ZJ 4.0 kulutus vaunu perässä
ZJ 4.0 kulutus vaunu perässä
1993 ZJ 4.0 42re (3/4" korotus, 225/70R16 allterrainit) kuluttaa normaali maantieajossa tuommoiset 12 litraa, mutta kun lyö meidän pienen tuhannen kilon asuntovaunun perään, niin kulutus onkin 18-19 litraa.
Ei tuo vielä mahdoton kulutus ole, mutta tuntuu erikoiselta kun aiemmin veturina toimineen 2000 Voyagerin puhdittomalla 2.4 koneella (autom.) vastaavat lukemat on 12/16 litraa.
Lisäksi Jeeppi uupuu vetäessä pahasti ylämäissä cruisen kanssa ajellessa. Loikkaria ei vetohommissa käytetä ja kolmonen silmässä 12 tien Lahti-Tampere mäissä vauhti tippui helposti 80km/h -> 60km/h. Vaunun jarrut tarkistelin eilen ettei laahaile ja Jeepissäkään tuskin isompaa vikaa on, kun normaalikulutus on tuota luokkaa.
Onko kulutus normaali/normaalihko ja voiko cruisea jotenkin säätää ärhäkämmäksi?
Ei tuo vielä mahdoton kulutus ole, mutta tuntuu erikoiselta kun aiemmin veturina toimineen 2000 Voyagerin puhdittomalla 2.4 koneella (autom.) vastaavat lukemat on 12/16 litraa.
Lisäksi Jeeppi uupuu vetäessä pahasti ylämäissä cruisen kanssa ajellessa. Loikkaria ei vetohommissa käytetä ja kolmonen silmässä 12 tien Lahti-Tampere mäissä vauhti tippui helposti 80km/h -> 60km/h. Vaunun jarrut tarkistelin eilen ettei laahaile ja Jeepissäkään tuskin isompaa vikaa on, kun normaalikulutus on tuota luokkaa.
Onko kulutus normaali/normaalihko ja voiko cruisea jotenkin säätää ärhäkämmäksi?
Grand Cherokee WJ -99 4.7 Quadra Trac II
Ei se siitä.
Ei se siitä.
Re: ZJ 4.0 kulutus vaunu perässä
Jotain on pielessä, jos ei mäkeen jaksa?? Mulla Comanchessa ei asuntovaunua huomaa kuin bensamittarista ja peilistä, menee ihan yhtä hyvin mäen kuin mäen, oli sitten vaunua tai ei!!!
Ja saman kyllä huomaa Commanderissa, traileri perässä ja Comanche trailerilla, vei saman kuin ilman kuormaa ja jaksaa, mutta taas toisaalta Mesen CRD on eri vuosituhannelta kuin ZJ:n bensakuutonen...
Ja saman kyllä huomaa Commanderissa, traileri perässä ja Comanche trailerilla, vei saman kuin ilman kuormaa ja jaksaa, mutta taas toisaalta Mesen CRD on eri vuosituhannelta kuin ZJ:n bensakuutonen...
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Re: ZJ 4.0 kulutus vaunu perässä
KJ 3.7 kuluttaa vaunu perässä ihan tuon saman. Eli siinä mielessä ei uudempi kutos kone ole yhtään parempi.
Mutta kyllä puhtia riittää ilman loikkaria. 2 tonnin venetraileri perässä ohittelin vielä motarilla hitaampia 120km/h.
Mutta kyllä puhtia riittää ilman loikkaria. 2 tonnin venetraileri perässä ohittelin vielä motarilla hitaampia 120km/h.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
Re: ZJ 4.0 kulutus vaunu perässä
Mistä lähtien venetraileria on saanut vetää yli 80km/h?Renegade kirjoitti:KJ 3.7 kuluttaa vaunu perässä ihan tuon saman. Eli siinä mielessä ei uudempi kutos kone ole yhtään parempi.
Mutta kyllä puhtia riittää ilman loikkaria. 2 tonnin venetraileri perässä ohittelin vielä motarilla hitaampia 120km/h.


Mitä tulee kulutukseen, kyllä se vaan tahtoo nousta. Minulla vie ZJ 5.9 maantiellä 80-90km/h nopeudessa keskimäärin sen 15-16 litraa sadalla, 3000kg kuormalla nousi pariinkymppiin, 750kg kevytperävaunullakin litran-pari normia enemmän. Kuutoskoneisen kyllä pitäisi jaksaa tonnin kärryä vetää OD- off asennossa mäet 80km/h, mutta toisaalta kuutoskone on ZJ:hin jo vähän alitehoinen kärrynvetoon vaikka alavääntöä kohtuuhyvin onkin.
Vedin joskus mutsin Volvo V50:llä (1,8 bensa- manuaali) 1250kg kärryä Hki-Pori-Hki neljä ihmistä kyydissä - jokainen vähänkin isompi mäki piti ajaa 3- vaihde päällä kaasu pohjassa, ja nopeus laski silti ~65-70km/h välille. Ei naurattanut silloin

'98 ZJ 5.9 Limited, putkihelmat- ja puskurit, yms. härpäkettä
Re: ZJ 4.0 kulutus vaunu perässä
Jep, tiedän. Ei saisi vetää kuin 80km/h. Eikä sillä pitkää matkaa ihan tuollaista vauhtia (120) ajettu, mutta pitihän sitä koittaa miten puhtia löytyy
Oli siinä muutamalla huuli pyöreänä kun 7 metrinen pirtuvene hyökkää ohi.

Oli siinä muutamalla huuli pyöreänä kun 7 metrinen pirtuvene hyökkää ohi.
Cherokee KJ 3.7 Renegade -04
Re: ZJ 4.0 kulutus vaunu perässä
Puhdin puutteen metsästykseen sitten 

Grand Cherokee WJ -99 4.7 Quadra Trac II
Ei se siitä.
Ei se siitä.
Re: ZJ 4.0 kulutus vaunu perässä
Varmaankin jota vikaa on ! Zj L6 kulkee hevoset perässä vakkari päällä oikein hienosti
(OD-off)
Eikä nopeus muutu ylämäessäkään mihinkään ..!!

Eikä nopeus muutu ylämäessäkään mihinkään ..!!
Jeep Grand Cherokee 4,0 L6 -95
Opel Insignia Sports Tourer -15
Opel Insignia Sports Tourer -15
Re: ZJ 4.0 kulutus vaunu perässä
Vaihdoin kokeeksi cruisen t-haaran jälkeen alipaine"akulle" menevän ehjän oloisen, mutta nuupahtaneen letkun ja ilman vaunua käytös mäissä piristyi kummasti. Mittarinopeus putosi jyrkässä mäessä edelleen 65->60, mutta kierrokset nousi paljon ärhäkämmin kuin aiemmin. Vaunun kanssa testailut vielä...
Cruisen vaijeri tuntuu peijakkaan löysältä. Kuinkahan pinkeänä sen kuuluisi olla? Säätöä ei näyttänyt olevan.
Cruisen vaijeri tuntuu peijakkaan löysältä. Kuinkahan pinkeänä sen kuuluisi olla? Säätöä ei näyttänyt olevan.
Grand Cherokee WJ -99 4.7 Quadra Trac II
Ei se siitä.
Ei se siitä.
Re: ZJ 4.0 kulutus vaunu perässä
Sen pitää olla löysällä, kyllä se sitten kiristyy, kun cruise on käytössä....pstj kirjoitti: Cruisen vaijeri tuntuu peijakkaan löysältä. Kuinkahan pinkeänä sen kuuluisi olla? Säätöä ei näyttänyt olevan.
Your Jeep specialist
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1
Jeep Comanche -89, 4,0L6+AW-4+NP-231+Dana30+Dana35 w/POWERTRAX w/ 4"+ korotus & HD-steering sekä Jeep Wagoneer Limited -79, 360V8+TH-400+Quadra-Trac projekti
FJDC #1