Sivu 1/1
ZJ ajonestolaite
Lähetetty: 30.03.2009. 15:22
Kirjoittaja W211
Niin kuuluuko vm 95 vuosimalliin kyseinen laite, jos kuuluu niin mikä merkkinen. Lukija on virtalukon alla.
Tarve olisi saada myös vara-avainten nippuun tunnistinlätkä.
Lähetetty: 31.03.2009. 15:59
Kirjoittaja Urkki
Tosta aiheesta on "Sähköt"- osiossa jotain. Mulla on 96 mallinen ZJ, ja siinä kyllä on ajonestolaite ja avaimissa sellainen klöntti jolla avataan ja suljetaan. Uskoisin, että se on varaosa jollaisen voi hankkia ja joku osaa opettaa auton ja avauslaitteen yhteistoimintaan. Käyttiksessä sitä ei neuvota. Niin, ja se ajonestolaite menee itsestään päälle hetken kuluttua kun virrat on poissa, pitä aina muistaa avata uudelleen ennenkuin käynnistää.
Urkki
Ajonesto
Lähetetty: 01.04.2009. 16:03
Kirjoittaja Gary Grand
En tiedä alkaako olla -96 eteenpäin vakiona kaikissa, mutta ainakaan tuossa mun -94 Laredossa ei ole kuin lukkojen kauko-ohjaus siinä "klöntissä"
Samaa klönttiä kuitenkin käytetään myös ajoneston ohjaukseen jos sellainen autossa on on. Tuo alkuperäinen järjestelmähän toimii UV-valolla.
Käytetyn klöntinkin voi koodata auton kanssa pariksi. Netistä löytyy ohjeet hommaan ja taitaa ne olla tehtaan huolto-ohjemanuskassakin.
Uutta alkuperäistä saa virallisilta jälleenmyyjiltä(hintaa en tiedä, mutta -97 Voyageriin sopiva radiolähetin kustansi 167€)
Lähetetty: 02.04.2009. 8:21
Kirjoittaja W211
Ajonestolaitteen "avain on erillinen litteä lätkä, oven lukitusten kaukosäädin sit vielä erikseen. Joissain lada versioissa olen nähnyt samanlaisen hankalahkon järjestelmän, vaikuttaa jälkiasennukselta.
...estoja
Lähetetty: 02.04.2009. 8:40
Kirjoittaja Gary Grand
Kyllä tuo sitten joku jälkiasennus täytyy olla
Samalla ohjaimella noissa estot syntyy. Tai siis alkuperäinen on vähän ristiinkytketty järjestelmä:
Lukkosylintereillä on kytkimet jotka ohjaa keskuslukitusta jos ovi avataan avaimella, mutta ajonestoa ei saa pois päältä kuin sillä klöntillä. Klöntti ohjaa kaukona lukkoja ja estoa ja kaikki tämä toimii ECM:n kautta. Mukavaa jos ainoa kauko hajoaa...
Tästäkin syystä olen ihan tyytyväinen saatuani käsiini auton jossa ajonestoa ei ole. No, onpahan yksi ilonaihe...

Lähetetty: 18.10.2011. 18:12
Kirjoittaja rane58
Kävin just´teettämässä vara-kakemötikän (siis ostin autokeskuksesta kaken ja ne "synkronoi" sen Jeeppini) hintaa oli kake: 185.00€ + 77.00€ "synkronointi/koodaus", vaimitenseoli...
-Noo, kalliiksi se tulee hinurilla roudata autoa maahantuojalle kaken hajottua..

Lähetetty: 18.10.2011. 22:45
Kirjoittaja kozel
www.savonautotune.fi
Tuolta kannattaa kysästä jos saisi ajoneston pois. Just tänään lähetin yhden audin ecun ajoneston poistoon kun uusi ohjainlaite piti autoon vaihtaa niin ei tartte koodailuja tms. Sen kuin vaihtaa vaan ja avaimetkin saa jatkossa teetettyä missä vain.
Kysymällä selviää mistä immo lähtee.
Lähetetty: 04.01.2012. 17:32
Kirjoittaja Ombo
Hei,
Kyselin tätä jo OD:lla, mutta ei muutaman päivän kuluessa tullut vastausta niin laitetaan nyt tännekin suoraa lainausta omasta tekstistäni.
"Jeeppi oli päättänyt testauttaa itsellään käynnistykseneston. Starttaa, hörähtää ja sammuu heti. Hetken miettimistauko ja muistan lukeneeni että kandee käyttää ovet, takaluukku ja konepelti kertaalleen auki ja kokkeella uudestaan. No näin tein ja sillä lähti heti käyntiin.
Kyse tuskin oli sattumasta koska starttiyrityksiä oli jokunen. Eli mitäs kaikkea tuo järjestelmä vahtii, ja mitä vaatii että että se aktivoituu? Ja onko ns. oikeaa tapaa sitten kuitata tuo systeemi?"
Autosta löytyy myös perus varashälytin, sekin on saatu huutamaan ja loppui käyttämällä avainta takaluukussa.
Mikä tässä kirjoittelun aikana vielä tuli mieleen, onko normaalia että auto vilkuttaa hätävilkkuja silloin, kun ovia availee auton ollessa käynnissä. Vilkut kuitataan pois jostain jälkiasennetusta nupikasta kojelaudan alta. Saksalaisten asentamia hössötyksiä, vai onko tässä vilkuttelussa jotain alkuperäisen perää? Auto tosiaan oli -93 ZJ laredo 5.2.