Sivu 1/1

2.5td ja 2.5crd

Lähetetty: 25.07.2015. 20:01
Kirjoittaja Qtka
Onkos tuo tuoreempi (2000-luvun alku) CRD pata ihan eri kampe kun tuo työntötankomoottori? Lähinnä kiinnostaa käykö se XJ:n vaihdelaatikkoon/kytkinkoppaan tehdasosilla? Ja liekkö sen jalompi kun tuo työntötankokone, se ainakii tuntus olevan just niin paska kun kehutaan....

Re: 2.5td ja 2.5crd

Lähetetty: 25.07.2015. 22:24
Kirjoittaja kozel
Polttoainepuoli on ainakin jokseenki täysin eri.
Samaten tuo kansi/venttiilipuoli.

Jamantin sivuilla on varmaan kuvia tuon KJ vetolevystä. XJ puolelta ei oo tietoa onko vetolevyä vai onko se pultattu suoraan lohkoon.
Samaten nämä crd moottorit on 2massa vauhtipyörällä ilmeisesti kaikki kun nuo vanhemmat on kiinteällä.

Kummin päin oli ajatus rakennella. td crd tilalle vai toisinpäin?

Re: 2.5td ja 2.5crd

Lähetetty: 27.07.2015. 8:18
Kirjoittaja Qtka
Tuosta työntötankomoottorista jos pääsis jotenkin helponlaisesti eroon... Laatikkoon suoraan käypänen kone helpottais huomattavasti... Toyotan kone kai kävis ainakin lootaan kiinni, mesen om605 olis mieleisin, mutta sen kanssa joutuu tekemään kaiken uusiksi... Mitenkä lie nuo päästörajat dieselien kanssa kun kori on vm.-00.

Re: 2.5td ja 2.5crd

Lähetetty: 27.07.2015. 8:25
Kirjoittaja kozel
Ainakin kun volkkariin tein tekniikanvaihdon niin päästöpuoli meni heittämällä kun moottori oli -99 autosta ja muutettava oli -96. Se siis riitti leimamiehelle että moottori on uudemmasta.

Re: 2.5td ja 2.5crd

Lähetetty: 27.07.2015. 17:56
Kirjoittaja kozel
Mietin tuota projektia niin eikös tuohon ois helppo heittää tuo KJ crd pata keulille. Laittaa vaan vaihdelaatikkoineen sen.
Moottorin ohjauksesta vaan ajonesto pois niin ei tartte sen kanssa kikkailla. Loput moottorin tiedot ja nopeustiedot ny voi vähän laittaa päätä raapimaan..

Re: 2.5td ja 2.5crd

Lähetetty: 28.07.2015. 11:56
Kirjoittaja Qtka
Tuommonen Voyagerin crd pata oli mielessä, niitä näkys saavan muutamalla satasella kokonaisia autoja...

Re: 2.5td ja 2.5crd

Lähetetty: 28.07.2015. 17:34
Kirjoittaja kozel
Voikus kone o poikittain. Enemmän askartelua.. KJ keulilla olis enemmän sopivaa nappulaa asennella XJ keulille. Tuossa 2.5CRD:ssä o omassa NV3500 loota ja np jakolaatikkokin ni hyväl tuuril saattas päästä pienelläkin näpertelyllä.

Tuon 2.8 CRD automaatin -03 ostin muutamalla satkulla senkin.. nyt se on offipelinä menossa vaikka varaosia napsittu jonkin verran..

Re: 2.5td ja 2.5crd

Lähetetty: 31.07.2015. 10:09
Kirjoittaja Qtka
Juu, kyllähän se varmaan helpompi swappi olis koko pakettina ja oikeinpäin jo alunperin.... Kahtoo nyt miten tuo tilipitappi alkaa pysymään nipussa, sais vaan ensin aikasempien seppien sätökset korjattua :mrgreen:

Re: 2.5td ja 2.5crd

Lähetetty: 02.08.2015. 19:12
Kirjoittaja kozel
Jos tekniikanvaihtoa mietit ni ei kannata sitä entistä alkaa entisöimään.. Uutta tekniikkaa vaan..