.8CRD sammui suoraan matka-ajonopeudesta varoittamatta.
Virrat tulee päälle, startti pyörittää nätisti konetta, mutta auto ei starttaa. Ei selvästikkään saa dieseliä, eikä starttaa vaikka sitä antaa koneelle käsipumpulla.
Ohjausboxilla nippu hälytyksiä, joiden koodeja minulla ei tässä ole.
Mistähän kannattaisi vianhaku aloittaa? Voisi olla johtosarjaongelma, mutta onko muilla vastaavaa tilannetta tullut vastaan?
Virrat tulee päälle, startti pyörittää nätisti konetta, mutta auto ei starttaa. Ei selvästikkään saa dieseliä, eikä starttaa vaikka sitä antaa koneelle käsipumpulla.
Ohjausboxilla nippu hälytyksiä, joiden koodeja minulla ei tässä ole.
Mistähän kannattaisi vianhaku aloittaa? Voisi olla johtosarjaongelma, mutta onko muilla vastaavaa tilannetta tullut vastaan?
Re: Cherokee sammui suoraan ajosta
Vikakoodit kannattaa luetuttaa, ja sen jälkeen on yleensä paljon viisaampi.
Jokin antura kun sanoo sopimuksen irti niin se on siinä.
Jokin antura kun sanoo sopimuksen irti niin se on siinä.
Re: Cherokee sammui suoraan ajosta
Jakohihna suorana?? Koppaa auki yläpäästä ja joku starttaa, katso pyöriikö yläkerta??
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Cherokee sammui suoraan ajosta
Kiitos vinkeistä! Eikös se yleensä vähän kilahda, jos jakopään hihna katkee? Tämä ei sen kummempaa ääntä päästänyt. Kunhan uuvahti laakista. Hihnalla ei ole ajettu kuin 30tkm, joten toivottavasti ei pettänyt.
Re: Cherokee sammui suoraan ajosta
Tuostahan saa vikakoodit mittaristosta kun rumppaa virrat päälle 3x ja jättää ne päälle ni mittaristoon tulee peräjälkeen ne P koodit.
kozel@ircnet
Re: Cherokee sammui suoraan ajosta
Saa, jos saa... Ei saa aina, eikä saa kaikista...kozel kirjoitti:Tuostahan saa vikakoodit mittaristosta kun rumppaa virrat päälle 3x ja jättää ne päälle ni mittaristoon tulee peräjälkeen ne P koodit.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Cherokee sammui suoraan ajosta
Eipä sitä välttämättä siinä muussa taustamelussa kuule, sammuu vaan ja hihna ei liikuta nokkia tai sitten liikuttaa, mutta on jako sekaisin.... Tosin sitten on kyllä venttiilitkin mutkalla...markohaap kirjoitti:Kiitos vinkeistä! Eikös se yleensä vähän kilahda, jos jakopään hihna katkee? Tämä ei sen kummempaa ääntä päästänyt. Kunhan uuvahti laakista. Hihnalla ei ole ajettu kuin 30tkm, joten toivottavasti ei pettänyt.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Cherokee sammui suoraan ajosta
Pitäisi kuulua äänestä startatessa, jos ei ole puristuksia 
Ajossa palotapahtuma on aanekkäämpi kuin venttiilien vääntyminen., eli ei saa koppiin selvää mitä tapahtui.
Laakerivaurion kyllä kuulee
Katso Jamantin neuvo, helppo ja nopea diagnoosi ja sulkisi kalliin ja riidanaiheuttaja-vaihtoehdon pois.

Ajossa palotapahtuma on aanekkäämpi kuin venttiilien vääntyminen., eli ei saa koppiin selvää mitä tapahtui.
Laakerivaurion kyllä kuulee

Katso Jamantin neuvo, helppo ja nopea diagnoosi ja sulkisi kalliin ja riidanaiheuttaja-vaihtoehdon pois.
Subaru Outback 2,5 AT -01
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
ex WJ 4.0 Laredo -00 Quadra Drive + some extra
ex ZJ 4.0 -93 LTD still going strong?
Re: Cherokee sammui suoraan ajosta
Paitsi, jos ei osu venat mäntään, saattaa olla kaikki venttiilit kiinni ja on siis puristuksia, mutta ei kaasut pääse vaihtumaan (jep, harvinaista, mutta mahdollista), silloin ei pyöri "kuin tulpaton mopo"rane kirjoitti:Pitäisi kuulua äänestä startatessa, jos ei ole puristuksia


Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Cherokee sammui suoraan ajosta
Selvä juttu. Pitää katsoa tuo jakohihna. Kaasulla sen sammumisen tunsi eli vähän nykäsi kaasujalkaa. Se tosin sammui lennosta. Ei mitään nykimistä.
Re: Cherokee sammui suoraan ajosta
Tuossa omas 2.5 ainaki näkyy nokka öljykorkista kurkkaamalla.
liikkuuko kieroslukumittari startatessa? VAG konsernin laitteissa tietää ainaki sähköpuolen vikaa jos kiekkamittari ei nouse startatessa..
liikkuuko kieroslukumittari startatessa? VAG konsernin laitteissa tietää ainaki sähköpuolen vikaa jos kiekkamittari ei nouse startatessa..
kozel@ircnet
Re: Cherokee sammui suoraan ajosta
Onkohan tossakin siirtopumppu tankissa, mun mielestä on, kun se korkeapainepumppu ei osaa siirtää sitä tankista?? Just yhdellä asiakkaalla oli tankin sisältä (2.4DOHC -kone) pumpun letku irronnut ja pumppasi siis bensaa tankin sisälle/sisällä... Huoltoluukku on kuulema tavaratilan lattiassa, siitä pääsee anturi/pumppuyksikköön käsiksi...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Cherokee sammui suoraan ajosta
Nää ei oo VAG-tuotteitakozel kirjoitti:Tuossa omas 2.5 ainaki näkyy nokka öljykorkista kurkkaamalla.
liikkuuko kieroslukumittari startatessa? VAG konsernin laitteissa tietää ainaki sähköpuolen vikaa jos kiekkamittari ei nouse startatessa..



Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: Cherokee sammui suoraan ajosta
Kumpikohan kone moisessa lienee. Ainakin noissa joissa jakohihna pyörittää kumpaakin nokkaa taitaa olla se mekaaninen siirtopumppu siinä cr-pumpussa. Jostain -04 ylöspäin on sähkönen siirtopumppu tankissa mutta uskoisin että toimii ilman sitäkin jos mekaaninen siirtopumppu korkeapainepumpun kyljessä.
Kyseisessä videossa näkyy hyvin heti alussa kyseinen hammasratas-pumppu: https://www.youtube.com/watch?v=H-CNXDs9208
Niin ja ei ole VAG vehkeitä mutta noin yleisesti jos PCM/ECU antaa kierroslukutiedon kiekkamittarille niin kyllä se sitä pyrkii startissa nostamaan jos vaan mittarissa herkkyyttä riittää. Kuitenkin nuo dieselitki starttaa sen jotain 300-350rpm ni luulis sen mittaristossa huomaavan.
Kyseisessä videossa näkyy hyvin heti alussa kyseinen hammasratas-pumppu: https://www.youtube.com/watch?v=H-CNXDs9208
Niin ja ei ole VAG vehkeitä mutta noin yleisesti jos PCM/ECU antaa kierroslukutiedon kiekkamittarille niin kyllä se sitä pyrkii startissa nostamaan jos vaan mittarissa herkkyyttä riittää. Kuitenkin nuo dieselitki starttaa sen jotain 300-350rpm ni luulis sen mittaristossa huomaavan.
kozel@ircnet
Re: Cherokee sammui suoraan ajosta
2.8:ksi ketjun aloittaja kertoi koneen olevan, mutta vuosimalli on auki... Varaosakuvan mukaan jo 2003 2.8CRD:ssä olis siirtopumppu tankissa. 2002 -mallissa ei ole 2.8CRD:tä, on vain 2.5CRD ja bensakoneet!!kozel kirjoitti:Kumpikohan kone moisessa lienee. Ainakin noissa joissa jakohihna pyörittää kumpaakin nokkaa taitaa olla se mekaaninen siirtopumppu siinä cr-pumpussa. Jostain -04 ylöspäin on sähkönen siirtopumppu tankissa mutta uskoisin että toimii ilman sitäkin jos mekaaninen siirtopumppu korkeapainepumpun kyljessä.
Kyseisessä videossa näkyy hyvin heti alussa kyseinen hammasratas-pumppu: https://www.youtube.com/watch?v=H-CNXDs9208
Niin ja ei ole VAG vehkeitä mutta noin yleisesti jos PCM/ECU antaa kierroslukutiedon kiekkamittarille niin kyllä se sitä pyrkii startissa nostamaan jos vaan mittarissa herkkyyttä riittää. Kuitenkin nuo dieselitki starttaa sen jotain 300-350rpm ni luulis sen mittaristossa huomaavan.
EDITTIÄ: on siellä näköjään kyllä kuvien mukaan 2002 2.5CRD:ssäkin siirtopumppu tankissa, niin ainakin tulkitsen kuvaa...
EDITTIÄ II: ja niinhän ne väitti että JK:ssakaan ei olis siirtopumppua tankissa, mutta olipas vaan... Pikkasen tein turhaa työtä yhden kanssa aikoinaan, kun vaihdoin ja etsin sitä siirtopumppua korkeapainepumpusta koneen kyljestä, ei ollut siirtoa siinä... Oli tankin sisällä, joten kannattaa se kumminkin tarkistaa, kun se saattaa olla helpommin tarkistettavissa KJ-Cherokeessa kuin JK-Wranglerissa, jossa ei oo huoltoluukkua...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1